
Το Round Table των BIMCO, ICS, INTERCARGΟ και INTERTANKO συνεδρίασε την Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου στο Λονδίνο προκειμένου να τεθούν επί τάπητος όλα τα φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν την ναυτιλιακή βιομηχανία.
Στην κορυφή της ατζέντας ήταν οι προετοιμασίες για την εφαρμογή των περιβαλλοντικών κανονισμών του ΙΜΟ από τον προσεχή Ιανουάριο. Με λιγότερο από τέσσερις μήνες να απομένουν για την εφαρμογή του sulphur cap, υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα στους κόλπους της ναυτιλιακής κοινότητας αναφορικά με την επαρκή προσφορά, την συμβατότητα και την ασφάλεια των συμμορφούμενων καυσίμων, σημειώνεται στην κοινή ανακοίνωση.
O κ. Δημήτρης Φαφαλιός, πρόεδρος της INTERCARGO, σχολίασε χαρακτηριστικά ότι «ως βιομηχανία έχουμε εργαστεί σκληρά για να διασφαλίσουμε ότι θα είμαστε έτοιμοι την 1η Ιανουαρίου 2020, ωστόσο είμαστε ανήσυχοι για την ασφάλεια και την διαθεσιμότητα των καυσίμων». Παράλληλα ο κ. Φαφαλιός τόνισε ότι βασίζεται σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (διυλιστήρια, ναυλωτές) προκειμένου αυτά να διασφαλίσουν ότι όλοι θα επωφεληθούν από τα μακροχρόνια για την υγεία οφέλη από τη μετάβαση αυτή.
Παράλληλα στη συνεδρίαση επανελήφθη η υποστήριξη της ναυτιλίας στη στρατηγική του ΙΜΟ για την μείωση των εκπομπών GHG έως το 2050. Οι ηγέτες του Round Table κατέληξαν στο ότι θα βρεθεί μία κοινή λύση παρά το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει μία που να καλύπτει τις ανάγκες όλων των μερών.
Ο κ. Φαφαλιός συνοπτικά τόνισε ότι τα τελευταία δέκα χρόνια η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει κάνει μεγάλα βήματα προόδου για την μείωση των αέριων εκπομπών από τα πλοία, ωστόσο αναγνώρισε ότι θα πρέπει να καταβληθούν προσπάθειες για να επιτευχθεί ο στόχος του 2050.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ