
Του καπτ. Γεώργιου Γεωργούλη
Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων της Νέας Ζηλανδίας δημοσίευσε τo πόρισμα της σχετικά με το ατύχημα του 2017 στο Port Chalmers, Dunedin, στο κρουαζιερόπλοιο Emerald Princess, στο οποίο μια φιάλη υψηλής πίεσης αζώτου εξερράγη, προκαλώντας ένα θανάσιμο ατύχημα.
Η έκθεση επισημαίνει την έλλειψη των ελάχιστων προδιαγραφών για την επιθεώρηση, τον έλεγχο και την απόσυρση για τις φιάλες υψηλής πίεσης για τα ενεργειακά συστήματα και σε εγκαταστάσεις καθαίρεσης σωσίβιων λέμβων – ένα κοινό σύστημα για κρουαζιερόπλοια.
Τον Φεβρουάριο του 2017 το πλήρωμα του Emerald Princess με σημαία Βερμούδων επανεγκαθιστά τις φιάλες υψηλής πίεσης αζώτου μετά από συντήρηση στο σύστημα καθαίρεσης σωσιβίων λέμβων (εναλλακτικό σύστημα καθαίρεσης όταν δεν υπάρχει η κύρια πηγή ενέργειας του πλοίου).
Η φιάλη αζώτου που εξερράγη με θανάσιμα αποτελέσματα, όπως και άλλες φιάλες υψηλής πίεσης στο ίδιο σύστημα, παρόλο που ερευνήθηκαν περίπου δύο εβδομάδες νωρίτερα, δεν ήταν κατάλληλες για χρήση και έπρεπε να έχουν αποσυρθεί.
Η Επιτροπή διαπίστωσε επίσης ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη να αναπτυχθούν κατάλληλα πρότυπα σε παγκόσμιο επίπεδο για τη διατήρηση, επιθεώρηση, δοκιμή και, όπου χρειάζεται, αντικατάσταση των φιαλών υψηλής πίεσης που συνδέονται ως εναλλακτικά συστήματα ενέργειας επί των πλοίων.
Η διαχειρίστρια εταιρία έλαβε μια σειρά άμεσων μέτρων ασφαλείας για να αποτρέψει την επανάληψη του ατυχήματος σε οποιοδήποτε από τα πλοία της.
Η Επιτροπή εξέδωσε συστάσεις προς τον κατασκευαστή του εξοπλισμού, τη Διεθνή Ένωση Νηογνωμόνων, τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρας και τις αρχές της Νέας Ζηλανδίας για να ειδοποιήσουν τα μέλη και τους επιθεωρητές τους, για τις συνθήκες του ατυχήματος, ώστε να ελέγχονται οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις.
Ένα βασικό μάθημα που προέκυψε από το ατύχημα είναι ότι όλα τα σημάδια διάβρωσης από σκουριά στις φιάλες υψηλής πίεσης θα πρέπει να εξετάζονται σχολαστικά από ένα άτομο ικανό να εξετάσει τους κυλίνδρους υψηλής πίεσης (έλεγχος αντοχής – Hydro test) πριν από την αναγόμωση και επαναφορά των φιαλών σε λειτουργία. Φυσικά αυτό προϋποθέτει τακτικές επιθεωρήσεις στις φιάλες που είναι αποθηκευμένες στο πλοίο (και σε αυτές που είναι σε χρήση και στις αμοιβές).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…

Ανάμεικτες τάσεις εμφανίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές αυτοκινήτων στην εκπνοή του 2025. Σύμφωνα με την Clarksons, o όγκος διά θαλάσσης μεταφορών αυτοκινήτων θα αυξηθεί φέτος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ