
Τα ευρήματά της για τις σύγχρονες προκλήσεις και την εξέλιξη της τραπεζικής χρηματοδότησης στην διεθνή ναυτιλία κατά το 2018, εξέδωσε νωρίτερα σήμερα η Petrofin.
Σύμφωνα με την έκθεση, η τραπεζική χρηματοδότηση στην διεθνή ναυτιλία το 2018 υποχώρησε στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 12 ετών καθώς το χαρτοφυλάκιο δανείων των κορυφαίων 40 τραπεζών διαμορφώθηκε στα $300,7 δις. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στο γεγονός ότι η αύξηση του παγκόσμιου στόλου χρηματοδοτήθηκε και από μη τραπεζικές πηγές και είναι χαρακτηριστικό ότι το κινεζικό leasing στην διεθνή ναυτιλία διαμορφώθηκε στα $51,3 δις.
Σε επιμέρους στοιχεία, η έκθεση των ευρωπαϊκών τραπεζών από τη ναυτιλία μειώθηκε κατά 14% ενώ οι αμερικανικές τράπεζες μέχρι στιγμής έχουν αυξήσει την έκθεσή τους κατά 5%. Ένα επίσης εντυπωσιακό στοιχείο είναι το γεγονός ότι η έκθεση των κινεζικών τραπεζών από τον κλάδο υποχώρησε κατά 13,2% σε αντίθεση με την άνοδο κατά 9% του κινεζικού leasing.
Συγκριτικά με το 2010, το μερίδιο των ευρωπαϊκών τραπεζών στην χρηματοδότηση της διεθνούς ναυτιλίας έχει υποχωρήσει το 2018 από το 83% στο 58,7% και εκείνο των τραπεζών της Άπω Ανατολής μειώθηκε οριακά στο 34,8% από το 35,07% το 2017.
Εστιάζοντας στα χαρτοφυλάκια των ευρωπαϊκών τραπεζών, η Petrofin παρατηρεί ότι η συμμετοχή των σκανδιναβικών και γερμανικών τραπεζικών ιδρυμάτων στην χρηματοδότηση του κλάδου διαρκώς επιβραδύνεται. Aπό την άλλη, οι γαλλικές τράπεζες έχουν ενδυναμώσει την παρουσία τους ελαφρώς το 2018, κυρίως λόγω της σθεναρής παρουσίας της BNP Paribas, της οποίας η έκθεση στη ναυτιλία τυγχάνει να είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πίσω από αυτή της China Exim. Oι ελληνικές τράπεζες φαίνεται να ανακτούν τη δυναμική τους στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση κυρίως λόγω της μείωσης των μη εξυπηρετούμενων δανείων αλλά και των βελτιωμένων προοπτικών για την πορεία της ελληνικής οικονομίας.
Τέλος η Petrofin καταλήγει στο ότι η έκθεση των 40 κορυφαίων τραπεζών στη διεθνή ναυτιλία έχει υποχωρήσει κατά 35% από το 2011 με το κινεζικό leasing να κερδίζει διαρκώς έδαφος κυρίως μεταξύ μεσαίων και μικρότερων εταιρειών, χωρίς ωστόσο σε καμία περίπτωση να αμφισβητεί την τραπεζική χρηματοδότηση ως κύρια μορφή δανεισμού.
Φωτό: Logan Weaver/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ