
Παρά το γεγονός ότι ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος έχει αυξηθεί σε μέγεθος κατά 60% από το 2008, το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα της ναυτιλίας έχει υποχωρήσει κατά 18% τα τελευταία 11 χρόνια, σημειώνει σε πρόσφατη μελέτη της η Clarkson Research Services.
Πιο συγκεκριμένα στην σχετική έκθεση αναφέρεται ότι τόσο η κατανάλωση καυσίμων όσο και η παραγωγή άνθρακα από τον παγκόσμιο εμπορικό στόλο έχει μειωθεί από 1 δις τόνους το 2008 σε 820 εκατ. τόνους το 2018, παρά το γεγονός ότι πλέον τα πλοία αυτά μεταφέρουν κατά 35% περισσότερο φορτίο.
Κύρια αιτία για την παραπάνω εξέλιξη αποτελεί η κατά μέσο όρο μείωση της ταχύτητας των πλοίων κατά 15-20%, σύμφωνα με την Clarkson, ενώ από την άλλη σημαντική βελτίωση παρουσιάζει η αποδοτικότητα των καυσίμων που καταναλώνουν πλέον τα πλοία. Μάλιστα η Clarkson Research Services χαρακτηρίζει το 30% του παγκόσμιου τονάζ ως «οικολογικό».
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τους κανονισμούς του ΙΜΟ, η ναυτιλιακή βιομηχανία καλείται να μειώσει τις εκπομπές GHG κατά 50% από τα επίπεδα του 2008 έως το 2050.
Φωτό: Patrick Brinksma/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού εξέδωσε προειδοποίηση για απομάκρυνση των κατοίκων από μια περιοχή της Τεχεράνης, σύμφωνα με ανάρτηση του εκπροσώπου στην πλατφόρμα X. Ως…
Ο νέος δίχρονος κινητήρας X-DF-A της WinGD, σχεδιασμένος να λειτουργεί με υψηλό ποσοστό αμμωνίας ως κύριο καύσιμο, αρχίζει να καθιερώνεται ως βασική τεχνολογική λύση…
Το Πεκίνο θα συνεχίσει να ενισχύει τον έλεγχο και την έγκριση αιτήσεων εξαγωγής για προϊόντα που σχετίζονται με τις σπάνιες γαίες, δήλωσε ο Χε…
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κάλεσε την Κυριακή 15 Ιουνίου, την G7 να «αποφύγει τον προστατευτισμό», κατά τη διάρκεια…
Η κατάσταση στη Μ. Ανατολή παραμένει τεταμένη. Η διεθνής σκηνή παρακολουθεί με αμείωτο ενδιαφέρον τις εξελίξεις, δεδομένου ότι οι επιπτώσεις της πολεμικής αυτής σύρραξης,…
Στα 5,351 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα σε τροποποιημένη ταμειακή βάση για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης…
Η τεχνολογία των αυτόνομων ρομποτικών οχημάτων, τόσο επιφανείας όσο και βυθού, μετασχηματίζει σταδιακά τον τρόπο με τον οποίο επιθεωρούμε, παρακολουθούμε και διαχειριζόμαστε κρίσιμες θαλάσσιες…
Οι χώρες της ΕΕ διαφωνούν εδώ και καιρό σχετικά με το αν πρέπει να προωθήσουν καθολικά την πυρηνική ενέργεια για τη μετάβαση στη νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ