
 
															Με αργά αλλά σταθερά βήματα προχωρά η διαδικασία επικύρωσης της Διεθνούς Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η οποία καθορίζει τις αναγκαίες προϋποθέσεις που διασφαλίζουν ότι τα πλοία που έχουν ολοκληρώσει τον οικονομικό τους κύκλο, οδηγούνται σε διάλυση με ασφαλείς και φιλικές προς το περιβάλλον διαδικασίες ανακύκλωσης σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η 13η χώρα που έρχεται να επικυρώσει τη σύμβαση είναι η Γερμανία, ενώ για να τεθεί σε ισχύ η σύμβαση απαιτείται να την επικυρώσουν 15 τουλάχιστον κράτη, τα οποία να αντιπροσωπεύουν το 40% του παγκόσμιου τονάζ.
Σε ό,τι αφορά την Γερμανία, το πράσινο φως της επικύρωσης είχε δοθεί ήδη τον περασμένο Οκτώβριο από το γερμανικό ομοσπονδιακό κοινοβούλιο. Ωστόσο, την περασμένη Τρίτη υπήρξε πλέον η επίσημη ενημέρωση του Γ.Γ. του ΙΜΟ, Κίτακ Λιμ, για την επικύρωση της σύμβασης από τον Reinhard Klingen, ο οποίος είναι ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Υδάτινων Οδών και Ναυτιλίας του ομοσπονδιακού υπουργείου Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών της Γερμανίας.
Υψηλόβαθμα στελέχη της γερμανικής κυβέρνησης ευελπιστούν ότι με την επικύρωση της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ από πλευράς Βερολίνου μπορεί να δοθεί ισχυρό κίνητρο και σε άλλα κράτη να προχωρήσουν προς την κατεύθυνση επικύρωσης της σύμβασης.
Να σημειωθεί ότι σήμερα σχεδόν 1.000 πλοία οδηγούνται σε ετήσια βάση προς διάλυση, ενώ το 80% των μεγάλης ηλικίας πλοίων ανακυκλώνονται στην Ασία, κυρίως, σε Ινδία, Μπανγκλαντές και Κίνα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ