
Με αργά αλλά σταθερά βήματα προχωρά η διαδικασία επικύρωσης της Διεθνούς Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η οποία καθορίζει τις αναγκαίες προϋποθέσεις που διασφαλίζουν ότι τα πλοία που έχουν ολοκληρώσει τον οικονομικό τους κύκλο, οδηγούνται σε διάλυση με ασφαλείς και φιλικές προς το περιβάλλον διαδικασίες ανακύκλωσης σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η 13η χώρα που έρχεται να επικυρώσει τη σύμβαση είναι η Γερμανία, ενώ για να τεθεί σε ισχύ η σύμβαση απαιτείται να την επικυρώσουν 15 τουλάχιστον κράτη, τα οποία να αντιπροσωπεύουν το 40% του παγκόσμιου τονάζ.
Σε ό,τι αφορά την Γερμανία, το πράσινο φως της επικύρωσης είχε δοθεί ήδη τον περασμένο Οκτώβριο από το γερμανικό ομοσπονδιακό κοινοβούλιο. Ωστόσο, την περασμένη Τρίτη υπήρξε πλέον η επίσημη ενημέρωση του Γ.Γ. του ΙΜΟ, Κίτακ Λιμ, για την επικύρωση της σύμβασης από τον Reinhard Klingen, ο οποίος είναι ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Υδάτινων Οδών και Ναυτιλίας του ομοσπονδιακού υπουργείου Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών της Γερμανίας.
Υψηλόβαθμα στελέχη της γερμανικής κυβέρνησης ευελπιστούν ότι με την επικύρωση της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ από πλευράς Βερολίνου μπορεί να δοθεί ισχυρό κίνητρο και σε άλλα κράτη να προχωρήσουν προς την κατεύθυνση επικύρωσης της σύμβασης.
Να σημειωθεί ότι σήμερα σχεδόν 1.000 πλοία οδηγούνται σε ετήσια βάση προς διάλυση, ενώ το 80% των μεγάλης ηλικίας πλοίων ανακυκλώνονται στην Ασία, κυρίως, σε Ινδία, Μπανγκλαντές και Κίνα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Οι διελεύσεις πλοίων από τα Στενά του Μπαμπ ελ Μάντεμπ τον περασμένο μήνα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς τα εναλλακτικά καύσιμα, οι στρατηγικές συνέργειες κορυφαίων εταιρειών του κλάδου πληθαίνουν. Στο πλαίσιο αυτό, μέσω…
Η Ρωσία θα χρειαστεί να ενισχύσει τον κρατικό της στόλο με τουλάχιστον δέκα bulk carriers, ικανά να πλέουν σε παγωμένα ύδατα, προκειμένου να υποστηρίξει…
Οκτώ χώρες-μέλη του OPEC+ που συναντήθηκαν στις 7 Σεπτεμβρίου, συμφώνησαν στην αύξηση της ημερήσιας παραγωγής τους πετρελαίου τον Οκτώβριο κατά 137.000 βαρέλια, αναφέρει δημοσίευμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ