
Ένας σημαντικός αριθμός ανθρακωρυχείων στην Ιαπωνία έρχεται αντιμέτωπος με αντικρουόμενες προοπτικές της αγοράς καθώς από τη μία υπάρχει μια σημαντική βραχυχρόνια ζήτηση για θερμικό άνθρακα ενώ από την άλλη μακροχρόνια η χώρα καλείται να μειώσει τη χρήση του όπως συμβαίνει και με άλλες ασιατικές χώρες.
Σύμφωνα με τo Reuters, στην Ιαπωνία, η οποία αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο εισαγωγέα άνθρακα στον κόσμο πίσω από Κίνα και Ινδία, αναμένεται να επαναλειτουργήσουν εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με τη χρήση άνθρακα συνολικής ισχύος 10 GW τις προσεχείς εβδομάδες προκειμένου να καλυφθεί η μεγάλη ζήτηση τους καλοκαιρινούς μήνες.
Δεδομένα, τα εν λόγω εργοστάσια προτιμούν την χρήση του άνθρακα, ο οποίος είναι αρκετά πιο φθηνός από πηγές ενέργειας όπως το LNG. Mε δεδομένο ότι για την παραγωγή ισχύος 1 GW απαιτούνται περίπου 3,5 εκατ. τόνοι άνθρακα, τότε είναι πιθανό οι εισαγωγές να αυξηθούν το προσεχές διάστημα, παρά το γεγονός ότι κατά τους πέντε πρώτους μήνες του έτους αυτές μειώθηκαν κατά 3% στους 75,3 εκατ. τόνους.
Από την άλλη, σε μακροχρόνιο ορίζοντα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας, trading houses αλλά και τράπεζες φαίνονται απρόθυμες να επενδύσουν σε νέα projects θερμικού άνθρακα. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πρόσφατη έκθεσή του το Institute for Energy Economic and Financial Analysis (IEEFA) σημειώνει ότι περίπου μισά από τα προγραμματισμένα projects είναι αμφίβολο αν θα ολοκληρωθούν ενώ πρόσφατα το υπουργείο περιβάλλοντος της Ιαπωνίας ανέφερε ότι είναι αντίθετο στην δημιουργία ή αναβάθμιση υφιστάμενων υποδομών ενέργειας με τη χρήση άνθρακα.
Τέλος παρά το μεγαλύτερο κόστος του, το LNG μακροχρόνια φαίνεται να κερδίζει έδαφος καθώς εκτιμάται ότι την επόμενη δεκαετία οι προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου θα αυξηθούν κατά 50% από τα τρέχοντα επίπεδα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ινδία έχει αναδειχθεί σε κεντρικό «παίκτη» του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου, όχι μόνο ως σημαντικός καταναλωτής αργού αλλά και ως ισχυρός εξαγωγέας προϊόντων πετρελαίου.…
Bulk carriers Έντονη ήταν η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά bulk carriers κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, συγκριτικά με την ίδια περίοδο το 2024.…
Μακροχρόνια συμφωνία για τη μείωση των ανθρακικών εκπομπών των θαλάσσιων μεταφορών σιδηρομεταλλεύματος υπέγραψαν οι Salzgitter Flachstahl GmbH, θυγατρική της Salzgitter AG, και Oldendorff Carriers.…
Ανακατατάξεις αναμένονται προσεχώς στη σύνθεση του παγκόσμιου στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με τα containerships-«μεγαθήρια» να προσπερνούν τα Neo-Sub-Panamax πλοία. Ειδικότερα, βάσει στοιχείων της…
Με την αξιοποίηση των υδρογονανθράκων να βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, η παραγωγή και η ζήτηση φυσικού αερίου στις…
Τουλάχιστον 2.000 κωδικοί προϊόντων σούπερ μάρκετ θα μειωθούν από σήμερα κατά 8%, όπως ενημέρωσε ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας Απόστολος Πεταλάς…
Διασπασμένη φαίνεται να είναι η διεθνής κοινότητα ως προς τη στήριξη των προτάσεων του IMO που συζητώνται ήδη αυτή την εβδομάδα στην MEPC ES.2…
At the end of September, Techcross announced that cumulative orders for its main product, the Ballast Water Management System (BWMS), had surpassed 5,000 vessels.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ