
Σε άρθρο του που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του οργανισμού, ο διευθύνων σύμβουλος του UK Chamber of Shipping, Bob Sanguinetti, αναφέρεται στο ότι το διεθνές ενδιαφέρον στρέφεται στον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής, καθώς και στο γεγονός ότι η ηγεσία του Ηνωμένου Βασιλείου υπήρξε στην πρώτη γραμμή της καθαρής ενέργειας.
Οι εκπομπές αερίων της Μεγάλης Βρετανίας έχουν ήδη περιοριστεί κατά 40%, ταχύτερα από κάθε άλλη χώρα των G20, χωρίς να ανακοπεί η ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας. Ο κ. Sanguinetti δηλώνει πεπεισμένος ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία της Βρετανίας θα συνεχίσει κινούμενη στο ίδιο πλαίσιο, μειώνοντας τις εκπομπές αερίων.
Νωρίτερα φέτος, το βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών εξέδωσε τη στρατηγική της ναυτιλίας για το 2050 (Maritime Strategy 2050) και το Σχέδιο Καθαρής Ναυτιλίας (Clean Maritime Plan), δείχνοντας ξεκάθαρα τον δρόμο προς μια καθαρή ναυτιλιακή βιομηχανία. Το Clean Maritime Plan ορίζει ότι όλα τα νεότευκτα πλοία που κινούνται στα βρετανικά ύδατα θα πρέπει να έχουν σχεδιαστεί με τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών αερίων, στόχος που αποτελεί σημαντική πρόκληση.
Η πρόκληση αυτή εδράζεται στο γεγονός ότι στην παρούσα χρονική συγκυρία δεν υπάρχει τεχνολογία αυτού του είδους που να είναι εμπορικά βιώσιμη, ιδίως για μεγάλα ταξίδια. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, απαιτείται συντονισμένη έρευνα και ανάπτυξη (R & D), η οποία θα κινητροδοτείται από τη βρετανική κυβέρνηση και θα υποστηρίζεται από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, τους κατασκευαστές και όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.
Ο Bob Sanguinetti εστιάζει στην ανάγκη συνεργασιών από διαφορετικούς τομείς και κλάδους, αλλά και στη δημιουργία επενδύσεων και έρευνας, εκμεταλλευόμενη, η Βρετανία, τα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα της χώρας.
Τέλος, ο κ. Sanguinetti επισημαίνει ότι η Μεγάλη Βρετανία αποτελεί την πρώτη χώρα που δεσμεύτηκε σε μηδενικές εκπομπές αερίων το 2050 και γι’ αυτόν τον λόγο θα πρέπει να αποτελέσει πρωτοπόρο έθνος και στη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ