
Η αποστροφή των ΗΠΑ απέναντι στις συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου αποτελεί χαρακτηριστικό σημείο της πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ από την ημέρα της εκλογής του. Ωστόσο, ενδεχομένως η πολιτική αυτή να μην μεταβληθεί σημαντικά ακόμα και σε πιθανή ήττα του Τραμπ στις αμερικανικές εκλογές του 2020.
Αναλυτές επισημαίνουν ότι αρκετοί Δημοκρατικοί υποψήφιοι για τον προεδρικό θώκο δεν φαίνεται να έχουν πάρει σαφείς αποστάσεις από την πολιτική Τραμπ σε σχέση με την Κίνα, γεγονός που δημιουργεί ερωτηματικά κατά πόσον το Δημοκρατικό Κόμμα συνεχίζει να υποστηρίζει την επιστροφή στο πολυμερές εμπορικό σύστημα και τις συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου. Οι υποψήφιοι των Δημοκρατικών για την Προεδρία των ΗΠΑ ανέρχονται προς ώρας σε 23.Όλοι, όμως, έχουν «δεμένη» τη γλώσσα τους σε μια από τις σπουδαιότερες πολιτικές του Ρεπουμπλικανού προέδρου: τους εμπορικούς πολέμους, οι οποίοι θυμίζουν αντίστοιχες πολιτικές προστατευτισμού της δεκαετίας του 1930.
Για δεκαετίες, οι Δημοκρατικοί εναντιώνονταν σθεναρά σε συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου και υπερασπίζονταν πολιτικές προστατευτισμού των αμερικανικών προϊόντων. Εάν οι Δημοκρατικοί υποψήφιοι δεν υψώσουν τη φωνή τους στο θέμα των εμπορικών πολέμων, τότε θα σταλεί μήνυμα στους συμμάχους των ΗΠΑ, οι οποίοι αποξενώθηκαν από τις πολιτικές του Τραμπ, ότι η αυξανόμενη αναμέτρηση με την Κίνα έχει τη σιωπηρή υποστήριξη όλων των Αμερικανών πολιτών.
Και αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι τα ¾ των Αμερικανών πολιτών, το υψηλότερο ποσοστό που καταγράφηκε ποτέ, πιστεύουν ότι το εμπόριο αποτελεί ευκαιρία και όχι απειλή για να υπάρξει ανάπτυξη στην αμερικανική οικονομία. Αρκετοί στις ΗΠΑ υποστηρίζουν ότι ο χώρος στον οποίο οφείλουν να αντιπαρατεθούν οι Δημοκρατικοί έναντι των Ρεπουμπλικάνων είναι οι πολιτικές, οι οποίες ευνόησαν τις μεγάλες αμερικανικές επιχειρήσεις, αλλά είχαν αρνητικό αντίκτυπο σε πολλούς Αμερικανούς εργαζομένους. Ο Δημοκρατικός πρόεδρος Μπιλ Κλίντον ήταν αυτός που υιοθέτησε τη NAFTA (συμφωνία ελεύθερου εμπορίου Βόρειας Αμερικής) και ο, επίσης, Δημοκρατικός Μπαράκ Ομπάμα την TPP (συμφωνία ελεύθερου εμπορίου των χωρών του Ειρηνικού).
Ωστόσο, και στις δύο περιπτώσεις οι διαπραγματεύσεις έγιναν επί Προεδρίας των Ρεπουμπλικάνων προκατόχων τους. Μια πιθανή, λοιπόν, αποχώρηση των ΗΠΑ κι από άλλες συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου θα αποτελούσε κόλαφο έναντι των στενών συμμάχων τους, κάτι που κανένας Αμερικανός πρόεδρος μοιάζει -προς ώρας- να μην θέλει να προκαλέσει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ