Σημαντικές απώλειες για BDI και Harpex το β’ εξάμηνο του 2018

Σημαντικές απώλειες για BDI και Harpex το β’ εξάμηνο του 2018

338
Σημαντικές απώλειες για BDI και Harpex το β’ εξάμηνο του 2018

Οι ναύλοι για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όπως επίσης και για τα containerships, υποχώρησαν αισθητά κατά το β’ εξάμηνο του 2018, και ενώ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναλυτών και οικονομολόγων, η παγκόσμια οικονομία δείχνει να επιβραδύνεται.

Πιο συγκεκριμένα, ο Baltic Dry Index (BDI) υποχώρησε κατά 47% από τα μέσα του 2018, οπότε και κλιμακώθηκαν οι εμπορικές διενέξεις ΗΠΑ- Κίνας, οι οποίες οδήγησαν σε εκατέρωθεν εμπορικές κυρώσεις. Aπό την άλλη, ο δείκτης ναυλαγοράς για τα containerships, Harpex Shipping Index, κατέγραψε απώλειες κατά το ίδιο διάστημα της τάξης του 30%.

Όπως σημείωσε ο Jeffrey Landsberg, Γενικός Διευθυντής της Commodore Research, στο Reuters, oι ενδείξεις από την παγκόσμια οικονομία και την αγορά ξηρού φορτίου δεν είναι αισιόδοξες.

Από την πλευρά του ο Hussein Sayed, επικεφαλής στρατηγικής ανάπτυξης της χρηματιστηριακής εταιρείας FXTΜ, τονίζει ότι η παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση, οι σχέσεις ΗΠΑ- Κίνας, το shutdown στις ΗΠΑ και το Brexit, αυξάνουν την αβεβαιότητα σε διεθνές επίπεδο.