
Mε «σπασμένα» τα φρένα φαίνεται πως κινείται πλέον ο BDI, καθώς εχθές Τετάρτη 17 Ιουλίου κατέγραψε άνοδο 53 μονάδων αγγίζοντας τις 2.064 μονάδες. Κατά συνέπεια ο βασικός δείκτης -για την πολύπαθη από τις αρχές του έτους αγορά τoυ dry- έφτασε στα υψηλότερα επίπεδά του από τον Ιανουάριο του 2014, ενώ από αρχές του έτους παρουσιάζει άλμα 60%. Πρόκειται για την 7η συνεχή ημέρα ανόδου για τον BDI, εξέλιξη η οποία πηγάζει εν πολλοίς από την ισχυρή ζήτηση για την μεταφορά iron ore.
Εξάλλου ο υπολογισμός του BDI έχει πλέον αλλάξει, με περισσότερο ειδικό βάρος να δίνεται στους μέσους ναύλους των Capesizes (40%). Στο πλαίσιο αυτό ο BCI (Βaltic Capesize Index) παρουσίασε άνοδο 3,2% φτάνοντας στις 4.095 μονάδες, στα υψηλότερα επίπεδα από τον Δεκέμβριο του 2017, με τις αποστολές σιδηρομεταλλεύματος από τον αυστραλιανό τερματικό Hedland προς την Κίνα να αυξάνονται κατά 11% τον Ιούνιο σε σχέση με τον Μάιο.
Σε ό,τι αφορά τον δείκτη για τα Panamaxes, BPI (Baltic Panamax Index), και αυτός ανήλθε σε υψηλά 6ετίας, αγγίζοντας τις 2.085 μονάδες, με τους ημερήσιους ναύλους για τα συγκεκριμένα πλοία χωρητικότητας 60.000 -70.000 dwt να ανέρχονται στα $16.661.
Τέλος, σύμφωνα με έναν σημαντικό αριθμό αναλυτών, η «σφιχτή» spot αγορά για τα Capesizes στρέφει τους ναυλωτές iron ore προς τα Panamaxes, ωθώντας προς τα πάνω τους ναύλους για τα εν λόγω πλοία.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ