
Του καπτ. Γεώργιου Γεωργούλη
Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων της Νέας Ζηλανδίας δημοσίευσε τo πόρισμα της σχετικά με το ατύχημα του 2017 στο Port Chalmers, Dunedin, στο κρουαζιερόπλοιο Emerald Princess, στο οποίο μια φιάλη υψηλής πίεσης αζώτου εξερράγη, προκαλώντας ένα θανάσιμο ατύχημα.
Η έκθεση επισημαίνει την έλλειψη των ελάχιστων προδιαγραφών για την επιθεώρηση, τον έλεγχο και την απόσυρση για τις φιάλες υψηλής πίεσης για τα ενεργειακά συστήματα και σε εγκαταστάσεις καθαίρεσης σωσίβιων λέμβων – ένα κοινό σύστημα για κρουαζιερόπλοια.
Τον Φεβρουάριο του 2017 το πλήρωμα του Emerald Princess με σημαία Βερμούδων επανεγκαθιστά τις φιάλες υψηλής πίεσης αζώτου μετά από συντήρηση στο σύστημα καθαίρεσης σωσιβίων λέμβων (εναλλακτικό σύστημα καθαίρεσης όταν δεν υπάρχει η κύρια πηγή ενέργειας του πλοίου).
Η φιάλη αζώτου που εξερράγη με θανάσιμα αποτελέσματα, όπως και άλλες φιάλες υψηλής πίεσης στο ίδιο σύστημα, παρόλο που ερευνήθηκαν περίπου δύο εβδομάδες νωρίτερα, δεν ήταν κατάλληλες για χρήση και έπρεπε να έχουν αποσυρθεί.
Η Επιτροπή διαπίστωσε επίσης ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη να αναπτυχθούν κατάλληλα πρότυπα σε παγκόσμιο επίπεδο για τη διατήρηση, επιθεώρηση, δοκιμή και, όπου χρειάζεται, αντικατάσταση των φιαλών υψηλής πίεσης που συνδέονται ως εναλλακτικά συστήματα ενέργειας επί των πλοίων.
Η διαχειρίστρια εταιρία έλαβε μια σειρά άμεσων μέτρων ασφαλείας για να αποτρέψει την επανάληψη του ατυχήματος σε οποιοδήποτε από τα πλοία της.
Η Επιτροπή εξέδωσε συστάσεις προς τον κατασκευαστή του εξοπλισμού, τη Διεθνή Ένωση Νηογνωμόνων, τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρας και τις αρχές της Νέας Ζηλανδίας για να ειδοποιήσουν τα μέλη και τους επιθεωρητές τους, για τις συνθήκες του ατυχήματος, ώστε να ελέγχονται οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις.
Ένα βασικό μάθημα που προέκυψε από το ατύχημα είναι ότι όλα τα σημάδια διάβρωσης από σκουριά στις φιάλες υψηλής πίεσης θα πρέπει να εξετάζονται σχολαστικά από ένα άτομο ικανό να εξετάσει τους κυλίνδρους υψηλής πίεσης (έλεγχος αντοχής – Hydro test) πριν από την αναγόμωση και επαναφορά των φιαλών σε λειτουργία. Φυσικά αυτό προϋποθέτει τακτικές επιθεωρήσεις στις φιάλες που είναι αποθηκευμένες στο πλοίο (και σε αυτές που είναι σε χρήση και στις αμοιβές).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…
Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ