
Υπό συνεχή πίεση βρίσκεται η γερμανική τράπεζα NordLB, με σημαντική έκθεση στον τομέα της ναυτιλιακής χρηματοδότησης. Η τελευταία, για να αποφύγει την πτώχευση, χρειάζεται αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους σχεδόν €3,7 δις, όπως απαιτούν άλλωστε και οι κανόνες περί ευρωπαϊκής τραπεζικής εποπτείας.
Η NordLB απασχολεί σήμερα 6.000 άτομα προσωπικό και το χαρτοφυλάκιο των μη εξυπηρετούμενων δανείων της αναμένεται να μειωθεί έως τα τέλη του έτους κάτω από τα €5 δις όταν το καλοκαίρι του 2017 ανερχόταν σε €9,1 δις. Σε ό,τι αφορά το ναυτιλιακό της χαρτοφυλάκιο αυτό πλέον αγγίζει τα €7,5 δις, έχοντας περιοριστεί από τα τέλη του 2015 κατά περίπου €9,9 δις.
Ενδιαφέρον για συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της τράπεζας έχουν επιδείξει τα αμερικανικά ιδιωτικά funds Cerberus και Centerbridge, τα οποία υπέβαλαν μάλιστα στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας κοινή προσφορά. Ωστόσο, όπως σημειώνουν γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα, οι Αμερικανοί επενδυτές επιθυμούν επένδυση ενός ποσού της τάξης μόλις των €550 εκ.
Η λύση φαίνεται να έρχεται από πλευράς τόσο των ομόσπονδων γερμανικών κρατιδίων της Κάτω Σαξονίας και της Σαξονίας-Ανχάλτ (κατέχουν ποσοστό 65% της τράπεζας) όσο και των γερμανικών τραπεζών αποταμίευσης -Sparkassen. Οι τελευταίες φέρονται διατεθειμένες, όπως ανακοινώθηκε από την Deutsche Sparkassen- und Giroverband (DSGV), να συμμετέχουν στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου με ποσό €1,2 δις, ενώ ποσό σχεδόν €2,5 δις θα συνεισφέρουν οι προϋπολογισμοί των ομόσπονδων κρατιδίων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ