
Η Σαουδική Αραβία καθαίρεσε τον Υπουργό Ενέργειας Khalid Al-Falih από τη θέση του Προέδρου της Saudi Aramco καθώς η κυβέρνηση του Βασιλείου προετοιμάζεται να πωλήσει μετοχές του κρατικού πετρελαϊκού κολοσσού.
Αντικαταστάτης του Al-Falih αναμένεται να είναι ο Yasir Al-Rumayyan, επικεφαλής του ανώτατου κρατικού ταμείου, σύμφωνα με Σαουδάραβα αξιωματούχο που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, όπως μεταδίδει σχετικά το πρακτορείο Bloomberg.
Η τοποθέτηση του Al-Rumayyan σηματοδοτεί το διαχωρισμό του Υπουργείου Ενέργειας από την Saudi Aramco προκειμένου να αποφεύγονται τυχόν συγκρούσεις συμφερόντων ενόψει και την αναμενόμενης ΑΜΚ της πετρελαϊκής.
Αναλυτής της Petromatrix GmbH στην Ελβετία αναφέρει στο Bloomberg ότι οι κινήσεις αυτές «δείχνουν μια σχετική δυσαρέσκεια σε πολύ υψηλό επίπεδο σε σχέση με τις κινήσεις της Aramco» και κυρίως την ύπαρξη «έντονης φημολογίας ότι οι τιμές του πετρελαίου και η ΑΜΚ συνδέονται καθώς απαιτούνται υψηλότερες τιμές του μαύρου χρυσού για να πετύχει μεγαλύτερη αξία η ΑΜΚ».
Έρευνα του ΔΝΤ και του Bloomberg έδειξε ότι η Σαουδική Αραβία χρειάζεται οι τιμές του πετρελαίου να ανέλθουν στα 80 δολάρια/βαρέλι. Ίδια εκτίμηση κάνουν και οι αρχές της χώρας προκείμενου η αξία της Aramco να φτάσει τα 2 τρις δολάρια.
Το αρχικό σχέδιο που ανακοινώθηκε το 2016 προέβλεπε την πώληση ποσοστού 5% της Saudi Aramco και είσοδο των μετοχών της στο Χρηματιστήριο του Ριάντ και σε ένα ακόμα Χρηματιστήριο του εξωτερικού. Η απόφαση αυτή μετατέθηκε χρονικά για το 2020 και πλέον έχει ήδη αναβληθεί για το 2021.
Η παραγωγή πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας έχει περισταλεί σε λιγότερα από 10 εκατ. βαρέλια/ημέρα, μειώνοντας την περισσότερο από κάθε άλλη χώρα του OPEC, προκειμένου να ενθαρρυνθούν και άλλες χώρες εκτός OPEC να ακολουθήσουν την ίδια γραμμή – κυρίως η Ρωσία.
Φωτό: A Quinn/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ