
Το Neopanamax πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων TRITON, ιδιοκτησίας της Costamare Inc., είναι πλέον το μεγαλύτερο πλοίο που πέρασε έως σήμερα από τη Διώρυγα του Παναμά, μετά την επέκτασή της το 2016. Το TRITON, πλάτους 51,2 μέτρων, μήκους 369 μέτρων και χωρητικότητας 14.462 TEU, διήλθε από τη Διώρυγα στις 15 Μαΐου 2019, μεταξύ 02:00 και 18:00 τοπική ώρα, καθ’ οδόν από το Καοσιούνγκ της Ταιβάν προς το Κολόν του Παναμά. Έσπασε, έτσι, το ρεκόρ που κατείχε από τον Αύγουστο του 2017 το CMA CGM THEODORE ROOSEVELT, μήκους 365,96 μέτρων, πλάτους 48,25 μέτρων και χωρητικότητας 14.414 TEU, ανοίγοντας τον δρόμο για τη διέλευση μεγαλύτερων Neopanamax πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη Διώρυγα του Παναμά.
Η διέλευση του TRITON έγινε εφικτή μετά την αύξηση του επιτρεπόμενου πλάτους από τα 49 μέτρα στα 51,25 μέτρα, και την κατ’ εξαίρεση αύξηση του επιτρεπόμενου μήκους των 366 μέτρων στα 369, μετά από σειρά επιτυχών δοκιμών. Η απόφαση για την αύξηση του επιτρεπόμενου πλάτους ελήφθη από την υπεύθυνη για τη Διώρυγα υπηρεσία της κυβέρνησης του Παναμά (Panama Canal Authority – ACP) τον Ιούνιο του 2018, μετά από δύο χρόνια επιτυχούς λειτουργίας της διευρυμένης Διώρυγας, και επιτρέπει σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με 20 σειρές, αντί για 19 έως τότε, να διέλθουν από τις δεξαμενές Neopanamax της Διώρυγας. Το μέγιστο επιτρεπόμενο μήκος πλοίου παραμένει επισήμως στα 366 μέτρα, αλλά η ACP κάνει εξαιρέσεις κατά περίπτωση για πλοία όπως το TRITON και μπορεί να αυξήσει το επιτρεπόμενο μήκος στα 369 μέτρα, μετά από επιτυχείς δοκιμές.
Πραγματοποιώντας δρομολόγιο της υπηρεσίας AUE της EVERGREEN μεταξύ Άπω Ανατολής και Αμερικής, το TRITON προγραμματίστηκε να διέλθει από τη Διώρυγα του Παναμά στις 15 Μαΐου 2019. Μετά την επιτυχή επιθεώρηση του πλοίου από τις αρχές της Διώρυγας του Παναμά, η διέλευση ξεκίνησε από τις πρώτες δεξαμενές (locks) στις 03:00 τοπική ώρα. Το TRITON έφτασε στην τοποθεσία Cocoli Locks στις 05:05 τοπική ώρα, στην τοποθεσία Aqua Clara Locks στις 13:20 τοπική ώρα, και στις 18:00 τοπική ώρα εξήλθε από τη Διώρυγα και προχώρησε προς τον επόμενο λιμένα κατάπλου.
Ο Καπετάν Μάρκος Πράγιας, Πλοίαρχος του TRITON, δήλωσε σχετικά: «Η διέλευση του μεγαλύτερου έως τώρα πλοίου από τη Διώρυγα του Παναμά ολοκληρώθηκε με επιτυχία, χάρη στην υποδειγματική συνεργασία της εταιρείας μας και των ναυλωτών με την εταιρεία διαχείρισης της Διώρυγας, καθώς και χάρη στη μεθοδική εργασία του πληρώματος του πλοίου και των πλοηγών της Διώρυγας. Πρόκειται για μια ιστορική στιγμή για τη διεθνή ναυσιπλοΐα και ελπίζουμε ότι θα ανοίξει τον δρόμο για μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να πραγματοποιούν δρομολόγια μέσω της Διώρυγας του Παναμά, δίνοντας έτσι περισσότερες επιλογές στους μεταφορείς και αξιοποιώντας στο μέγιστο τις δυνατότητες της διευρυμένης Διώρυγας.»
H Costamare Shipping Company ιδρύθηκε το 1975 από τον αείμνηστο Καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο. Είναι ο αποκλειστικός διαχειριστής του στόλου Costamare (συμπεριλαμβανομένων των πλοίων που έχουν αγοραστεί στο πλαίσιο της συμφωνίας με την York Capital Management) και έχει αναδειχθεί ένας από τους πιο σεβαστούς διαχειριστές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Σήμερα, η Costamare Shipping συνεχίζει να ανταποκρίνεται στα υψηλότερα πρότυπα με μια ομάδα πολύ έμπειρων και επαγγελματιών πλοίαρχων και αξιωματικών και μια ομάδα διαχείρισης που προέρχεται κυρίως από ανώτερους αξιωματικούς του στόλου Costamare. To προσωπικό της Costamare Shipping και οι ναυτικοί είναι αφιερωμένοι στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των πελατών.
Η φιλοσοφία της Costamare Shipping είναι να προσπαθεί συνεχώς να βελτιώνει κάθε πτυχή της λειτουργίας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει στη διάθεσή της. Τα συστήματά της έχουν πιστοποιηθεί από τον Νορβηγικό/Γερμανικό νηογνώμονα DNV-GL για τη διαχείριση ποιότητας ISO 9001, για την περιβαλλοντική διαχείριση ISO 14001 καθώς και για την διαχείριση ενέργειας ISO 50001.
Φωτό- βίντεο: Costamare
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ