
Έντεκα μεγάλες τράπεζες με υψηλή έκθεση στην ναυτιλιακή βιομηχανία που ξεπερνά τα 100 δις δολάρια, συμφώνησαν να συνεργαστούν, ώστε να διαπιστώσουν κατά πόσο οι ναυτιλιακές εταιρείες-πελάτες τους, έχουν ευθυγραμμιστεί με τις οδηγίες του ΙΜΟ για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG).
Η συμφωνία με την πρωτότυπη ονομασία «Poseidon Principles», ελληνιστί οι «Αρχές του Ποσειδώνα», θα ελέγχει το εύρος συμμόρφωσης των ναυτιλιακών εταιρειών, που διατηρούν στο χαρτοφυλάκιό τους οι εν λόγω τράπεζες, σε σχέση με το στόχο που έθεσαν τα μέλη του ΙΜΟ τον Απρίλιο του 2018 για περιορισμό κατά 50% των εκπομπών αερίου έως το 2050.
Οι έντεκα τράπεζες, το χαρτοφυλάκιο των οποίων στη ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 20% και ξεπερνά τα 100 δις δολάρια, αποτελούν οι Citibank, Societe Generale, DNB, ABN Amro, Amsterdam Trade Bank, Credit Agricole CIB, Danish Ship Finance, Danske Bank, DVB, ING και η Nordea.
Αξιωματούχος της αμερικανικής Citibank και μέλος της επιτροπής ελέγχου της συμφωνίας ανέφερε ότι «ως τράπεζες, αναγνωρίζουμε τον ρόλο μας στην ναυτιλιακή βιομηχανία που καθιστά και εμάς θεματοφύλακες της προστασίας του περιβάλλοντος μέσω της συμμετοχής μας στην ναυτιλία. Οι “Poseidon Principles” θα δώσουν ώθηση στο μέλλον της ναυτιλίας πέραν του προφανούς στρατηγικού ρόλου τους» στον τομέα της δανειοδότησης.
Η δέσμη μέτρων και αρχών που περιλαμβάνονται στις «Poseidon Principles» αφορούν τις δανειοδοτούμενες ναυτιλιακές εταιρείες, τυχόν εγγυήτριες εταιρείες και κάθε άλλου είδους συνδεδεμένα μέρη με αυτές, που ως υποκείμενο δανειοδότησης έχουν πλοία υπό την επίβλεψη του ΙΜΟ.
Στέλεχος του Ινστιτούτου Ενέργειας του UCL εξηγεί ότι «η ναυτιλία οδεύει τάχιστα σε μια ριζική μεταβολή της τεχνολογίας της, ώστε ο παγκόσμιος στόλος να μην εξαρτάται πλέον από τα ορυκτά καύσιμα. Η μεταβολή αυτή, μοιραία, ωθεί και τις δανείστριες τράπεζες να αναλάβουν περισσότερο κίνδυνο μέσω της ναυτιλίας». Εξάλλου, η συμφωνία των 11 τραπεζών αποτελεί ένα εργαλείο που θα αποδεικνύει στους μετόχους των τραπεζών ότι ο κίνδυνος αυτός μπορεί να μετρηθεί και να μετριαστεί, καθώς θα υπάρχει άμεση συσχέτιση της εξέλιξης της κλιματικής αλλαγής με την ανάληψη επενδυτικών στρατηγικών αποφάσεων διεθνούς εμπορίου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ