
Δεκαεννέα σχεδόν χρόνια μετά την τελευταία απογείωση αεροπλάνου από το αεροδρόμιο του Ελληνικού και το «σφράγισμα» του στα τέλη Μαρτίου του 2001, 15 χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας το 2004 στη διάρκεια των οποίων χρησιμοποιήθηκε μέρος της έκτασης για τους Αγώνες, εννέα χρόνια μετά την έναρξη της διαδικασίας του διαγωνισμού για την αξιοποίηση της έκτασης και πέντε χρόνια μετά την ανακήρυξη της Lamda Development ως επενδυτή, ελάχιστες είναι πλέον οι εκκρεμότητες που απομένουν για την έναρξη του μεγαλύτερoυ έργου αστικής ανάπλασης στην Ευρώπη.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως ανακοίνωσε η Lamda Development, σε συνέχεια της ολοκλήρωσης της έκδοσης των κοινών υπουργικών αποφάσεων (ΚΥΑ) και ενόψει της άμεσης εκκίνησης της μεγαλύτερης επένδυσης στη χώρα, το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρίας αποφάσισε τη σύγκληση έκτακτης γενικής συνέλευσης στις 10 Οκτωβρίου με σκοπό την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, μέχρι του ποσού των 650 εκατ. ευρώ.
Την ουσιαστική έναρξη του επενδυτικού σχεδίου θα σηματοδοτήσει η ολοκλήρωση του διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού για το καζίνο που διεξάγεται από την αρμόδια Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ), που έχει ως τελική ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών την 4η Οκτωβρίου. Με βάση τα σημερινά δεδομένα, διεκδικητές είναι δύο ισχυροί διεθνείς αμερικανικοί όμιλοι, οι Hard Rock International (HRI) και Mohegan Gaming & Entertainment (MGE), οι οποίοι έχουν προχωρήσει σε συμπράξεις με ελληνικούς ομίλους.
Τα πρώτα έργα
Από πλευράς προετοιμασίας και σχεδιασμού των έργων τα πάντα είναι έτοιμα εδώ και καιρό με κάθε λεπτομέρεια. Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development Οδυσσέας Αθανασίου, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί μελέτες από διεθνείς και ελληνικές εταιρείες που καλύπτουν κάθε πτυχή του έργου. Το έργο θα ξεκινήσει με την πλήρη εκκαθάριση της συνολικής έκτασης 6.200 στρεμμάτων του πρώην αεροδρομίου και σε χρονικό διάστημα μεταξύ 6 με 9 μήνες η έκταση θα είναι έτοιμη προκειμένου να ξεκινήσουν οι αναπλάσεις. Πρώτο έργο είναι η δημιουργία παραλιακού πάρκου, του μεγαλύτερου στην Ευρώπη, έκτασης 2.000 στρεμμάτων, που θα αποτελεί και ένα από τα μεγαλύτερα στο είδος τους διεθνώς, κάτι που διακρίνεται και στην μακέτα του έργου καθώς το πράσινο του πάρκου να κυριαρχεί στην έκταση του χώρου ανάπλασης. Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος του νέου μητροπολιτικού πάρκου, αναφέρονται οι εκτάσεις άλλων μεγάλων πάρκων στην Αττική και διεθνώς: Πεδίο του Άρεως 270 στρέμματα, Εθνικός Κήπος 160 στρέμματα, κτήμα Συγγρού 950 στρέμματα, πάρκο Τρίτση 1.000 στρέμματα, Hyde Park Λονδίνου 1.420 στρέμματα.
Νέα παραλία
Ταυτόχρονα θα ξεκινήσουν και τα έργα για την πλήρη αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου, της μαρίνας αλλά και της κατασκευής δύο ξενοδοχειακών μονάδων. Στην ολοκλήρωση του έργου οι συνολικές κλίνες όλων των επιπλέον ξενοδοχειακών μονάδων που θα δημιουργηθούν, μαζί με τις κλίνες του καζίνο, θα ξεπερνούν τις 2.200 και θα λειτουργούν όλο το χρόνο, δημιουργώντας τουλάχιστον 5.500 νέες θέσεις εργασία. Τα παραπάνω έργα θα παραδοθούν εντός της πρώτης πενταετίας. Έχει επίσης ανακοινωθεί η κατασκευή υψηλού κτιρίου με χρήσεις κατοικίας, μοναδικής αρχιτεκτονικής με περίπου 200 διαμερίσματα αλλά και ένα διεθνούς εμβέλειας ενυδρείο, το μεγαλύτερο στην Ευρώπη. Το μεγαλύτερο μέρος του έργου προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε βάθος δωδεκαετίας, με τον ακριβή χρόνο ολοκλήρωσης του να εξαρτάται από την οικιστική ανάπτυξη και ειδικότερα την κατασκευή 8.000 κατοικιών.
Θέσεις εργασίας
Οι νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν θα εστιάζονται στις ανάγκες που θα προκύψουν από το εμπορικό κέντρο που θα δημιουργήσει 4.500 νέες θέσεις εργασίας, καθώς και στην απορρόφηση 2.000 θέσεων από την κατασκευή και λειτουργία του Διεθνούς Ιατρικού Κέντρου και 2.500 θέσεις από την κατασκευή και λειτουργία του Διεθνούς Πανεπιστημιακού Κέντρου. Νέες θέσεις εργασίας δημιουργούνται επίσης με τη δημιουργία πρότυπου επιχειρηματικού πάρκου, συνεδριακού κέντρου, νέου γηπέδου γκολφ, την αξιοποίηση του Ολυμπιακού Κέντρου κανό-καγιάκ κ.λπ. Οι συνολικές θέσεις εργασίας εκτιμάται ότι θα κυμανθούν περίπου στις 70.000.
Φωτό-βίντεο: Τhehellinikon.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ