
Έντεκα μεγάλες τράπεζες με υψηλή έκθεση στην ναυτιλιακή βιομηχανία που ξεπερνά τα 100 δις δολάρια, συμφώνησαν να συνεργαστούν, ώστε να διαπιστώσουν κατά πόσο οι ναυτιλιακές εταιρείες-πελάτες τους, έχουν ευθυγραμμιστεί με τις οδηγίες του ΙΜΟ για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG).
Η συμφωνία με την πρωτότυπη ονομασία «Poseidon Principles», ελληνιστί οι «Αρχές του Ποσειδώνα», θα ελέγχει το εύρος συμμόρφωσης των ναυτιλιακών εταιρειών, που διατηρούν στο χαρτοφυλάκιό τους οι εν λόγω τράπεζες, σε σχέση με το στόχο που έθεσαν τα μέλη του ΙΜΟ τον Απρίλιο του 2018 για περιορισμό κατά 50% των εκπομπών αερίου έως το 2050.
Οι έντεκα τράπεζες, το χαρτοφυλάκιο των οποίων στη ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 20% και ξεπερνά τα 100 δις δολάρια, αποτελούν οι Citibank, Societe Generale, DNB, ABN Amro, Amsterdam Trade Bank, Credit Agricole CIB, Danish Ship Finance, Danske Bank, DVB, ING και η Nordea.
Αξιωματούχος της αμερικανικής Citibank και μέλος της επιτροπής ελέγχου της συμφωνίας ανέφερε ότι «ως τράπεζες, αναγνωρίζουμε τον ρόλο μας στην ναυτιλιακή βιομηχανία που καθιστά και εμάς θεματοφύλακες της προστασίας του περιβάλλοντος μέσω της συμμετοχής μας στην ναυτιλία. Οι “Poseidon Principles” θα δώσουν ώθηση στο μέλλον της ναυτιλίας πέραν του προφανούς στρατηγικού ρόλου τους» στον τομέα της δανειοδότησης.
Η δέσμη μέτρων και αρχών που περιλαμβάνονται στις «Poseidon Principles» αφορούν τις δανειοδοτούμενες ναυτιλιακές εταιρείες, τυχόν εγγυήτριες εταιρείες και κάθε άλλου είδους συνδεδεμένα μέρη με αυτές, που ως υποκείμενο δανειοδότησης έχουν πλοία υπό την επίβλεψη του ΙΜΟ.
Στέλεχος του Ινστιτούτου Ενέργειας του UCL εξηγεί ότι «η ναυτιλία οδεύει τάχιστα σε μια ριζική μεταβολή της τεχνολογίας της, ώστε ο παγκόσμιος στόλος να μην εξαρτάται πλέον από τα ορυκτά καύσιμα. Η μεταβολή αυτή, μοιραία, ωθεί και τις δανείστριες τράπεζες να αναλάβουν περισσότερο κίνδυνο μέσω της ναυτιλίας». Εξάλλου, η συμφωνία των 11 τραπεζών αποτελεί ένα εργαλείο που θα αποδεικνύει στους μετόχους των τραπεζών ότι ο κίνδυνος αυτός μπορεί να μετρηθεί και να μετριαστεί, καθώς θα υπάρχει άμεση συσχέτιση της εξέλιξης της κλιματικής αλλαγής με την ανάληψη επενδυτικών στρατηγικών αποφάσεων διεθνούς εμπορίου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ψήφους 325 υπέρ και 289 κατά ο Φρίντριχ Μερτς εξελέγη πριν από λίγο καγκελάριος, κατά την δεύτερη ψηφοφορία στην Bundestag. Κατά την πρώτη…
Απόφαση απαγόρευσης κυκλοφορίας ιδιωτικής χρήσης ή εκμισθούμενων ατομικών σκαφών σε κατοικημένες παραλιακές περιοχές της Αττικής, εξέδωσε την Τρίτη 6 Μαΐου το Λιμεναρχείο Σαρωνικού. Συγκεκριμένα,…
Στην εξασφάλιση μιας σημαντικής συμφωνίας στην αγορά της Ινδίας προέβη πρόσφατα η Trafigura. Συγκεκριμένα, η Trafigura υπέγραψε πενταετή συμφωνία για την προμήθεια LNG με…
Νέοι κλυδωνισμοί αναμένονται προσεχώς στην πολιτική σκηνή της Γερμανίας, καθώς ο αρχηγός του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU), Φρίντριχ Μερτς, δεν κατόρθωσε να εκλεγεί Καγκελάριος κατά…
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, επισκέφθηκε τη Δευτέρα 5 Μαΐου τα Ναυπηγεία της ONEX στο Νεώριο, συνοδευόμενος από τον νέο αρχηγό…
Μετά την πρόσφατη τρομοκρατική επίθεση στο Παχαλγκάμ, η Ινδία προέβη στην απαγόρευση εισαγωγών αγαθών που προέρχονται από το Πακιστάν ή διέρχονται από το Πακιστάν,…
Μια φιλόδοξη επιχείρηση, που περιλαμβάνει χιλιάδες χιλιόμετρα σε σιδηροδρομικές και θαλάσσιες διαδρομές για την αποστολή 60.000 τόνων σιταριού προς το Μαρόκο, εκκίνησε το Καζακστάν,…
Αυξημένη κατά 9% καταγράφεται η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) τον μήνα Απρίλιο 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ