
Ολοένα και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες στρέφονται προς την χρήση drones αλλά και τηλεχειριζόμενων οχημάτων (Remotely Operated Vehicle – ROV) με στόχο την διενέργεια ελέγχων και επιθεωρήσεων χωρίς την ανάγκη της επιτόπιας παρουσίας μελών του πληρώματος ή εξειδικευμένου προσωπικού.
Μία από τις ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν επιλέξει την επένδυση σε drones είναι η ΚLine (Kawasaki Kisen Kaisha). Συγκεκριμένα, η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες πως προχωρά σε δοκιμαστικές επιθεωρήσεις αλλά και σε επισκευές της γάστρας πλοίων της με την χρήση drones και ενός συστήματος ανάλυσης εικόνας, που αναπτύχθηκαν από κοινού με την επίσης ιαπωνική Technos Mihara Corporation.
Το παράδειγμα της Kline ακολουθεί, όμως, και άλλη μία ιαπωνική εταιρεία, η MOL. Η τελευταία ανακοίνωσε πρόσφατα πως προχώρησε σε δοκιμαστική χρήση ενός υποβρυχίου οχήματος (ROV) για να ελέγξει τμήματα της γάστρας πλοίου της, το οποίο χρησιμοποιείται για την πόντιση υποβρυχίων καλωδίων. Μέχρι σήμερα τέτοιου τύπου έρευνες διεξάγονταν από δύτες και μόνο όταν το επέτρεπαν οι καιρικές συνθήκες, ενώ συχνά οδηγούσαν σε σημαντική αύξηση του απαιτούμενου χρόνου επιθεωρήσεων αλλά και του κόστους. Πλέον η χρήση drones και ROV έρχεται να αλλάξει τις συνθήκες επιθεωρήσεων και επισκευών στα πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική πορεία καταγράφουν οι αξίες των VLCCs σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Νέες κυρώσεις στα πλοία του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας επέβαλε πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια προσπάθεια του Λονδίνου να εντείνει την πίεση κατά…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk (Maersk) προειδοποίησε την Πέμπτη 8 Μαΐου ότι η εντεινόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου ενδέχεται…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ