
Στα ύψη εκτοξεύτηκε το κόστος ασφάλισης των φορτίων πετρελαίου που διακινούνται από τον Περσικό Κόλπο, όπου και παράγεται το 1/3 του πετρελαίου παγκοσμίως, όπως αναφέρεται σε άρθρο του Bloomberg.
Οι εντεινόμενες ανησυχίες, ως προς τα επίπεδα ασφαλείας στην περιοχή, σχεδόν αυτόματα ώθησε τις ασφαλιστικές εταιρείες να χαρακτηρίσουν την περιοχή ως εξαιρετικά επικίνδυνη για την ναυτιλία, χρεώνοντας υψηλότερα ασφάλιστρα. Το ασφάλιστρο για τον κίνδυνο πολέμου για ένα τάνκερ μπορεί πλέον να ξεπεράσει ακόμα και τις 500.000 δολάρια, ενώ μέχρι πριν λίγους μήνες αυτό δεν έφτανε παρά το 1/10 της τιμής αυτής.
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι και άλλες χώρες, ιδίως η Ιαπωνία και η Κίνα, θα πρέπει να συνεισφέρουν στην προστασία της ναυσιπλοΐας στην Μέση Ανατολή. Επιπλέον, ανέφερε ότι οι ΗΠΑ δεν θα πρέπει να προστατεύουν πλέον τα πλοία που διέρχονται από τα Στενά του Ορμούζ χωρίς να λαμβάνουν αντίστοιχες αποζημιώσεις από άλλα κράτη. Σημειώνοντας ότι οι περισσότερες ποσότητες πετρελαίου που Κίνα και Ιαπωνία εισάγουν διέρχεται από τα Στενά, προσθέτοντας ότι «όλες οι χώρες θα πρέπει να προστατεύουν τα δικά τους πλοία σε αυτές τις επικίνδυνες διαδρομές». Ο Αμερικανός πρόεδρος κατέληξε λέγοντας χαρακτηριστικά ότι οι ΗΠΑ δεν χρειάζεται καν να βρίσκονται στην περιοχή, λόγω των τεράστιων ιδίων πετρελαϊκών αποθεμάτων που διαθέτουν.
Αναλυτής της αμερικανικής «Morningstar» ανέφερε ότι «καθώς τα διυλιστήρια πληρώνουν περισσότερο για το αργό, η αύξηση αυτού του κόστους θα επιβαρύνει τους πελάτες, διαφορετικά θα πρέπει τα διυλιστήρια να περιορίσουν το περιθώριο κέρδους τους».
Η αύξηση στις τιμές των ασφαλίστρων οφείλεται σε δύο λόγους: ένας για τα ίδια τα πλοία και ένας για τα φορτία που μεταφέρουν. Ενώ τα ασφάλιστρα των πλοίων αυξήθηκαν αμέσως μετά τα πρόσφατα γεγονότα στα Στενά του Ορμούζ, δεν συνέβη το ίδιο για τα ασφάλιστρα των φορτίων, οι τιμές των οποίων παρουσίασαν άνοδο μόλις την περασμένη εβδομάδα.
Συγκεκριμένα, για φορτίο 130 εκατ. δολαρίων τα ασφάλιστρα κυμαίνονται πλέον από 150 έως και 320 χιλ. δολάρια ΗΠΑ, ενώ μέχρι πριν λίγες ημέρες έφτασαν έως και τα μόλις 1.000 δολάρια. Αντίστοιχα, το κόστος ασφάλισης ενός πλοίου αξίας 75 εκατ. δολαρίων, ενώ ανερχόταν σε 30 χιλ. δολάρια στην αρχή του έτους, πλέον ξεπερνά ακόμα και τα 200 χιλ. δολάρια. Παρόλα αυτά, η αύξηση του κόστους των ασφαλίστρων δεν αναμένεται να επηρεάσει την τιμή του αργού πάνω από 0,25 δολάρια/βαρέλι.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ