
Η BIMCO υπέβαλε μια πρόταση στον ΙΜΟ για τη ρύθμιση της ισχύος πρόωσης των πλοίων προκειμένου να διατηρηθεί η μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου που έχει ήδη επιτευχθεί μέσω της πλεύσης με μειωμένη ταχύτητα (slow steaming).
Αν και αποτελεί γεγονός ότι η ταχύτητα των πλοίων είναι η μόνη σημαντική μεταβλητή η οποία επηρεάζει τις εκπομπές CO2, υπάρχουν διαφορετικές απόψεις ως προς το ποιο ρυθμιστικό μέτρο είναι καλύτερο σε ότι αφορά την εφαρμογή του και την επίτευξη του στόχου της μείωσης των εκπομπών.
« Ενώ είναι επιτακτική η ανάγκη να διασφαλισθεί η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέσω της πλεύσης με μειωμένη ταχύτητα, είναι επίσης σημαντικό να δίνονται κίνητρα στους πλοιοκτήτες προκειμένου να καινοτομούν», αναφέρει ο Lars Robert Pedersen, Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της BIMCO.
Ο καθορισμός ενός ορίου για την ισχύ των πλοίων έχει ήδη προταθεί από την Ιαπωνία. Η BIMCO προτείνει να προκύψει ένα όριο ισχύος για κάθε ναυτιλιακό κλάδο από την θεωρητική απόδοση ενός μέσου πλοίου που κινείται με την τρέχουσα μέση ταχύτητα πλεύσης κάθε κλάδου. Η εν λόγω πρόταση θα συζητηθεί στην ενδιάμεση συνεδρίαση της ομάδας εργασίας για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από πλοία, που θα γίνει στον ΙΜΟ, στο Λονδίνο στις 11-15 Οκτωβρίου.
Φωτό: Logan Weaver/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πλεόνασμα 2,168 δισ. ευρώ παρουσίασε το ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού της Κεντρικής Διοίκησης το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2025 έναντι στόχου για έλλειμμα 1.961 δισ. ευρώ,…
Χωρίς τις αισθήσεις της ανασύρθηκε το πρωί της Δευτέρας, από τη θαλάσσια περιοχή της Πύλης Ε8 εντός του λιμένα Πειραιά, γυναίκα ηλικίας περίπου 50…
Στο πλαίσιο εξέλιξης της αυτόνομης τεχνολογίας σκαφών, ο ABS και η Saronic Technologies υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας με στόχο την ανάπτυξη τεχνικών απαιτήσεων και υπηρεσιών…
Καθώς η πυρηνική ενέργεια κερδίζει συνεχώς έδαφος στην παγκόσμια ενεργειακή εξίσωση, οι συνέργειες μεταξύ εταιρειών-κολοσσών για την προώθησή της επιταχύνονται. Πιο πρόσφατο παράδειγμα συνιστά…
Στην πρώτη γραμμή των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας βρίσκεται για μία ακόμα φορά η γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών CMA CGM, η οποία «ποντάρει»…
Σε αναδιάρθρωση του χαρτοφυλακίου του προχωρά ο μεταλλευτικός κολοσσός BHP, καθώς πρόσφατα προέβη σε νέα στρατηγική κίνηση. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, που επικαλείται…
Η Turkish Airlines προχωρά στην απόκτηση μειοψηφικού πακέτου της Air Europa, σε μια νέα στρατηγική κίνηση που ενισχύει την παρουσία της στην Ευρώπη και…
Η Ινδία, παρά τη δυσαρέσκεια των ΗΠΑ επί του θέματος, συνεχίζει ακάθεκτη τις εισαγωγές ρωσικού αργού. Οι κρατικές εταιρείες μεταποίησης πετρελαίου της Ινδίας, Indian…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ