
Στο πλαίσιο πρόσφατου διεθνούς σεμιναρίου αναφορικά με την ανακύκλωση των πλοίων και την εφαρμογή της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ο γενικός γραμματέας του IMO, Kitack Lim, παρότρυνε και άλλες χώρες μέλη του IMO να επικυρώσουν την εν λόγω σύμβαση.
Δέκα χρόνια μετά την υιοθέτηση της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ η οποία προβλέπει την ασφαλή και την φιλική προς το περιβάλλον ανακύκλωση των πλοίων, πλέον κρίνεται απαραίτητο, σύμφωνα με τον Kitack Lim να τεθεί άμεσα σε ισχύ η συγκεκριμένη σύμβαση.
Η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ προβλέπει την τήρηση σωστού σχεδιασμού, κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης των πλοίων, αλλά και την λήψη των απαιτούμενων μέτρων προετοιμασίας για την ανακύκλωση ενός πλοίου, τα οποία θα διευκολύνουν την δημιουργία ασφαλών και φιλικών προς το περιβάλλον συνθηκών κατά τη διαδικασία ανακύκλωσης πλοίων χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η υγεία των εργαζομένων.
Σύμφωνα με την Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ τα πλοία που οδηγούνται προς ανακύκλωση υποχρεούνται να έχουν καταγράψει τα επικίνδυνα υλικά που μεταφέρουν, ενώ οι εγκαταστάσεις ανακύκλωσης από την πλευρά τους οφείλουν να παρέχουν ένα σχέδιο ανακύκλωσης για τα πλοία σύμφωνα με το οποίο θα προσδιορίζεται ο τρόπος που θα ανακυκλωθεί το κάθε πλοίο, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του καθενός.
Προς το παρόν οι χώρες που έχουν επικυρώσει την Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ είναι το Βέλγιο, η Δανία, η Γαλλία, η Ιαπωνία, η Ολλανδία, η Νορβηγία, ο Παναμάς, η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, η Σερβία, η Τουρκία και η Εσθονία, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου το 23% του παγκόσμιου τονάζ, ενώ η συνολική χωρητικότητα των πλοίων που έχουν στείλει προς ανακύκλωση τα τελευταία 10 χρόνια οι παραπάνω χώρες ανέρχεται σε 1,7 τόνους.
Προκειμένου να τεθεί σε ισχύ η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ απαιτείται να την επικυρώσουν 15 τουλάχιστον κράτη που να αντιπροσωπεύουν το 40% του παγκόσμιου τονάζ.
Φωτό: ΑΠΕ- ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ