
Έντεκα μεγάλες τράπεζες με υψηλή έκθεση στην ναυτιλιακή βιομηχανία που ξεπερνά τα 100 δις δολάρια, συμφώνησαν να συνεργαστούν, ώστε να διαπιστώσουν κατά πόσο οι ναυτιλιακές εταιρείες-πελάτες τους, έχουν ευθυγραμμιστεί με τις οδηγίες του ΙΜΟ για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG).
Η συμφωνία με την πρωτότυπη ονομασία «Poseidon Principles», ελληνιστί οι «Αρχές του Ποσειδώνα», θα ελέγχει το εύρος συμμόρφωσης των ναυτιλιακών εταιρειών, που διατηρούν στο χαρτοφυλάκιό τους οι εν λόγω τράπεζες, σε σχέση με το στόχο που έθεσαν τα μέλη του ΙΜΟ τον Απρίλιο του 2018 για περιορισμό κατά 50% των εκπομπών αερίου έως το 2050.
Οι έντεκα τράπεζες, το χαρτοφυλάκιο των οποίων στη ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 20% και ξεπερνά τα 100 δις δολάρια, αποτελούν οι Citibank, Societe Generale, DNB, ABN Amro, Amsterdam Trade Bank, Credit Agricole CIB, Danish Ship Finance, Danske Bank, DVB, ING και η Nordea.
Αξιωματούχος της αμερικανικής Citibank και μέλος της επιτροπής ελέγχου της συμφωνίας ανέφερε ότι «ως τράπεζες, αναγνωρίζουμε τον ρόλο μας στην ναυτιλιακή βιομηχανία που καθιστά και εμάς θεματοφύλακες της προστασίας του περιβάλλοντος μέσω της συμμετοχής μας στην ναυτιλία. Οι “Poseidon Principles” θα δώσουν ώθηση στο μέλλον της ναυτιλίας πέραν του προφανούς στρατηγικού ρόλου τους» στον τομέα της δανειοδότησης.
Η δέσμη μέτρων και αρχών που περιλαμβάνονται στις «Poseidon Principles» αφορούν τις δανειοδοτούμενες ναυτιλιακές εταιρείες, τυχόν εγγυήτριες εταιρείες και κάθε άλλου είδους συνδεδεμένα μέρη με αυτές, που ως υποκείμενο δανειοδότησης έχουν πλοία υπό την επίβλεψη του ΙΜΟ.
Στέλεχος του Ινστιτούτου Ενέργειας του UCL εξηγεί ότι «η ναυτιλία οδεύει τάχιστα σε μια ριζική μεταβολή της τεχνολογίας της, ώστε ο παγκόσμιος στόλος να μην εξαρτάται πλέον από τα ορυκτά καύσιμα. Η μεταβολή αυτή, μοιραία, ωθεί και τις δανείστριες τράπεζες να αναλάβουν περισσότερο κίνδυνο μέσω της ναυτιλίας». Εξάλλου, η συμφωνία των 11 τραπεζών αποτελεί ένα εργαλείο που θα αποδεικνύει στους μετόχους των τραπεζών ότι ο κίνδυνος αυτός μπορεί να μετρηθεί και να μετριαστεί, καθώς θα υπάρχει άμεση συσχέτιση της εξέλιξης της κλιματικής αλλαγής με την ανάληψη επενδυτικών στρατηγικών αποφάσεων διεθνούς εμπορίου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ