
To 2014 η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, Maersk συνεργάστηκε με την γερμανική εταιρεία logistics, DB Schenker, με σκοπό τη δημιουργία ενός βιώσιμου, φιλικού προς το περιβάλλον δικτύου μεταφορών.
Πιο συγκεκριμένα, οι δύο εταιρείες είχαν θέσει σαν στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 ανά εμπορευματοκιβώτιο μεταξύ 2014-2020, με τoν δανέζικο κολοσσό να ενημερώνει ότι ο εν λόγω «πράσινος» στόχος επετεύχθη το 2018, δύο χρόνια πριν τον αρχικό προγραμματισμό.
Όπως σημείωσε ο Andrea Schön, Corporate Climate Protection Manager της DB Schenker, η γερμανική εταιρεία βρίσκεται στο ίδιο μήκος κύματος με τους συνεργάτες- παρόχους υπηρεσιών μεταφοράς εμπορευμάτων, οι οποίοι προσβλέπουν στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα μειώνοντας τους ρύπους. Παράλληλα, ο κ. Schön προσέθεσε ότι η συνεργασία Maersk- DB Schenker προωθεί διαρκώς τη χρήση μη ορυκτών καυσίμων και προσμίξεων αυτών με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο.
Εντούτοις, η προστασία του περιβάλλοντος δεν αποτελεί κύριο θέμα συζήτησης μόνο για τον κλάδο των μεταφορών και είναι χαρακτηριστικό ότι στο World Economic Forum στο Νταβός της Ελβετίας η υπερθέρμανση του πλανήτη, η βιωσιμότητα των ωκεανών και η βιοποικιλότητα μονοπώλησαν το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων.
Στο πλαίσιο αυτό ο Mads Stensen, Senior Sustainability Advisor της Maersk, τόνισε ότι τα τρία κορυφαία θέματα στην ατζέντα του Forum σχετίζονταν με την κλιματική αλλαγή και προσέθεσε ότι έως το 2030 τα carbon-neutral πλοία θα πρέπει να είναι εμπορικά βιώσιμα προκειμένου να επιτευχθούν οι περιβαλλοντικοί στόχοι έως το 2050.
Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Stensen ο δανέζικος κολοσσός έχει στρέψει την προσοχή του στην βελτίωση της αποδοτικότητας των καυσίμων και στον περιορισμό των επιβλαβών αέριων ρύπων, σημειώνοντας ότι η εταιρεία του έχει μειώσει τις εκπομπές ανά διακινούμενο εμπορευματοκιβώτιο κατά 50%.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ