
Η Ουάσιγκτον αναμένεται να επιβάλλει νέο γύρο δασμών και αυτή τη φορά στο αμερικανικό στόχαστρο μπαίνουν οι εισαγωγές ευρωπαϊκών προϊόντων.
Ειδικότερα, οι εν λόγω δασμοί αφορούν εισαγωγές αγροτικών προϊόντων ακόμα και αεροσκαφών και εντάσσονται στην ρήξη ΗΠΑ-ΕΕ για τις επιδοτήσεις της τελευταίας στην κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών Airbus.
Οι νέοι αυτοί, οι οποίοι θα εφαρμοστούν από τις 18 Οκτωβρίου, θα κυμανθούν μεταξύ 10% και 25%, σύμφωνα με τον κατάλογο για τα ευρωπαϊκά προϊόντα που δημοσιοποίησαν οι υπηρεσίες του Αμερικανού αντιπροσώπου για το εμπόριο (USTR).
Στην πρώτη γραμμή των προϊόντων τα οποία στοχοθετούνται είναι εμπορικά αεροσκάφη που παράγονται από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, τους τέσσερις εταίρους του ευρωπαϊκού κολοσσού της αεροναυπηγικής Airbus. Τα αεροσκάφη αυτά θα εισάγονται στις ΗΠΑ με επιπλέον κόστος 10%. Ακολουθεί μια λίστα 150 και πλέον κατηγοριών προϊόντων προερχόμενων όχι μόνο από τις τέσσερις προαναφερθείσες χώρες, αλλά από ολόκληρη την ΕΕ. Ο USTR θεωρεί προφανώς ότι την απόφαση να χορηγηθούν αθέμιτες επιδοτήσεις στη συγκεκριμένη αεροπορική βιομηχανία την πήραν συλλογικά οι χώρες της ΕΕ. Στα κρασιά από τη Γαλλία, την Ισπανία και τη Γερμανία θα επιβληθούν επιπρόσθετοι δασμοί 25%. Τα γαλλικά τυριά, πλην ροκφόρ, θα ακριβύνουν 25%, όπως και τα τυριά από όλη την Ευρώπη. Προϊόντα όπως οι ελιές και διάφορα είδη τροφίμων επίσης υφίστανται επιπλέον δασμούς.
Δασμοί 25% θα επιβληθούν σε μια σειρά βιομηχανικών εξοπλισμών από τη Γερμανία, σε υφάσματα και ρούχα από τη Βρετανία, σκωτσέζικα και ιρλανδικά ουίσκι και άλλα προϊόντα. Οι δασμοί αφορούν εισαγωγές προϊόντων ευρωπαϊκής προέλευσης αθροιστικής αξίας 7,5 δισεκ. δολαρίων και απειλούν να πυροδοτήσουν έναν πολύ πιο ευρύ διατλαντικό εμπορικό πόλεμο.
Μάλιστα η Γαλλία και άλλοι ευρωπαίοι εταίροι της ανέφεραν, πριν την νέα επιβολή κυρώσεων από τις ΗΠΑ, ότι θα προχωρήσουν σε αντίμετρα σε περίπτωση που ο Ντόναλντ Τραμπ έκανε πράξη τα λόγια του.
Η Agnes von der Muhll, εκπρόσωπος τύπου του γαλλικού υπουργείου Εξωτερικών τόνισε ότι η κλιμάκωση των εμπορικών εντάσεων θα έχει αρνητικές συνέπειες για τις οικονομίες, το διεθνές εμπόριο και την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία. Η ίδια πρόσθεσε ότι οι ΗΠΑ δεν είναι σε θέση να διαπραγματευτούν αυτή τη στιγμή και ανέφερε ότι οι ευρωπαίοι εταίροι θα υπερασπιστούν τα συμφέροντα της ΕΕ μέσω αντίμετρων, τα οποία θα έρχονται σε συμφωνία με τον ΠΟΕ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ