
Ο γαλλικός ενεργειακός κολοσσός Total φέρεται να σχεδιάζει να μειώσει κατά 1/3 το μερίδιο που κατέχει στο πετρελαϊκό κοίτασμα Kashagan του Καζακστάν, το οποίο βρίσκεται στην Κασπία Θάλασσα, προχωρώντας σε πώληση έναντι $4 δις.
Να σημειωθεί ότι η Total κατέχει μερίδιο της τάξης του 16,8% στο Kashagan, το οποίο αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα πετρελαϊκά κοιτάσματα παγκοσμίως, με παραγωγή που αγγίζει σε ημερήσια βάση τα 400.000 βαρέλια/ημέρα.
Το συνολικό μερίδιο της Total στο πετρελαϊκό κοίτασμα Kashagan εκτιμάται σε αξία τα $9 δις.
Παρά τα δημοσιεύματα από διεθνή μέσα ενημέρωσης για την φημολογούμενη πώληση του μεριδίου της Total, ο ίδιος ο γαλλικός ενεργειακός κολοσσός δεν έχει επιβεβαιώσει τις εικασίες.
Όπως αναφέρει ωστόσο δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters, η Total βρέθηκε σε διαπραγματεύσεις με κινεζική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία προκειμένου να εξαγοράσει η δεύτερη από την πρώτη ποσοστό του μεριδίου της στο κοίτασμα Kashagan, ωστόσο δεν επιτεύχθηκε συμφωνία.
Εφόσον πραγματοποιηθεί η πώληση του 1/3 του μεριδίου της Total, αυτό θα δώσει μια «ανάσα» ρευστότητας στον ενεργειακό κολοσσό ο οποίος προετοιμάζεται να εξαγοράσει έναντι $8,8 δις τα περιουσιακά στοιχεία της Occidental Petroleum στην Αφρική, εφόσον η Anadarko αποδεχθεί την πρόταση της Occidental για την εξαγορά της.
Το πετρελαϊκό κοίτασμα Kashagan βρίσκεται υπό την διαχείριση της North Caspian Operating Company (NCOC) ενώ στο εν λόγω κοίτασμα κατέχουν μερίδια η Total, η Eni, η Royal Dutch Shell, η Exxon Mobil, η KazMunayGas, η Inpex και η China National Petroleum Corp.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ