
Στα ύψη εκτοξεύτηκε το κόστος ασφάλισης των φορτίων πετρελαίου που διακινούνται από τον Περσικό Κόλπο, όπου και παράγεται το 1/3 του πετρελαίου παγκοσμίως, όπως αναφέρεται σε άρθρο του Bloomberg.
Οι εντεινόμενες ανησυχίες, ως προς τα επίπεδα ασφαλείας στην περιοχή, σχεδόν αυτόματα ώθησε τις ασφαλιστικές εταιρείες να χαρακτηρίσουν την περιοχή ως εξαιρετικά επικίνδυνη για την ναυτιλία, χρεώνοντας υψηλότερα ασφάλιστρα. Το ασφάλιστρο για τον κίνδυνο πολέμου για ένα τάνκερ μπορεί πλέον να ξεπεράσει ακόμα και τις 500.000 δολάρια, ενώ μέχρι πριν λίγους μήνες αυτό δεν έφτανε παρά το 1/10 της τιμής αυτής.
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι και άλλες χώρες, ιδίως η Ιαπωνία και η Κίνα, θα πρέπει να συνεισφέρουν στην προστασία της ναυσιπλοΐας στην Μέση Ανατολή. Επιπλέον, ανέφερε ότι οι ΗΠΑ δεν θα πρέπει να προστατεύουν πλέον τα πλοία που διέρχονται από τα Στενά του Ορμούζ χωρίς να λαμβάνουν αντίστοιχες αποζημιώσεις από άλλα κράτη. Σημειώνοντας ότι οι περισσότερες ποσότητες πετρελαίου που Κίνα και Ιαπωνία εισάγουν διέρχεται από τα Στενά, προσθέτοντας ότι «όλες οι χώρες θα πρέπει να προστατεύουν τα δικά τους πλοία σε αυτές τις επικίνδυνες διαδρομές». Ο Αμερικανός πρόεδρος κατέληξε λέγοντας χαρακτηριστικά ότι οι ΗΠΑ δεν χρειάζεται καν να βρίσκονται στην περιοχή, λόγω των τεράστιων ιδίων πετρελαϊκών αποθεμάτων που διαθέτουν.
Αναλυτής της αμερικανικής «Morningstar» ανέφερε ότι «καθώς τα διυλιστήρια πληρώνουν περισσότερο για το αργό, η αύξηση αυτού του κόστους θα επιβαρύνει τους πελάτες, διαφορετικά θα πρέπει τα διυλιστήρια να περιορίσουν το περιθώριο κέρδους τους».
Η αύξηση στις τιμές των ασφαλίστρων οφείλεται σε δύο λόγους: ένας για τα ίδια τα πλοία και ένας για τα φορτία που μεταφέρουν. Ενώ τα ασφάλιστρα των πλοίων αυξήθηκαν αμέσως μετά τα πρόσφατα γεγονότα στα Στενά του Ορμούζ, δεν συνέβη το ίδιο για τα ασφάλιστρα των φορτίων, οι τιμές των οποίων παρουσίασαν άνοδο μόλις την περασμένη εβδομάδα.
Συγκεκριμένα, για φορτίο 130 εκατ. δολαρίων τα ασφάλιστρα κυμαίνονται πλέον από 150 έως και 320 χιλ. δολάρια ΗΠΑ, ενώ μέχρι πριν λίγες ημέρες έφτασαν έως και τα μόλις 1.000 δολάρια. Αντίστοιχα, το κόστος ασφάλισης ενός πλοίου αξίας 75 εκατ. δολαρίων, ενώ ανερχόταν σε 30 χιλ. δολάρια στην αρχή του έτους, πλέον ξεπερνά ακόμα και τα 200 χιλ. δολάρια. Παρόλα αυτά, η αύξηση του κόστους των ασφαλίστρων δεν αναμένεται να επηρεάσει την τιμή του αργού πάνω από 0,25 δολάρια/βαρέλι.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Η τιμή του χρυσού έφθασε σήμερα στις αγορές της Ασίας τα 4.383,76 δολάρια ανά ουγγιά (31,10 γραμμάρια), ξεπερνώντας το προηγούμενο ιστορικό υψηλό που είχε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ