
Είναι γνωστό πως τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία πρωταγωνιστούν όσον αφορά τις ναυπηγήσεις πλοίων μεταφοράς LNG, έχοντας λάβει περισσότερο από το 80% των παραγγελιών που έχουν γίνει παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια. Παρ’ όλα αυτά, ο πραγματικός νικητής στην παγκόσμια αγορά πλοίων μεταφοράς LNG είναι η γαλλική εταιρεία παροχής συστημάτων συγκράτησης φορτίου LNG, Gaztransport & Technigaz (GTT) S.A.
H GTT διαθέτει βασικές τεχνολογίες για το σχεδιασμό δεξαμενών LNG τύπου μεμβράνης, οι οποίες χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, ενώ σύμφωνα με αναλύσεις της NH Investment & Securities Co, το 2018 το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στον παγκόσμιο κλάδο τεχνολογιών συγκράτησης φορτίου LNG ανερχόταν στο 92%.
Πλέον, με τη ζήτηση για πλοία μεταφοράς LNG να αυξάνεται συνεχώς, τα ναυπηγεία της Κορέας προσπαθούν να σπάσουν αυτό το μονοπώλιο της GTT. Για την ακρίβεια, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία προσπαθούν εδώ και χρόνια να αλλάξουν το τοπίο στον κλάδο των συστημάτων των δεξαμενών LNG, καθώς και τα τρία μεγάλα ναυπηγεία της Κορέας, Samsung Heavy Industries Co., Hyundai Heavy Industries Co. και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. έχουν αναπτύξει τα δικά τους συστήματα. Ωστόσο, κανένα από αυτά δεν έχει ακόμη χρησιμοποιηθεί σε πλοία που βρίσκονται σε υπηρεσία.
Ορισμένοι αναλυτές έχουν δηλώσει ότι η Νότια Κορέα ενδέχεται να αρχίσει να απειλεί την δεσπόζουσα θέση της GTT από τον επόμενο χρόνο, ξεκινώντας με το σύστημα Solidus της Daewoo, το οποίο πρόσφατα έλαβε έγκριση από τους νηογνώμονες Lloyd’s Register και DNV GL. Ωστόσο, μπορεί να χρειαστεί σχεδόν μια δεκαετία μέχρι οι νοτιοκορεάτες να εκθρονίσουν τη GTT, η οποία βρίσκεται στον κλάδο για περισσότερο από 50 χρόνια.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ