
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) δημοσίευσε την λίστα αναφορικά με τις επιδόσεις των κρατών σημαίας (flag states) για την περίοδο 2018- 2019.
Μερικά από τα βασικά κριτήρια πάνω στα οποία στηρίζονται οι επιδόσεις των flag states είναι ο έλεγχος των πλοίων στα λιμάνια από επιθεωρητές Port State Control, η επικύρωση των διεθνών ναυτιλιακών συμβάσεων από τα κράτη, η συμμετοχή των κρατών σε διασκέψεις του IMO, καθώς και η ηλικία των εμπορικών πλοίων.
Από την λίστα που δημοσίευσε το ICS προκύπτει ότι εμπορικά πλοία που φέρουν σημαία Αυστραλίας, Βολιβίας, Καναδά, Κολομβίας, Κούβας, Ν. Κορέας, Ινδίας, Λιβύης, Ρωσίας, Ελβετίας, Ουκρανίας, ΗΠΑ κ.ά. δεν συμμορφώνονται με κάποιες απαιτήσεις του Paris MoU, ενώ πλοία με σημαία Κροατίας, Κουβέιτ, Μεξικό, Νιγηρίας, Κατάρ, Σαουδικής Αραβίας, Τουρκίας, Βενεζουέλας κ.ά. δεν ανταποκρίνονται σε ορισμένες απαιτήσεις του Tokyo MoU.
Επιπλέον, χώρες όπως το Μεξικό, το Πακιστάν, η Σιέρα Λεόνε, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Βανουάτου, η Βραζιλία, οι Νήσοι Κουκ, η Κόστα Ρίκα, η Αίγυπτος, η Ισλανδία, το Ισραήλ και το Κουβέιτ δεν υιοθετούν πλήρως τη σύμβαση MLC αναφορικά με τα εργασιακά ζητήματα στα πλοία.
Αναφορικά με την Ελλάδα, οι επιδόσεις που έχει καταγράψει ως flag state είναι άριστες καθώς δεν έχει παρατηρηθεί καμία αρνητική επίδοση.
Στα ίδια περίπου επίπεδα με την Ελλάδα βρίσκεται και η σημαία της Κύπρου για την περίοδο 2018-2019, με μόνη εξαίρεση την αρνητική επίδοση που παρατηρείται στο κυπριακό νηολόγιο αναφορικά με το «USCG Target List (safety)».
Η λίστα με τις επιδόσεις των flag states για το 2018- 2019 έχει διανεμηθεί σε εθνικές ενώσεις πλοιοκτητών και σε κράτη- μέλη που συμμετέχουν στον ICS, τα οποία αντιπροσωπεύουν άνω του 80% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.
Παρακάτω παρατίθεται η λίστα με τις επιδόσεις των flag states.
Οι μπλε και οι κόκκινες ενδείξεις υποδηλώνουν αντίστοιχα τις θετικές και αρνητικές επιδόσεις των flag states.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ