
Ένας σημαντικός αριθμός ανθρακωρυχείων στην Ιαπωνία έρχεται αντιμέτωπος με αντικρουόμενες προοπτικές της αγοράς καθώς από τη μία υπάρχει μια σημαντική βραχυχρόνια ζήτηση για θερμικό άνθρακα ενώ από την άλλη μακροχρόνια η χώρα καλείται να μειώσει τη χρήση του όπως συμβαίνει και με άλλες ασιατικές χώρες.
Σύμφωνα με τo Reuters, στην Ιαπωνία, η οποία αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο εισαγωγέα άνθρακα στον κόσμο πίσω από Κίνα και Ινδία, αναμένεται να επαναλειτουργήσουν εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με τη χρήση άνθρακα συνολικής ισχύος 10 GW τις προσεχείς εβδομάδες προκειμένου να καλυφθεί η μεγάλη ζήτηση τους καλοκαιρινούς μήνες.
Δεδομένα, τα εν λόγω εργοστάσια προτιμούν την χρήση του άνθρακα, ο οποίος είναι αρκετά πιο φθηνός από πηγές ενέργειας όπως το LNG. Mε δεδομένο ότι για την παραγωγή ισχύος 1 GW απαιτούνται περίπου 3,5 εκατ. τόνοι άνθρακα, τότε είναι πιθανό οι εισαγωγές να αυξηθούν το προσεχές διάστημα, παρά το γεγονός ότι κατά τους πέντε πρώτους μήνες του έτους αυτές μειώθηκαν κατά 3% στους 75,3 εκατ. τόνους.
Από την άλλη, σε μακροχρόνιο ορίζοντα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας, trading houses αλλά και τράπεζες φαίνονται απρόθυμες να επενδύσουν σε νέα projects θερμικού άνθρακα. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πρόσφατη έκθεσή του το Institute for Energy Economic and Financial Analysis (IEEFA) σημειώνει ότι περίπου μισά από τα προγραμματισμένα projects είναι αμφίβολο αν θα ολοκληρωθούν ενώ πρόσφατα το υπουργείο περιβάλλοντος της Ιαπωνίας ανέφερε ότι είναι αντίθετο στην δημιουργία ή αναβάθμιση υφιστάμενων υποδομών ενέργειας με τη χρήση άνθρακα.
Τέλος παρά το μεγαλύτερο κόστος του, το LNG μακροχρόνια φαίνεται να κερδίζει έδαφος καθώς εκτιμάται ότι την επόμενη δεκαετία οι προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου θα αυξηθούν κατά 50% από τα τρέχοντα επίπεδα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Davie Defense Inc. εξήγγειλε τα σχέδια για την ανακαίνιση του ιστορικού ναυπηγείου Gulf Copper στο Galveston του Τέξας, ύψους $1 δισ., με στόχο…
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ