
Ένας σημαντικός αριθμός ανθρακωρυχείων στην Ιαπωνία έρχεται αντιμέτωπος με αντικρουόμενες προοπτικές της αγοράς καθώς από τη μία υπάρχει μια σημαντική βραχυχρόνια ζήτηση για θερμικό άνθρακα ενώ από την άλλη μακροχρόνια η χώρα καλείται να μειώσει τη χρήση του όπως συμβαίνει και με άλλες ασιατικές χώρες.
Σύμφωνα με τo Reuters, στην Ιαπωνία, η οποία αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο εισαγωγέα άνθρακα στον κόσμο πίσω από Κίνα και Ινδία, αναμένεται να επαναλειτουργήσουν εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με τη χρήση άνθρακα συνολικής ισχύος 10 GW τις προσεχείς εβδομάδες προκειμένου να καλυφθεί η μεγάλη ζήτηση τους καλοκαιρινούς μήνες.
Δεδομένα, τα εν λόγω εργοστάσια προτιμούν την χρήση του άνθρακα, ο οποίος είναι αρκετά πιο φθηνός από πηγές ενέργειας όπως το LNG. Mε δεδομένο ότι για την παραγωγή ισχύος 1 GW απαιτούνται περίπου 3,5 εκατ. τόνοι άνθρακα, τότε είναι πιθανό οι εισαγωγές να αυξηθούν το προσεχές διάστημα, παρά το γεγονός ότι κατά τους πέντε πρώτους μήνες του έτους αυτές μειώθηκαν κατά 3% στους 75,3 εκατ. τόνους.
Από την άλλη, σε μακροχρόνιο ορίζοντα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας, trading houses αλλά και τράπεζες φαίνονται απρόθυμες να επενδύσουν σε νέα projects θερμικού άνθρακα. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πρόσφατη έκθεσή του το Institute for Energy Economic and Financial Analysis (IEEFA) σημειώνει ότι περίπου μισά από τα προγραμματισμένα projects είναι αμφίβολο αν θα ολοκληρωθούν ενώ πρόσφατα το υπουργείο περιβάλλοντος της Ιαπωνίας ανέφερε ότι είναι αντίθετο στην δημιουργία ή αναβάθμιση υφιστάμενων υποδομών ενέργειας με τη χρήση άνθρακα.
Τέλος παρά το μεγαλύτερο κόστος του, το LNG μακροχρόνια φαίνεται να κερδίζει έδαφος καθώς εκτιμάται ότι την επόμενη δεκαετία οι προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου θα αυξηθούν κατά 50% από τα τρέχοντα επίπεδα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ