
Είναι γνωστό πως τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία πρωταγωνιστούν όσον αφορά τις ναυπηγήσεις πλοίων μεταφοράς LNG, έχοντας λάβει περισσότερο από το 80% των παραγγελιών που έχουν γίνει παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια. Παρ’ όλα αυτά, ο πραγματικός νικητής στην παγκόσμια αγορά πλοίων μεταφοράς LNG είναι η γαλλική εταιρεία παροχής συστημάτων συγκράτησης φορτίου LNG, Gaztransport & Technigaz (GTT) S.A.
H GTT διαθέτει βασικές τεχνολογίες για το σχεδιασμό δεξαμενών LNG τύπου μεμβράνης, οι οποίες χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, ενώ σύμφωνα με αναλύσεις της NH Investment & Securities Co, το 2018 το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στον παγκόσμιο κλάδο τεχνολογιών συγκράτησης φορτίου LNG ανερχόταν στο 92%.
Πλέον, με τη ζήτηση για πλοία μεταφοράς LNG να αυξάνεται συνεχώς, τα ναυπηγεία της Κορέας προσπαθούν να σπάσουν αυτό το μονοπώλιο της GTT. Για την ακρίβεια, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία προσπαθούν εδώ και χρόνια να αλλάξουν το τοπίο στον κλάδο των συστημάτων των δεξαμενών LNG, καθώς και τα τρία μεγάλα ναυπηγεία της Κορέας, Samsung Heavy Industries Co., Hyundai Heavy Industries Co. και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. έχουν αναπτύξει τα δικά τους συστήματα. Ωστόσο, κανένα από αυτά δεν έχει ακόμη χρησιμοποιηθεί σε πλοία που βρίσκονται σε υπηρεσία.
Ορισμένοι αναλυτές έχουν δηλώσει ότι η Νότια Κορέα ενδέχεται να αρχίσει να απειλεί την δεσπόζουσα θέση της GTT από τον επόμενο χρόνο, ξεκινώντας με το σύστημα Solidus της Daewoo, το οποίο πρόσφατα έλαβε έγκριση από τους νηογνώμονες Lloyd’s Register και DNV GL. Ωστόσο, μπορεί να χρειαστεί σχεδόν μια δεκαετία μέχρι οι νοτιοκορεάτες να εκθρονίσουν τη GTT, η οποία βρίσκεται στον κλάδο για περισσότερο από 50 χρόνια.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ