
Η BIMCO υπέβαλε μια πρόταση στον ΙΜΟ για τη ρύθμιση της ισχύος πρόωσης των πλοίων προκειμένου να διατηρηθεί η μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου που έχει ήδη επιτευχθεί μέσω της πλεύσης με μειωμένη ταχύτητα (slow steaming).
Αν και αποτελεί γεγονός ότι η ταχύτητα των πλοίων είναι η μόνη σημαντική μεταβλητή η οποία επηρεάζει τις εκπομπές CO2, υπάρχουν διαφορετικές απόψεις ως προς το ποιο ρυθμιστικό μέτρο είναι καλύτερο σε ότι αφορά την εφαρμογή του και την επίτευξη του στόχου της μείωσης των εκπομπών.
« Ενώ είναι επιτακτική η ανάγκη να διασφαλισθεί η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέσω της πλεύσης με μειωμένη ταχύτητα, είναι επίσης σημαντικό να δίνονται κίνητρα στους πλοιοκτήτες προκειμένου να καινοτομούν», αναφέρει ο Lars Robert Pedersen, Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της BIMCO.
Ο καθορισμός ενός ορίου για την ισχύ των πλοίων έχει ήδη προταθεί από την Ιαπωνία. Η BIMCO προτείνει να προκύψει ένα όριο ισχύος για κάθε ναυτιλιακό κλάδο από την θεωρητική απόδοση ενός μέσου πλοίου που κινείται με την τρέχουσα μέση ταχύτητα πλεύσης κάθε κλάδου. Η εν λόγω πρόταση θα συζητηθεί στην ενδιάμεση συνεδρίαση της ομάδας εργασίας για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από πλοία, που θα γίνει στον ΙΜΟ, στο Λονδίνο στις 11-15 Οκτωβρίου.
Φωτό: Logan Weaver/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού εξέδωσε προειδοποίηση για απομάκρυνση των κατοίκων από μια περιοχή της Τεχεράνης, σύμφωνα με ανάρτηση του εκπροσώπου στην πλατφόρμα X. Ως…
Ο νέος δίχρονος κινητήρας X-DF-A της WinGD, σχεδιασμένος να λειτουργεί με υψηλό ποσοστό αμμωνίας ως κύριο καύσιμο, αρχίζει να καθιερώνεται ως βασική τεχνολογική λύση…
Το Πεκίνο θα συνεχίσει να ενισχύει τον έλεγχο και την έγκριση αιτήσεων εξαγωγής για προϊόντα που σχετίζονται με τις σπάνιες γαίες, δήλωσε ο Χε…
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κάλεσε την Κυριακή 15 Ιουνίου, την G7 να «αποφύγει τον προστατευτισμό», κατά τη διάρκεια…
Η κατάσταση στη Μ. Ανατολή παραμένει τεταμένη. Η διεθνής σκηνή παρακολουθεί με αμείωτο ενδιαφέρον τις εξελίξεις, δεδομένου ότι οι επιπτώσεις της πολεμικής αυτής σύρραξης,…
Στα 5,351 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα σε τροποποιημένη ταμειακή βάση για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης…
Η τεχνολογία των αυτόνομων ρομποτικών οχημάτων, τόσο επιφανείας όσο και βυθού, μετασχηματίζει σταδιακά τον τρόπο με τον οποίο επιθεωρούμε, παρακολουθούμε και διαχειριζόμαστε κρίσιμες θαλάσσιες…
Οι χώρες της ΕΕ διαφωνούν εδώ και καιρό σχετικά με το αν πρέπει να προωθήσουν καθολικά την πυρηνική ενέργεια για τη μετάβαση στη νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ