
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) δημοσίευσε την λίστα αναφορικά με τις επιδόσεις των κρατών σημαίας (flag states) για την περίοδο 2018- 2019.
Μερικά από τα βασικά κριτήρια πάνω στα οποία στηρίζονται οι επιδόσεις των flag states είναι ο έλεγχος των πλοίων στα λιμάνια από επιθεωρητές Port State Control, η επικύρωση των διεθνών ναυτιλιακών συμβάσεων από τα κράτη, η συμμετοχή των κρατών σε διασκέψεις του IMO, καθώς και η ηλικία των εμπορικών πλοίων.
Από την λίστα που δημοσίευσε το ICS προκύπτει ότι εμπορικά πλοία που φέρουν σημαία Αυστραλίας, Βολιβίας, Καναδά, Κολομβίας, Κούβας, Ν. Κορέας, Ινδίας, Λιβύης, Ρωσίας, Ελβετίας, Ουκρανίας, ΗΠΑ κ.ά. δεν συμμορφώνονται με κάποιες απαιτήσεις του Paris MoU, ενώ πλοία με σημαία Κροατίας, Κουβέιτ, Μεξικό, Νιγηρίας, Κατάρ, Σαουδικής Αραβίας, Τουρκίας, Βενεζουέλας κ.ά. δεν ανταποκρίνονται σε ορισμένες απαιτήσεις του Tokyo MoU.
Επιπλέον, χώρες όπως το Μεξικό, το Πακιστάν, η Σιέρα Λεόνε, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Βανουάτου, η Βραζιλία, οι Νήσοι Κουκ, η Κόστα Ρίκα, η Αίγυπτος, η Ισλανδία, το Ισραήλ και το Κουβέιτ δεν υιοθετούν πλήρως τη σύμβαση MLC αναφορικά με τα εργασιακά ζητήματα στα πλοία.
Αναφορικά με την Ελλάδα, οι επιδόσεις που έχει καταγράψει ως flag state είναι άριστες καθώς δεν έχει παρατηρηθεί καμία αρνητική επίδοση.
Στα ίδια περίπου επίπεδα με την Ελλάδα βρίσκεται και η σημαία της Κύπρου για την περίοδο 2018-2019, με μόνη εξαίρεση την αρνητική επίδοση που παρατηρείται στο κυπριακό νηολόγιο αναφορικά με το «USCG Target List (safety)».
Η λίστα με τις επιδόσεις των flag states για το 2018- 2019 έχει διανεμηθεί σε εθνικές ενώσεις πλοιοκτητών και σε κράτη- μέλη που συμμετέχουν στον ICS, τα οποία αντιπροσωπεύουν άνω του 80% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.
Παρακάτω παρατίθεται η λίστα με τις επιδόσεις των flag states.
Οι μπλε και οι κόκκινες ενδείξεις υποδηλώνουν αντίστοιχα τις θετικές και αρνητικές επιδόσεις των flag states.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ