
Η εμπορική διαμάχη που ξέσπασε ξαφνικά μεταξύ Ιαπωνίας και Νότιας Κορέας, με φόντο τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ίσως ευνοήσει τελικά τις κινεζικές εταιρείες υψηλής τεχνολογίας.
Η ιαπωνική κυβέρνηση ανακοίνωσε πρόσφατα την επιβολή αυστηρών περιορισμών στις εξαγωγές υλικών, τα οποία χρησιμοποιούνται σε οθόνες κινητών τηλεφώνων και στις εξαγωγές ημιαγωγών. Η κίνηση αυτή ήλθε ως απόρροια της διένεξης του Τόκιο με τη Σεούλ με αφορμή το ζήτημα των Νοτιοκορεατών, οι οποίοι εργάζονταν καταναγκαστικά,ως το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου,προς όφελος ιαπωνικών εταιρειών την περίοδο της κατοχής από τα ιαπωνικά αυτοκρατορικά στρατεύματα,.
Η απόφαση αυτή του Τόκιο αναμένεται να πλήξει ιδιαίτερα τη βιομηχανία ημιαγωγών της Νότιας Κορέας και ενδεχομένως να δημιουργηθούν προβλήματα στον εφοδιασμό με κάρτες μνήμης και άλλες συσκευές που παράγουν οι νοτιοκορεατικές εταιρείες υψηλής τεχνολογίας, όπως η Samsung, η LGκαι η Hynix, οι οποίες έχουν υψηλό βαθμό εξάρτησης από τις ιαπωνικές εξαγωγές.
Αναλυτές θεωρούν ότι η διαμάχη αυτή θα μπορούσε να ευνοήσει τις ανταγωνίστριες κινεζικές εταιρείες, όπως η Huawei, προωθώντας τη βιομηχανία μικροτσίπ και μειώνοντας την εξάρτησή της από τρίτες χώρες. Σύμφωνα με τα κινεζικά κυβερνητικά σχέδια, έως το 2025 η Κίνα θα παράγει το 70% των αναγκών της σε ημιαγωγούς, σε σχέση με το 40% που παράγει σήμερα.
Κίνα, Ιαπωνία και Νότια Κορέα συναγωνίζονται στη βιομηχανία των ημιαγωγών από τις αρχές του δεκαετίας του 1990, με την ιαπωνική βιομηχανία να κυριαρχεί για δύο δεκαετίες, προτού την προσπεράσουν οι νοτιοκορεατικές εταιρείες. Αν η Κίνα εκμεταλλευτεί γρήγορα τη διαμάχη των δύο γειτόνων της, τότε είναι εξαιρετικά πιθανό να βρεθεί εκείνη στην πρωτοπορία του κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ