Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία απειλούν την GTT;

Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία απειλούν την GTT;

153
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία απειλούν την GTT;

Είναι γνωστό πως τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία πρωταγωνιστούν όσον αφορά τις ναυπηγήσεις πλοίων μεταφοράς LNG, έχοντας λάβει περισσότερο από το 80% των παραγγελιών που έχουν γίνει παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια. Παρ’ όλα αυτά, ο πραγματικός νικητής στην παγκόσμια αγορά πλοίων μεταφοράς LNG είναι η γαλλική εταιρεία παροχής συστημάτων συγκράτησης φορτίου LNG, Gaztransport & Technigaz (GTT) S.A.

H GTT διαθέτει βασικές τεχνολογίες για το σχεδιασμό δεξαμενών LNG τύπου μεμβράνης, οι οποίες χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, ενώ σύμφωνα με αναλύσεις της NH Investment & Securities Co, το 2018 το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στον παγκόσμιο κλάδο τεχνολογιών συγκράτησης φορτίου LNG ανερχόταν στο 92%.

Πλέον, με τη ζήτηση για πλοία μεταφοράς LNG να αυξάνεται συνεχώς, τα ναυπηγεία της Κορέας προσπαθούν να σπάσουν αυτό το μονοπώλιο της GTT. Για την ακρίβεια, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία προσπαθούν εδώ και χρόνια να αλλάξουν το τοπίο στον κλάδο των συστημάτων των δεξαμενών LNG, καθώς και τα τρία μεγάλα ναυπηγεία της Κορέας, Samsung Heavy Industries Co., Hyundai Heavy Industries Co. και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. έχουν αναπτύξει τα δικά τους συστήματα. Ωστόσο, κανένα από αυτά δεν έχει ακόμη χρησιμοποιηθεί σε πλοία που βρίσκονται σε υπηρεσία.

Ορισμένοι αναλυτές έχουν δηλώσει ότι η Νότια Κορέα ενδέχεται να αρχίσει να απειλεί την δεσπόζουσα θέση της GTT από τον επόμενο χρόνο, ξεκινώντας με το σύστημα Solidus της Daewoo, το οποίο πρόσφατα έλαβε έγκριση από τους νηογνώμονες Lloyd’s Register και DNV GL. Ωστόσο, μπορεί να χρειαστεί σχεδόν μια δεκαετία μέχρι οι νοτιοκορεάτες να εκθρονίσουν τη GTT, η οποία βρίσκεται στον κλάδο για περισσότερο από 50 χρόνια.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.