
Με αργά αλλά σταθερά βήματα προχωρά η διαδικασία επικύρωσης της Διεθνούς Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η οποία καθορίζει τις αναγκαίες προϋποθέσεις που διασφαλίζουν ότι τα πλοία που έχουν ολοκληρώσει τον οικονομικό τους κύκλο, οδηγούνται σε διάλυση με ασφαλείς και φιλικές προς το περιβάλλον διαδικασίες ανακύκλωσης σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η 13η χώρα που έρχεται να επικυρώσει τη σύμβαση είναι η Γερμανία, ενώ για να τεθεί σε ισχύ η σύμβαση απαιτείται να την επικυρώσουν 15 τουλάχιστον κράτη, τα οποία να αντιπροσωπεύουν το 40% του παγκόσμιου τονάζ.
Σε ό,τι αφορά την Γερμανία, το πράσινο φως της επικύρωσης είχε δοθεί ήδη τον περασμένο Οκτώβριο από το γερμανικό ομοσπονδιακό κοινοβούλιο. Ωστόσο, την περασμένη Τρίτη υπήρξε πλέον η επίσημη ενημέρωση του Γ.Γ. του ΙΜΟ, Κίτακ Λιμ, για την επικύρωση της σύμβασης από τον Reinhard Klingen, ο οποίος είναι ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Υδάτινων Οδών και Ναυτιλίας του ομοσπονδιακού υπουργείου Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών της Γερμανίας.
Υψηλόβαθμα στελέχη της γερμανικής κυβέρνησης ευελπιστούν ότι με την επικύρωση της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ από πλευράς Βερολίνου μπορεί να δοθεί ισχυρό κίνητρο και σε άλλα κράτη να προχωρήσουν προς την κατεύθυνση επικύρωσης της σύμβασης.
Να σημειωθεί ότι σήμερα σχεδόν 1.000 πλοία οδηγούνται σε ετήσια βάση προς διάλυση, ενώ το 80% των μεγάλης ηλικίας πλοίων ανακυκλώνονται στην Ασία, κυρίως, σε Ινδία, Μπανγκλαντές και Κίνα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ