
															Η Σαουδική Αραβία καθαίρεσε τον Υπουργό Ενέργειας Khalid Al-Falih από τη θέση του Προέδρου της Saudi Aramco καθώς η κυβέρνηση του Βασιλείου προετοιμάζεται να πωλήσει μετοχές του κρατικού πετρελαϊκού κολοσσού.
Αντικαταστάτης του Al-Falih αναμένεται να είναι ο Yasir Al-Rumayyan, επικεφαλής του ανώτατου κρατικού ταμείου, σύμφωνα με Σαουδάραβα αξιωματούχο που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, όπως μεταδίδει σχετικά το πρακτορείο Bloomberg.
Η τοποθέτηση του Al-Rumayyan σηματοδοτεί το διαχωρισμό του Υπουργείου Ενέργειας από την Saudi Aramco προκειμένου να αποφεύγονται τυχόν συγκρούσεις συμφερόντων ενόψει και την αναμενόμενης ΑΜΚ της πετρελαϊκής.
Αναλυτής της Petromatrix GmbH στην Ελβετία αναφέρει στο Bloomberg ότι οι κινήσεις αυτές «δείχνουν μια σχετική δυσαρέσκεια σε πολύ υψηλό επίπεδο σε σχέση με τις κινήσεις της Aramco» και κυρίως την ύπαρξη «έντονης φημολογίας ότι οι τιμές του πετρελαίου και η ΑΜΚ συνδέονται καθώς απαιτούνται υψηλότερες τιμές του μαύρου χρυσού για να πετύχει μεγαλύτερη αξία η ΑΜΚ».
Έρευνα του ΔΝΤ και του Bloomberg έδειξε ότι η Σαουδική Αραβία χρειάζεται οι τιμές του πετρελαίου να ανέλθουν στα 80 δολάρια/βαρέλι. Ίδια εκτίμηση κάνουν και οι αρχές της χώρας προκείμενου η αξία της Aramco να φτάσει τα 2 τρις δολάρια.
Το αρχικό σχέδιο που ανακοινώθηκε το 2016 προέβλεπε την πώληση ποσοστού 5% της Saudi Aramco και είσοδο των μετοχών της στο Χρηματιστήριο του Ριάντ και σε ένα ακόμα Χρηματιστήριο του εξωτερικού. Η απόφαση αυτή μετατέθηκε χρονικά για το 2020 και πλέον έχει ήδη αναβληθεί για το 2021.
Η παραγωγή πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας έχει περισταλεί σε λιγότερα από 10 εκατ. βαρέλια/ημέρα, μειώνοντας την περισσότερο από κάθε άλλη χώρα του OPEC, προκειμένου να ενθαρρυνθούν και άλλες χώρες εκτός OPEC να ακολουθήσουν την ίδια γραμμή – κυρίως η Ρωσία.
Φωτό: A Quinn/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ