
Επίθεση καταγράφηκε σε εμπορικό πλοίο από ενόπλους με τουφέκια και χειροβομβίδες ληστές στον Κόλπο της Γουινέας.
Το περιστατικό συνέβη στις 10 Απριλίου όταν ένοπλοι ληστές επιβιβάστηκαν στο πλοίο και το κατέλαβαν για τέσσερις ολόκληρες μέρες.
Το περιστατικό έγινε γνωστό όταν το περιπολικό σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού της Ισπανίας εντόπισε το εμπορικό πλοίο να πλέει με ασταθή πορεία. Αμέσως το περιπολικό προσέγγισε το εμπορικό πλοίο, με αποτέλεσμα οι επιδρομείς να τραπούν σε φυγή.
Ο πλοίαρχος του πλοίου, σύμφωνα με το LSS- SAPU, δήλωσε ότι οι επιδρομείς είχαν θέσει υπό τον έλεγχό τους το πλοίο για τέσσερις ημέρες, απενεργοποιώντας το σύστημα AIS (Automatic Identification System) του πλοίου.
Κατά την διάρκεια της κατάληψης, οι ληστές προέβησαν σε κλοπή μετρητών, καθώς και τιμαλφών από το πλήρωμα του πλοίου, ενώ το ευτυχές είναι ότι δεν σημειώθηκε από το περιστατικό κάποιος τραυματισμός μέλους του πληρώματος.
Το εμπορικό πλοίο μετά το περιστατικό κατευθύνθηκε προς το Λάγος της Νιγηρίας.
Ο Κόλπος της Γουινέας εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις πιο επικίνδυνες περιοχές του κόσμου σε ό,τι αφορά τις πειρατικές και ληστρικές επιθέσεις σε πλοία.
Το πρώτο τρίμηνο του 2019 εκτιμάται ότι στην λόγω θαλάσσια περιοχή σημειώθηκαν 14 επιθέσεις σε πλοία, ενώ 30 ναυτικοί έπεσαν θύματα ομηρίας.
Οι ναυτικές δυνάμεις στην περιοχή συστήνουν στα πλοία να αποφεύγουν την μείωση της ταχύτητάς τους όταν διέρχονται από τον Κόλπο της Γουινέας, ενώ οι ναυτικοί θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί για την ύπαρξη μικρών σκαφών στην περιοχή, ιδιαίτερα τη νύχτα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ