
Με ταχύτητες που θα πίανουν τα 600 χλμ/ώρα, το νέο τρένο Maglev, έκανε πρόσφατα την πρώτη του δοκιμή στο Τσινγκτάο της Κίνας. Τα τρένα τεχνολογίας Maglev, που χρησιμοποιούν το μαγνητισμό για να αιωρούνται πάνω από το έδαφος μειώνοντας έτσι την τριβή, αναμένεται να μπούν σε πλήρη λειτουργία από το 2021.
Παράλληλα, το μεγαλύτερο σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο που ήδη βρίσκεται στην Κίνα, θα αυξηθεί από το 2019 έως το 2025 κατά 48.000 χιλιόμετρα, φτάνοντας συνολικά τα 175.000 χιλιόμετρα. Αρκεί να σημειωθεί ότι στο τέλος του 2018 το 66,3% των σιδηροδρομικών γραμμών υψηλών ταχυτήτων σε διεθνές επίπεδο κάλυπταν οι κινεζικές γραμμές. Να σημειωθεί, επίσης, ότι αύξηση παρουσιάζει και ο αριθμός των επιβατών που επιλέγουν τον σιδηρόδρομο για τα ταξίδια τους. Συγκεκριμένα, το 2018 τα ταξίδια με τρένο στην Κίνα ήταν αυξημένα κατά 9,6% σε σχέση με το 2017, ενώ ο αριθμός επιβατών ανήλθε σε συνολικά 3,04 δισεκατομμύρια.
Τα κινεζικά τρένα, εγχώριας κατασκευής, έχουν τη δυνατότητα να αναπτύσσουν σήμερα μέγιστη ταχύτητα 400 χλμ./ώρα και σταθερή ταχύτητα 350 χλμ./ώρα, ενώ διαθέτουν εξελιγμένο σύστημα παρακολούθησης από κεντρικούς σταθμούς ελέγχου, το οποίο επιβραδύνει το τρένο αυτόματα σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης, καθιστώντας τα τρένα πιο ασφαλή απ’ ό,τι στο παρελθόν.
Μέσα σε λίγα χρόνια -πολλές φορές «αντιγράφοντας» τους κατασκευαστές της Δύσης- οι Κινέζοι κατασκευαστές τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού και αυτοκινηταμαξών έχουν επιτύχει καλή ποιότητα ως προς το μηχανικό εξοπλισμό, αλλά και την άνεση των επιβατών, αντίστοιχη με αυτή των τρένων της Ευρώπης. Συνεχίζοντας να καινοτομούν, ίσως και «κοπιάροντας» τα επιτυχή παραδείγματα των άλλων κορυφαίων «παικτών», όπως των Ιαπώνων, οι Κινέζοι γίνονται σε ακόμα έναν τομέα πρωτοπόροι, επενδύοντας σε νέες, ταχύτερες, οικονομικότερες, πιο ευέλικτες και ασφαλέστερες συγκοινωνίες.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Βίντεο: You Tube
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ