
															Η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 ΚΟΧ και άνω) κατέγραψε αύξηση κατά 1% τον περασμένο Μάρτιο σε σχέση με τον Μάρτιο του 2018, ενώ καμία μεταβολή δεν σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 προς το 2017, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΛΣΤΑΤ).
Όπως αναπαριστάται από τον Πίνακα 1, η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, τον περασμένο Μάρτιο κατέγραψε μείωση της τάξεως του 0,9%, συγκριτικά με τον Μάρτιο του 2018. Μείωση κατά 2,8% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 προς το 2017.
Ο αριθμός των φορτηγών πλοίων κατέγραψε μείωση καθώς τον Μάρτιο του 2017 ο ελληνικός εμπορικός στόλος απαριθμούσε 441 πλοία, τον Μάρτιο του 2018 ο αριθμός αυτός μειώθηκε κατά 3,6% στα 425, ενώ τον περασμένο Μάρτιο ο αριθμός των φορτηγών πλοίων άγγιξε τα 415.
Τα δεξαμενόπλοια υπό ελληνική σημαία άγγιζαν τα 511 τον περασμένο Μάρτιο, μειωμένα κατά 1,4% συγκριτικά με τον Μάρτιο του 2018.
Σε αντίθεση, τα επιβατηγά πλοία σημείωσαν άνοδο καθώς τον Μάρτιο του 2017 ο αριθμός τους είχε ανέλθει σε 632, τον Μάρτιο του 2018 ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 3% στα 651, ενώ τον περασμένο Μάρτιο άγγιξε τα 684.
Το Γράφημα 1 που παρατίθεται παρακάτω δείχνει την πορεία της δύναμης και της ολικής χωρητικότητας εμπορικών πλοίων υπό ελληνική σημαία (100 ΚΟΧ και άνω), σε μηνιαία βάση, από τον Μάρτιο του 2017 έως και τον Μάρτιο του 2019.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ