
Σε άρθρο του που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του οργανισμού, ο διευθύνων σύμβουλος του UK Chamber of Shipping, Bob Sanguinetti, αναφέρεται στο ότι το διεθνές ενδιαφέρον στρέφεται στον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής, καθώς και στο γεγονός ότι η ηγεσία του Ηνωμένου Βασιλείου υπήρξε στην πρώτη γραμμή της καθαρής ενέργειας.
Οι εκπομπές αερίων της Μεγάλης Βρετανίας έχουν ήδη περιοριστεί κατά 40%, ταχύτερα από κάθε άλλη χώρα των G20, χωρίς να ανακοπεί η ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας. Ο κ. Sanguinetti δηλώνει πεπεισμένος ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία της Βρετανίας θα συνεχίσει κινούμενη στο ίδιο πλαίσιο, μειώνοντας τις εκπομπές αερίων.
Νωρίτερα φέτος, το βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών εξέδωσε τη στρατηγική της ναυτιλίας για το 2050 (Maritime Strategy 2050) και το Σχέδιο Καθαρής Ναυτιλίας (Clean Maritime Plan), δείχνοντας ξεκάθαρα τον δρόμο προς μια καθαρή ναυτιλιακή βιομηχανία. Το Clean Maritime Plan ορίζει ότι όλα τα νεότευκτα πλοία που κινούνται στα βρετανικά ύδατα θα πρέπει να έχουν σχεδιαστεί με τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών αερίων, στόχος που αποτελεί σημαντική πρόκληση.
Η πρόκληση αυτή εδράζεται στο γεγονός ότι στην παρούσα χρονική συγκυρία δεν υπάρχει τεχνολογία αυτού του είδους που να είναι εμπορικά βιώσιμη, ιδίως για μεγάλα ταξίδια. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, απαιτείται συντονισμένη έρευνα και ανάπτυξη (R & D), η οποία θα κινητροδοτείται από τη βρετανική κυβέρνηση και θα υποστηρίζεται από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, τους κατασκευαστές και όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.
Ο Bob Sanguinetti εστιάζει στην ανάγκη συνεργασιών από διαφορετικούς τομείς και κλάδους, αλλά και στη δημιουργία επενδύσεων και έρευνας, εκμεταλλευόμενη, η Βρετανία, τα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα της χώρας.
Τέλος, ο κ. Sanguinetti επισημαίνει ότι η Μεγάλη Βρετανία αποτελεί την πρώτη χώρα που δεσμεύτηκε σε μηδενικές εκπομπές αερίων το 2050 και γι’ αυτόν τον λόγο θα πρέπει να αποτελέσει πρωτοπόρο έθνος και στη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ