
Το Round Table των BIMCO, ICS, INTERCARGΟ και INTERTANKO συνεδρίασε την Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου στο Λονδίνο προκειμένου να τεθούν επί τάπητος όλα τα φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν την ναυτιλιακή βιομηχανία.
Στην κορυφή της ατζέντας ήταν οι προετοιμασίες για την εφαρμογή των περιβαλλοντικών κανονισμών του ΙΜΟ από τον προσεχή Ιανουάριο. Με λιγότερο από τέσσερις μήνες να απομένουν για την εφαρμογή του sulphur cap, υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα στους κόλπους της ναυτιλιακής κοινότητας αναφορικά με την επαρκή προσφορά, την συμβατότητα και την ασφάλεια των συμμορφούμενων καυσίμων, σημειώνεται στην κοινή ανακοίνωση.
O κ. Δημήτρης Φαφαλιός, πρόεδρος της INTERCARGO, σχολίασε χαρακτηριστικά ότι «ως βιομηχανία έχουμε εργαστεί σκληρά για να διασφαλίσουμε ότι θα είμαστε έτοιμοι την 1η Ιανουαρίου 2020, ωστόσο είμαστε ανήσυχοι για την ασφάλεια και την διαθεσιμότητα των καυσίμων». Παράλληλα ο κ. Φαφαλιός τόνισε ότι βασίζεται σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (διυλιστήρια, ναυλωτές) προκειμένου αυτά να διασφαλίσουν ότι όλοι θα επωφεληθούν από τα μακροχρόνια για την υγεία οφέλη από τη μετάβαση αυτή.
Παράλληλα στη συνεδρίαση επανελήφθη η υποστήριξη της ναυτιλίας στη στρατηγική του ΙΜΟ για την μείωση των εκπομπών GHG έως το 2050. Οι ηγέτες του Round Table κατέληξαν στο ότι θα βρεθεί μία κοινή λύση παρά το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει μία που να καλύπτει τις ανάγκες όλων των μερών.
Ο κ. Φαφαλιός συνοπτικά τόνισε ότι τα τελευταία δέκα χρόνια η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει κάνει μεγάλα βήματα προόδου για την μείωση των αέριων εκπομπών από τα πλοία, ωστόσο αναγνώρισε ότι θα πρέπει να καταβληθούν προσπάθειες για να επιτευχθεί ο στόχος του 2050.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ