
Τέσσερις Ευρωπαίοι ηγέτες, προεξάρχοντος του Γάλλου Προέδρου, εξέφρασαν με επιστολή τους προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή την ανησυχία τους για την προωθούμενη συμφωνία εμπορίου της ΕΕ με τις χώρες της Mercosur και πιθανή αποσταθεροποίηση στις χώρες τους στον κλάδο της γεωργίας και κτηνοτροφίας.
Ο Γάλλος Πρόεδρος Εμμανουέλ Μακρόν και οι Πρωθυπουργοί της Ιρλανδίας, Λίο Βαράντκαρ, του Βελγίου Σαρλ Μισέλ και της Πολωνίας Ματέους Μοραβιέσκι απέστειλαν επιστολή προς τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν-Κλοντ Γιουνκέρ, η οποία και δόθηκε στη δημοσιότητα. Στην επιστολή οι τέσσερις ηγέτες εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους «σε σχέση με τις διαπραγματεύσεις με την Mercosur ιδίως σε σχέση με ορισμένα ευαίσθητα αγροκτηνοτροφικά προϊόντα».
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η υπογραφή συμφωνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις χώρες της Mercosur (Αργεντινή, Βραζιλία, Ουρουγουάη και Παραγουάη), η οποία θα δώσει στις χώρες της Λατινικής Αμερικής μία άνευ προηγουμένου πρόσβαση στις αγορές της Ευρώπης με αντάλλαγμα τις εισαγωγές ευρωπαϊκών βιομηχανικών προϊόντων, όπως αυτοκίνητα.
Οι τέσσερις ηγέτες, στην επιστολή τους με ημερομηνία 17 Ιουνίου, τονίζουν ότι οι υψηλές ποσότητες ελεύθερων εισαγωγών βοδινού κρέατος, που ανέρχονται σε 99 χιλ. τόνους, θα αποτελέσουν ισχυρή απειλή στον ευαίσθητο αυτό κλάδο των χωρών τους και ζητούν να περιοριστεί σημαντικά ο αριθμός αυτός, καθώς επίσης και τα αντίστοιχα ποσά εισαγωγών σε χοιρινό κρέας, πουλερικά, ζάχαρη και αιθανόλη.
Το αίτημα των τεσσάρων στηρίζεται και στην ανάγκη οι ευρωπαϊκές αρχές να ελέγχουν και να πιστοποιούν τις εισαγωγές αγροκτηνοτροφικών προϊόντων, η οποία θα είναι εξαιρετικά δυσχερής για τόσο μεγάλες ποσότητες. Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Γεωργίας Φιλ Χόγκαν δήλωσε ότι η συμφωνία επήλθε κατόπιν ισχυρών απαιτήσεων των χωρών της Mercosur για τα όρια των ποσοτήτων ιδιαίτερα σε βοδινό κρέας, ζάχαρη και πουλερικά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ