
Ο γαλλικός ενεργειακός κολοσσός Total φέρεται να σχεδιάζει να μειώσει κατά 1/3 το μερίδιο που κατέχει στο πετρελαϊκό κοίτασμα Kashagan του Καζακστάν, το οποίο βρίσκεται στην Κασπία Θάλασσα, προχωρώντας σε πώληση έναντι $4 δις.
Να σημειωθεί ότι η Total κατέχει μερίδιο της τάξης του 16,8% στο Kashagan, το οποίο αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα πετρελαϊκά κοιτάσματα παγκοσμίως, με παραγωγή που αγγίζει σε ημερήσια βάση τα 400.000 βαρέλια/ημέρα.
Το συνολικό μερίδιο της Total στο πετρελαϊκό κοίτασμα Kashagan εκτιμάται σε αξία τα $9 δις.
Παρά τα δημοσιεύματα από διεθνή μέσα ενημέρωσης για την φημολογούμενη πώληση του μεριδίου της Total, ο ίδιος ο γαλλικός ενεργειακός κολοσσός δεν έχει επιβεβαιώσει τις εικασίες.
Όπως αναφέρει ωστόσο δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters, η Total βρέθηκε σε διαπραγματεύσεις με κινεζική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία προκειμένου να εξαγοράσει η δεύτερη από την πρώτη ποσοστό του μεριδίου της στο κοίτασμα Kashagan, ωστόσο δεν επιτεύχθηκε συμφωνία.
Εφόσον πραγματοποιηθεί η πώληση του 1/3 του μεριδίου της Total, αυτό θα δώσει μια «ανάσα» ρευστότητας στον ενεργειακό κολοσσό ο οποίος προετοιμάζεται να εξαγοράσει έναντι $8,8 δις τα περιουσιακά στοιχεία της Occidental Petroleum στην Αφρική, εφόσον η Anadarko αποδεχθεί την πρόταση της Occidental για την εξαγορά της.
Το πετρελαϊκό κοίτασμα Kashagan βρίσκεται υπό την διαχείριση της North Caspian Operating Company (NCOC) ενώ στο εν λόγω κοίτασμα κατέχουν μερίδια η Total, η Eni, η Royal Dutch Shell, η Exxon Mobil, η KazMunayGas, η Inpex και η China National Petroleum Corp.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων με τον τρόπο διακυβέρνησής του. Εκτός των άλλων, υπενθυμίζεται ότι έχει δεσμευτεί να εξαλείψει…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της CMB.TECH, με την εταιρεία να προχωρά πρόσφατα σε νέες στρατηγικές κινήσεις τόσο…
Μια νέα ρήτρα, σχεδιασμένη για τα ειδικά τέλη της Κίνας σε πλοία συνδεδεμένα με τις ΗΠΑ, αναπτύσσει η BIMCO. «Ο κλάδος μας αντιμετωπίζει αυξανόμενη…
Εν μέσω καταιγισμού κυρώσεων από τη Δύση, η επέκταση του «σκιώδους στόλου» συνεχίστηκε τον Σεπτέμβριο, αν και με βραδύτερο ρυθμό. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ