
Στατιστικά στοιχεία Α’ τριμήνου 2019 από την ΕΚΤ για τις ευρωπαϊκές τράπεζες
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα σε πρόσφατη έκθεσή της παρουσίασε στατιστικά στοιχεία σχετικά με τη ρευστότητα και την κεφαλαιακή επάρκεια των ευρωπαϊκών εμπορικών τραπεζών.
Ο δείκτης συνολικής κεφαλαιακής επάρκειας ανήλθε στο 17,99%, ενώ για το CET1 στο 14,34%. Τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια (NPL) εμφάνισαν περαιτέρω μείωση στο 3,67%, το χαμηλότερο σημείο από το 2015, οπότε και ξεκίνησε η δημοσίευση των εν λόγω αποτελεσμάτων. Τέλος, ο δείκτης κάλυψης ρευστότητας ανήλθε στο 149,71%.
Κεφαλαιακή επάρκεια
Οι δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας παρέμειναν γενικά σταθεροί, με τον δείκτη CET1 να ανέρχεται σε 14,34, τον δείκτη Tier 1 σε 15,59, και τον δείκτη συνολικής κεφαλαιακής επάρκειας σε 17,99%.
Διάγραμμα 1
Συνολική κεφαλαιακή επάρκεια και δείκτες ανά τρίμηνο
Διάγραμμα 2
(Ποσοστά)
Διάγραμμα 3
Μη εξυπηρετούμενα δάνεια (Non-performing loans) και εξυπηρετούμενα δάνεια (Performing loans)
(EUR δις / ποσοστά)
Διάγραμμα 4
Μη-εξυπηρετούμενα δάνεια ανά χώρα (Q1 2019)
(Ποσοστά)
Ρευστότητα
Ο δείκτης κάλυψης ρευστότητας εμφάνισε αύξηση ανερχόμενος σε 149,71%, με την Σλοβενία να παρουσιάζει την υψηλότερη τιμή (387,21%) και την Ελλάδα τη χαμηλότερη (74,07%), αν και τα στοιχεία για τις ελληνικές τράπεζες επηρεάστηκαν από εξωτερικούς παράγοντες που εμποδίζουν την εξαγωγή σαφών συμπερασμάτων από τον εν λόγω δείκτη.
Διάγραμμα 5
Δείκτης κάλυψης ρευστότητας
(EUR δις, ποσοστά)
Διάγραμμα 6
Δείκτης ρευστότητας ανά χώρα Q1 2019
(Ποσοστά)
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ