
Το κλείσιμο της αυλαίας ήρθε νωρίτερα του αναμενομένου με την Βρετανίδα Πρωθυπουργό Τερέζα Μέι να ανακοινώνει ότι θα παραιτηθεί στις 7 Ιουνίου. Η αντίδραση των αγορών μάλλον ήταν υποτονική (η στερλίνα ανέβηκε ελαφρώς) καθώς ουσιαστικά το ερώτημα ήταν όλη αυτή την περίοδο το «πότε» και όχι το «εάν» η Μέι θα παραιτηθεί. Oι πιθανότητες για την έξοδο του Ην. Βασιλείου από την ΕΕ χωρίς συμφωνία αυξάνονται με τον πρώην υπουργό Εξωτερικών Μπόρις Τζόνσον, ο οποίος είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην βάση των Τόρις, να είναι υπέρμαχος μιας τέτοιας εξέλιξης. Μετά την συντριπτική ήττα τόσο των Συντηρητικών όσο και των Εργατικών στις Ευρωεκλογές, ένα «Hard Brexit» αποτελεί μια στρατηγική υψηλού κινδύνου. Η κούρσα διαδοχής της Μέι αποτελείται από δέκα υποψήφιους, στα χέρια των οποίων θα πέσει η «καυτή πατάτα» του Brexit.
Εκτός ΗΒ δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις για την εξέλιξη των εμπορικών συνομιλιών ΗΠΑ–Κίνας. Η απαγόρευση από πλευράς Λευκού Οίκου να διακοπεί οποιαδήποτε συναλλαγή μεταξύ αμερικανικών εταιρειών και του κινεζικού τεχνολογικού κολοσσού Huawei, μεταφράζεται από πολλούς σαν μία μετάβαση από έναν εμπορικό σε έναν τεχνολογικό πόλεμο με ενδεχόμενες μεγαλύτερες οικονομικές συνέπειες για τις δύο χώρες. Μάλιστα πρόσφατα η Huawei κατέφυγε στην αμερικανική δικαιοσύνη προκειμένου να αρθούν οι εν λόγω κυρώσεις ως αντισυνταγματικές.
Παρά την «αναθέρμανση» των σινο-αμερικανικών εντάσεων οι χρηματιστηριακές αγορές διεθνώς κινούνται ελάχιστα χαμηλότερα από τα πρόσφατα πολύ υψηλά επίπεδα, αντισταθμίζοντας έτσι τις απώλειες από το δ΄ τρίμηνο του 2018. Οι κεντρικές τράπεζες τηρούν στάση αναμονής σε ό,τι αφορά την σύσφιξη της νομισματικής πολιτικής και η ανάπτυξη της παγκόσμιας παραμένει θετική.
Στην Ιταλία, η επικράτηση Σαλβίνι στις Ευρωεκλογές ενισχύει την ρητορική ενάντια στο οικοδόμημα της ΕΕ. Παράλληλα, ενισχύονται οι ανησυχίες για την οικονομική πορεία της γείτονος με την Κομισιόν να εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να λάβει μέτρα στις αρχές Ιουνίου για το υψηλό έλλειμμα στον προϋπολογισμό της.
Πηγή: Quilter Cheviot
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ