
Η Ουάσιγκτον αναμένεται να επιβάλλει νέο γύρο δασμών και αυτή τη φορά στο αμερικανικό στόχαστρο μπαίνουν οι εισαγωγές ευρωπαϊκών προϊόντων.
Ειδικότερα, οι εν λόγω δασμοί αφορούν εισαγωγές αγροτικών προϊόντων ακόμα και αεροσκαφών και εντάσσονται στην ρήξη ΗΠΑ-ΕΕ για τις επιδοτήσεις της τελευταίας στην κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών Airbus.
Οι νέοι αυτοί, οι οποίοι θα εφαρμοστούν από τις 18 Οκτωβρίου, θα κυμανθούν μεταξύ 10% και 25%, σύμφωνα με τον κατάλογο για τα ευρωπαϊκά προϊόντα που δημοσιοποίησαν οι υπηρεσίες του Αμερικανού αντιπροσώπου για το εμπόριο (USTR).
Στην πρώτη γραμμή των προϊόντων τα οποία στοχοθετούνται είναι εμπορικά αεροσκάφη που παράγονται από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, τους τέσσερις εταίρους του ευρωπαϊκού κολοσσού της αεροναυπηγικής Airbus. Τα αεροσκάφη αυτά θα εισάγονται στις ΗΠΑ με επιπλέον κόστος 10%. Ακολουθεί μια λίστα 150 και πλέον κατηγοριών προϊόντων προερχόμενων όχι μόνο από τις τέσσερις προαναφερθείσες χώρες, αλλά από ολόκληρη την ΕΕ. Ο USTR θεωρεί προφανώς ότι την απόφαση να χορηγηθούν αθέμιτες επιδοτήσεις στη συγκεκριμένη αεροπορική βιομηχανία την πήραν συλλογικά οι χώρες της ΕΕ. Στα κρασιά από τη Γαλλία, την Ισπανία και τη Γερμανία θα επιβληθούν επιπρόσθετοι δασμοί 25%. Τα γαλλικά τυριά, πλην ροκφόρ, θα ακριβύνουν 25%, όπως και τα τυριά από όλη την Ευρώπη. Προϊόντα όπως οι ελιές και διάφορα είδη τροφίμων επίσης υφίστανται επιπλέον δασμούς.
Δασμοί 25% θα επιβληθούν σε μια σειρά βιομηχανικών εξοπλισμών από τη Γερμανία, σε υφάσματα και ρούχα από τη Βρετανία, σκωτσέζικα και ιρλανδικά ουίσκι και άλλα προϊόντα. Οι δασμοί αφορούν εισαγωγές προϊόντων ευρωπαϊκής προέλευσης αθροιστικής αξίας 7,5 δισεκ. δολαρίων και απειλούν να πυροδοτήσουν έναν πολύ πιο ευρύ διατλαντικό εμπορικό πόλεμο.
Μάλιστα η Γαλλία και άλλοι ευρωπαίοι εταίροι της ανέφεραν, πριν την νέα επιβολή κυρώσεων από τις ΗΠΑ, ότι θα προχωρήσουν σε αντίμετρα σε περίπτωση που ο Ντόναλντ Τραμπ έκανε πράξη τα λόγια του.
Η Agnes von der Muhll, εκπρόσωπος τύπου του γαλλικού υπουργείου Εξωτερικών τόνισε ότι η κλιμάκωση των εμπορικών εντάσεων θα έχει αρνητικές συνέπειες για τις οικονομίες, το διεθνές εμπόριο και την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία. Η ίδια πρόσθεσε ότι οι ΗΠΑ δεν είναι σε θέση να διαπραγματευτούν αυτή τη στιγμή και ανέφερε ότι οι ευρωπαίοι εταίροι θα υπερασπιστούν τα συμφέροντα της ΕΕ μέσω αντίμετρων, τα οποία θα έρχονται σε συμφωνία με τον ΠΟΕ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ανάπτυξη 2,1% καταγράφηκε πέρυσι στην ελληνική οικονομία, έναντι αύξησης του ΑΕΠ κατά 2,3% που είχε ανακοινωθεί στην πρώτη εκτίμηση τον Μάρτιο 2025. Με το…
Άκρως αισιόδοξος για τις προοπτικές της αγοράς πετρελαίου εμφανίζεται ο OPEC, εν μέσω ανησυχιών από διεθνείς οργανισμούς και αναλυτές για υπερπροσφορά αργού το 2026.…
Η Ρωσία προειδοποίησε στις 16 Οκτωβρίου ότι οι νέες κυρώσεις του Ηνωμένου Βασιλείου κατά των ρωσικών πετρελαϊκών κολοσσών Rosneft και Lukoil επηρεάζουν τις αγορές…
Χαμόγελα επικρατούν στον λιμένα του Λος Άντζελες, παρά την αβεβαιότητα ένεκα του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ-Κίνας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αρχής του λιμένα, το γ΄…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ