
Εδώ και τουλάχιστον δύο δεκαετίες, λόγω των καταρρακτωδών βροχών, έχουν σχηματιστεί από αποθέσεις και αποκολλήσεις άμμου και ιζημάτων νησιά (οι ντόπιοι τα ονομάζουν τσαρ), με διαβρωμένο και σαθρό έδαφος, στα οποία η επιβίωση είναι εξαιρετικά δύσκολη. Φυσικά, σε αυτές τις συνθήκες είναι αδύνατη η κατασκευή νοσοκομείων. Την αντιμετώπιση του προβλήματος έρχονται να δώσουν πλωτά θεραπευτήρια, τα οποία διοικούνται από τη ΜΚΟ «Friendship», εξοπλισμένα και στελεχωμένα, έτσι ώστε να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή ιατρική φροντίδα στους φτωχούς αγρότες. Επιστήμονες με ειδίκευση στην κλιματική αλλαγή, αλλά και η ίδια η κυβέρνηση της χώρας υποδέχθηκαν την πρωτοβουλία αυτή με ενθουσιασμό.
Η αρχή έγινε 20 χρόνια πριν, με τη δωρεά ενός ποταμόπλοιου, το οποίο μετατράπηκε σε νοσοκομείο. Αυτή τη στιγμή το έργο έχουν αναλάβει δύο πλοία, αλλά η «Friendship» σχεδιάζει την προσθήκη άλλων πέντε, τα οποία μετά την παρέλευση πέντε ετών, θα περάσουν στα χέρια της κυβέρνησης του Μπαγκλαντές.
Η ιδρύτρια της «Friendship», Runa Khan, αναφέρει ότι το έργο που προσφέρεται είναι εξαιρετικά σημαντικό, καθώς ο κάθε κάτοικος των τσαρ, ο συνολικός πληθυσμός των οποίων αγγίζει τα σχεδόν 10 εκ., επενδύει όλα του τα χρήματα για να αποκτήσει και να καλλιεργήσει τη γη. Μέσα σε ένα λεπτό μπορεί να τα χάσει όλα, κι αυτό λόγω των ακραίων καιρικών συνθηκών. Το πρόγραμμα των πλωτών νοσοκομείων περιλαμβάνει μεταφορά των ασθενών στα πλοία, αποστολή ιατρικών ομάδων στα τσαρ για προληπτικές εξετάσεις των κατοίκων, ενώ ταυτόχρονα γίνεται συνεχής εκπαίδευση, κυρίως του γυναικείου πληθυσμού, ώστε να μπορεί να συνταγογραφήσει κάποια βασικά φάρμακα. Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν πραγματοποιηθεί περίπλοκες επεμβάσεις, με ιατρικό προσωπικό που μεταφέρεται στο Μπαγκλαντές από την Ευρώπη.
Φωτό: Friendship
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ