
Η Ουάσιγκτον αναμένεται να επιβάλλει νέο γύρο δασμών και αυτή τη φορά στο αμερικανικό στόχαστρο μπαίνουν οι εισαγωγές ευρωπαϊκών προϊόντων.
Ειδικότερα, οι εν λόγω δασμοί αφορούν εισαγωγές αγροτικών προϊόντων ακόμα και αεροσκαφών και εντάσσονται στην ρήξη ΗΠΑ-ΕΕ για τις επιδοτήσεις της τελευταίας στην κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών Airbus.
Οι νέοι αυτοί, οι οποίοι θα εφαρμοστούν από τις 18 Οκτωβρίου, θα κυμανθούν μεταξύ 10% και 25%, σύμφωνα με τον κατάλογο για τα ευρωπαϊκά προϊόντα που δημοσιοποίησαν οι υπηρεσίες του Αμερικανού αντιπροσώπου για το εμπόριο (USTR).
Στην πρώτη γραμμή των προϊόντων τα οποία στοχοθετούνται είναι εμπορικά αεροσκάφη που παράγονται από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, τους τέσσερις εταίρους του ευρωπαϊκού κολοσσού της αεροναυπηγικής Airbus. Τα αεροσκάφη αυτά θα εισάγονται στις ΗΠΑ με επιπλέον κόστος 10%. Ακολουθεί μια λίστα 150 και πλέον κατηγοριών προϊόντων προερχόμενων όχι μόνο από τις τέσσερις προαναφερθείσες χώρες, αλλά από ολόκληρη την ΕΕ. Ο USTR θεωρεί προφανώς ότι την απόφαση να χορηγηθούν αθέμιτες επιδοτήσεις στη συγκεκριμένη αεροπορική βιομηχανία την πήραν συλλογικά οι χώρες της ΕΕ. Στα κρασιά από τη Γαλλία, την Ισπανία και τη Γερμανία θα επιβληθούν επιπρόσθετοι δασμοί 25%. Τα γαλλικά τυριά, πλην ροκφόρ, θα ακριβύνουν 25%, όπως και τα τυριά από όλη την Ευρώπη. Προϊόντα όπως οι ελιές και διάφορα είδη τροφίμων επίσης υφίστανται επιπλέον δασμούς.
Δασμοί 25% θα επιβληθούν σε μια σειρά βιομηχανικών εξοπλισμών από τη Γερμανία, σε υφάσματα και ρούχα από τη Βρετανία, σκωτσέζικα και ιρλανδικά ουίσκι και άλλα προϊόντα. Οι δασμοί αφορούν εισαγωγές προϊόντων ευρωπαϊκής προέλευσης αθροιστικής αξίας 7,5 δισεκ. δολαρίων και απειλούν να πυροδοτήσουν έναν πολύ πιο ευρύ διατλαντικό εμπορικό πόλεμο.
Μάλιστα η Γαλλία και άλλοι ευρωπαίοι εταίροι της ανέφεραν, πριν την νέα επιβολή κυρώσεων από τις ΗΠΑ, ότι θα προχωρήσουν σε αντίμετρα σε περίπτωση που ο Ντόναλντ Τραμπ έκανε πράξη τα λόγια του.
Η Agnes von der Muhll, εκπρόσωπος τύπου του γαλλικού υπουργείου Εξωτερικών τόνισε ότι η κλιμάκωση των εμπορικών εντάσεων θα έχει αρνητικές συνέπειες για τις οικονομίες, το διεθνές εμπόριο και την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία. Η ίδια πρόσθεσε ότι οι ΗΠΑ δεν είναι σε θέση να διαπραγματευτούν αυτή τη στιγμή και ανέφερε ότι οι ευρωπαίοι εταίροι θα υπερασπιστούν τα συμφέροντα της ΕΕ μέσω αντίμετρων, τα οποία θα έρχονται σε συμφωνία με τον ΠΟΕ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ