
Τα ευρήματά της για τις σύγχρονες προκλήσεις και την εξέλιξη της τραπεζικής χρηματοδότησης στην διεθνή ναυτιλία κατά το 2018, εξέδωσε νωρίτερα σήμερα η Petrofin.
Σύμφωνα με την έκθεση, η τραπεζική χρηματοδότηση στην διεθνή ναυτιλία το 2018 υποχώρησε στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 12 ετών καθώς το χαρτοφυλάκιο δανείων των κορυφαίων 40 τραπεζών διαμορφώθηκε στα $300,7 δις. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στο γεγονός ότι η αύξηση του παγκόσμιου στόλου χρηματοδοτήθηκε και από μη τραπεζικές πηγές και είναι χαρακτηριστικό ότι το κινεζικό leasing στην διεθνή ναυτιλία διαμορφώθηκε στα $51,3 δις.
Σε επιμέρους στοιχεία, η έκθεση των ευρωπαϊκών τραπεζών από τη ναυτιλία μειώθηκε κατά 14% ενώ οι αμερικανικές τράπεζες μέχρι στιγμής έχουν αυξήσει την έκθεσή τους κατά 5%. Ένα επίσης εντυπωσιακό στοιχείο είναι το γεγονός ότι η έκθεση των κινεζικών τραπεζών από τον κλάδο υποχώρησε κατά 13,2% σε αντίθεση με την άνοδο κατά 9% του κινεζικού leasing.
Συγκριτικά με το 2010, το μερίδιο των ευρωπαϊκών τραπεζών στην χρηματοδότηση της διεθνούς ναυτιλίας έχει υποχωρήσει το 2018 από το 83% στο 58,7% και εκείνο των τραπεζών της Άπω Ανατολής μειώθηκε οριακά στο 34,8% από το 35,07% το 2017.
Εστιάζοντας στα χαρτοφυλάκια των ευρωπαϊκών τραπεζών, η Petrofin παρατηρεί ότι η συμμετοχή των σκανδιναβικών και γερμανικών τραπεζικών ιδρυμάτων στην χρηματοδότηση του κλάδου διαρκώς επιβραδύνεται. Aπό την άλλη, οι γαλλικές τράπεζες έχουν ενδυναμώσει την παρουσία τους ελαφρώς το 2018, κυρίως λόγω της σθεναρής παρουσίας της BNP Paribas, της οποίας η έκθεση στη ναυτιλία τυγχάνει να είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πίσω από αυτή της China Exim. Oι ελληνικές τράπεζες φαίνεται να ανακτούν τη δυναμική τους στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση κυρίως λόγω της μείωσης των μη εξυπηρετούμενων δανείων αλλά και των βελτιωμένων προοπτικών για την πορεία της ελληνικής οικονομίας.
Τέλος η Petrofin καταλήγει στο ότι η έκθεση των 40 κορυφαίων τραπεζών στη διεθνή ναυτιλία έχει υποχωρήσει κατά 35% από το 2011 με το κινεζικό leasing να κερδίζει διαρκώς έδαφος κυρίως μεταξύ μεσαίων και μικρότερων εταιρειών, χωρίς ωστόσο σε καμία περίπτωση να αμφισβητεί την τραπεζική χρηματοδότηση ως κύρια μορφή δανεισμού.
Φωτό: Logan Weaver/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ