
Ελαφρά μείωση καταγράφηκε στο επίπεδο εμπιστοσύνης στη ναυτιλία την περίοδο Σεπτεμβρίου- Νοεμβρίου 2018, σύμφωνα με την «Shipping Confidence Survey» του διεθνούς Οίκου Moore Stephens.
Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης έρευνας η Moore Stephens χρησιμοποιεί έναν δείκτη εμπιστοσύνης στην ναυτιλία σύμφωνα με τον οποίο οι συμμετέχοντες στην έρευνα καλούνται να βαθμολογήσουν τον ναυτιλιακό κλάδο από το 1 έως το 10, αξιολογώντας κατά αυτόν τον τρόπο το επίπεδο εμπιστοσύνης.
Το μέσο επίπεδο εμπιστοσύνης στην ναυτιλιακή βιομηχανία κατά το τρίμηνο Σεπτεμβρίου- Νοεμβρίου 2018 ανήλθε σε 6, συγκριτικά με το 6,3 της τελευταίας έρευνας που είχε διεξαχθεί τον περασμένο Αύγουστο.
Από τη μεριά των πλοιοκτητών το επίπεδο εμπιστοσύνης μειώθηκε από 6,8 σε 6,4, ενώ των διαχειριστριών εταιρειών πλοίων από 6,2 σε 6. Μείωση καταγράφηκε επίσης στο επίπεδο εμπιστοσύνης των ναυλωτών, από 7 σε 6,8 την περίοδο Σεπτεμβρίου- Νοεμβρίου.
Μόνη εξαίρεση αποτέλεσαν οι ναυλομεσίτες των οποίων το επίπεδο εμπιστοσύνης αυξήθηκε από 4,9 σε 5,2.
Στο πλαίσιο της έρευνας προέκυψε ότι το 60% των συμμετεχόντων αναμένει υψηλότερους ναύλους στην αγορά των δεξαμενόπλοιων εντός του 2019, αύξηση κατά 6% συγκριτικά με την προηγούμενη έρευνα.
Αναφορικά με την αγορά των dry bulk carriers, το 37% των συμμετεχόντων αναμένει υψηλότερο επίπεδο ναύλων εντός του 2019, ενώ το 25% εκτιμά ότι θα αυξηθούν οι ναύλοι στην αγορά των containerships, μείωση κατά 1% σε σχέση με την έρευνα για την περίοδο Ιουνίου- Αυγούστου 2018.
Ο κ. Richard Greiner, Partner, Shipping & Transport της Moore Stephens επεσήμανε ότι είναι απογοητευτικό να κλείνει η χρονιά με μία μείωση στις θετικές προσδοκίες για τη ναυτιλία. Ωστόσο όπως ο ίδιος προσέθεσε η ναυτιλία αποτελεί έναν ευμετάβλητο τομέα, με τα σκαμπανεβάσματά της, τονίζοντας ότι το 2018 αποτέλεσε έτος κατά τη διάρκεια του οποίου το μέσο επίπεδο εμπιστοσύνης άγγιξε ρεκόρ τετραετίας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ