
Έντεκα μεγάλες τράπεζες με υψηλή έκθεση στην ναυτιλιακή βιομηχανία που ξεπερνά τα 100 δις δολάρια, συμφώνησαν να συνεργαστούν, ώστε να διαπιστώσουν κατά πόσο οι ναυτιλιακές εταιρείες-πελάτες τους, έχουν ευθυγραμμιστεί με τις οδηγίες του ΙΜΟ για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG).
Η συμφωνία με την πρωτότυπη ονομασία «Poseidon Principles», ελληνιστί οι «Αρχές του Ποσειδώνα», θα ελέγχει το εύρος συμμόρφωσης των ναυτιλιακών εταιρειών, που διατηρούν στο χαρτοφυλάκιό τους οι εν λόγω τράπεζες, σε σχέση με το στόχο που έθεσαν τα μέλη του ΙΜΟ τον Απρίλιο του 2018 για περιορισμό κατά 50% των εκπομπών αερίου έως το 2050.
Οι έντεκα τράπεζες, το χαρτοφυλάκιο των οποίων στη ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 20% και ξεπερνά τα 100 δις δολάρια, αποτελούν οι Citibank, Societe Generale, DNB, ABN Amro, Amsterdam Trade Bank, Credit Agricole CIB, Danish Ship Finance, Danske Bank, DVB, ING και η Nordea.
Αξιωματούχος της αμερικανικής Citibank και μέλος της επιτροπής ελέγχου της συμφωνίας ανέφερε ότι «ως τράπεζες, αναγνωρίζουμε τον ρόλο μας στην ναυτιλιακή βιομηχανία που καθιστά και εμάς θεματοφύλακες της προστασίας του περιβάλλοντος μέσω της συμμετοχής μας στην ναυτιλία. Οι “Poseidon Principles” θα δώσουν ώθηση στο μέλλον της ναυτιλίας πέραν του προφανούς στρατηγικού ρόλου τους» στον τομέα της δανειοδότησης.
Η δέσμη μέτρων και αρχών που περιλαμβάνονται στις «Poseidon Principles» αφορούν τις δανειοδοτούμενες ναυτιλιακές εταιρείες, τυχόν εγγυήτριες εταιρείες και κάθε άλλου είδους συνδεδεμένα μέρη με αυτές, που ως υποκείμενο δανειοδότησης έχουν πλοία υπό την επίβλεψη του ΙΜΟ.
Στέλεχος του Ινστιτούτου Ενέργειας του UCL εξηγεί ότι «η ναυτιλία οδεύει τάχιστα σε μια ριζική μεταβολή της τεχνολογίας της, ώστε ο παγκόσμιος στόλος να μην εξαρτάται πλέον από τα ορυκτά καύσιμα. Η μεταβολή αυτή, μοιραία, ωθεί και τις δανείστριες τράπεζες να αναλάβουν περισσότερο κίνδυνο μέσω της ναυτιλίας». Εξάλλου, η συμφωνία των 11 τραπεζών αποτελεί ένα εργαλείο που θα αποδεικνύει στους μετόχους των τραπεζών ότι ο κίνδυνος αυτός μπορεί να μετρηθεί και να μετριαστεί, καθώς θα υπάρχει άμεση συσχέτιση της εξέλιξης της κλιματικής αλλαγής με την ανάληψη επενδυτικών στρατηγικών αποφάσεων διεθνούς εμπορίου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ