
Η ναυτιλία για ακόμα μία φορά αποδεικνύει ότι η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος βρίσκεται ψηλά στη λίστα όλων των εμπλεκόμενων μερών της βιομηχανίας.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο του συνεδρίου των Ηνωμένων Εθνών «United Nations Climate Action Summit», το οποίο έλαβε χώρα στη Νέα Υόρκη τη Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου, ανακοινώθηκε η δημιουργία μιας νέας συμμαχίας με σκοπό την εμπορική βιωσιμότητα πλοίων με μηδενικές εκπομπές, που θα επιχειρούν σε διαδρομές βαθέων υδάτων έως το 2030.
Στη συμμαχία με την ονομασία «Getting to Zero» συμμετέχουν κορυφαίες διαχειρίστριες εταιρείες, ναυλωτές, τράπεζες, λιμένες, νηογνώμονες κ.ά. Ενδεικτικά, το νέο εγχείρημα υποστηρίζουν εταιρείες όπως η Maersk, η Cargill, η Τrafigura, η Shell και 70 επιπλέον μέλη.
Η συμμαχία έρχεται σε πλήρη συμφωνία με τις περιβαλλοντικές επιδιώξεις του ΙΜΟ των Ηνωμένων Εθνών για τη μείωση των αέριων εκπομπών του θερμοκηπίου από τα πλοία κατά 50% το 2050 σε σχέση με τα επίπεδα του 2008.
Σημειωτέον ότι το «Getting to Zero» αποτελεί ένωση δυνάμεων των Global Maritime Forum, Friends of Ocean Action και World Economic Forum.
Με αφορμή αυτή την πολύ σημαντική εξέλιξη, ο Søren Skou, CEO της A.P. Møller Mærsk, ανέφερε ότι το επόμενο βήμα για την πλήρη απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα είναι η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και νέων καυσίμων, προσπάθεια κατά την οποία απαιτείται συνεργασία όλων των μερών.
Τέλος, ο Christopher Wiernicki, πρόεδρος του American Bureau of Shipping, σχολίασε χαρακτηριστικά ότι «η μεγαλύτερη πρόκληση της γενιάς μας και των επόμενων είναι η απεξάρτηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τον άνθρακα».
Φωτό: FindingSR/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ