Τι οδήγησε στη δημιουργία της Ballast Water Equipment Manufacturers Association

Τι οδήγησε στη δημιουργία της Ballast Water Equipment Manufacturers Association

270
Τι οδήγησε στη δημιουργία της Ballast Water Equipment Manufacturers Association

O Andrew Marshall, CEO της Coldharbour Marine, παρουσιάζει στα Ναυτικά Χρονικά τους παράγοντες που οδήγησαν στη δημιουργία της Ballast Water Equipment Manufacturers Association (BEMA), ενώ εξηγεί τους λόγους για τους οποίους οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να «μελετήσουν» καλά προτού επιλέξουν το κατάλληλο σύστημα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος για τα πλοία τους.

Πρόσφατα εκλεχθήκατε γραμματέας της BEMA, της Ένωσης των κατασκευαστών συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος. Ποιος είναι ο σκοπός της νεοϊδρυθείσας Ένωσης;   

Marshall

H Ballast Water Equipment Manufacturers Association (BEMA) είναι μια καλοδεχούμενη εξέλιξη και πραγματικά πιστεύω πως θα προσφέρει στη βιομηχανία. Οι κατασκευαστές συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος χρειάζονται μια ενιαία φωνή, κυρίως διότι πλέον υπάρχουν πολλές κατασκευάστριες εταιρείες, με εντελώς διαφορετικές τεχνολογικές προσεγγίσεις. Επιπλέον, έχει δημιουργηθεί η ανάγκη παροχής πληροφοριών στους πλοιοκτήτες σχετικά με την ανάπτυξη, την εγκατάσταση αλλά και τη χρήση των συγκεκριμένων συστημάτων.

Συχνά ακούμε «τρελά» πράγματα από τους ρυθμιστές (regulators), καθώς πιθανότατα νομίζουν πως μπορούν να ζητήσουν ό,τι αλλαγές επιθυμούν και πως οι κατασκευαστές και οι πλοιοκτήτες απλώς θα συμμορφωθούν. Φυσικά, αυτό δεν είναι η πραγματικότητα.

Η διαδικασία ανάπτυξης τεχνολογιών, όπως τα συστήματα BWMT, είναι κοστοβόρα και δύσκολη, ενώ απαιτεί χρόνο. Επιπλέον, οι πλοιοκτήτες πρέπει να είναι βέβαιοι πως τα συστήματα που αγοράζουν θα λειτουργούν, ανεξαρτήτως των συνθηκών. Νομίζω πως υπάρχουν αρκετές παρεξηγήσεις στη βιομηχανία για το συγκεκριμένο ζήτημα και πως, με τον κατάλληλο φορέα εκπροσώπησης, οι παρεξηγήσεις αυτές θα λυθούν. Αυτή είναι η ιδέα.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι υπάρχουν ήδη αναγνωρισμένες Ενώσεις που εκπροσωπούν τους κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού, τόσο στην Ευρώπη όσο και διεθνώς, ποιος είναι ο λόγος ίδρυσης της BEMA; Θεωρείτε πως οι συγκεκριμένες Ενώσεις απέτυχαν να εκπροσωπήσουν τους κατασκευαστές συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος;

Η λέξη «απέτυχαν» ίσως είναι σκληρή, αλλά ναι, νομίζω πως απέτυχαν να εκπροσωπήσουν τους κατασκευαστές συστημάτων BWMT. Φυσικά, δεν πιστεύω ότι απέτυχαν επειδή το επιδίωξαν, αλλά επειδή η συγκεκριμένη βιομηχανία είναι περίπλοκη. Υπάρχουν τόσο πολλές διαφορετικές τεχνολογίες και μέθοδοι εφαρμογής των συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος, που κάνουν ιδιαίτερα δύσκολη την εκπροσώπηση από γενικότερες και ευρύτερες Ενώσεις. Στη συγκεκριμένη βιομηχανία, δεν υπάρχει μια λύση που να ανταποκρίνεται σε όλους τους τύπους πλοίων και υπό όλες τις συνθήκες. Κάποιες τεχνολογίες δουλεύουν καλύτερα από κάποιες άλλες, υπό συγκεκριμένες συνθήκες.

Πώς βλέπετε να αντιδρούν οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες στις πρόσφατες εξελίξεις στη διεθνή σύμβαση για τον έλεγχο και τη διαχείριση του έρματος και των ιζημάτων του πλοίου;

Κάποιοι πλοιοκτήτες προσπαθούν να λάβουν τις αποφάσεις τους όσο το δυνατόν νωρίτερα, ιδιαίτερα εδώ στην Ελλάδα. Προσπαθούν να δράσουν έγκαιρα, για να εκμεταλλευτούν τις πολύ χαμηλές τιμές των συστημάτων. Η αλήθεια είναι πως οι τιμές στα συστήματα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος είναι στα χαμηλότερα επίπεδα που πρόκειται ποτέ να βρεθούν. Όσο πλησιάζουμε το 2020, οι τιμές θα ανεβαίνουν.

Φυσικά, εξακολουθεί να υπάρχει κάποιου είδους σύγχυση, ιδιαίτερα όσον αφορά τις τεχνικές λεπτομέρειες. Οι decision-makers δεν φαίνεται να αντιλαμβάνονται την ακριβή σημασία του «πιστοποιητικού έγκρισης τύπου» ή των εγγυήσεων. Οι περισσότεροι επιδιώκουν να κάνουν ασφαλείς αποφάσεις. Ιδιαίτερα σε ένα μεγάλο πλοίο το κόστος εγκατάστασης ενός συστήματος κυμαίνεται από 1 έως 2,5 εκατ. δολάρια. Γι’ αυτόν τον λόγο κανείς δεν θέλει να κάνει μια «κακή» επιλογή.

Προς το παρόν, όλοι επιθυμούν ένα σύστημα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος το οποίο να διαθέτει πιστοποιητικό έγκρισης τύπου από την αμερικανική ακτοφυλακή (USCG). Υπάρχουν ήδη κάποιες εταιρείες οι οποίες έχουν λάβει την πιστοποίηση και αρκετές ακόμα οι οποίες βρίσκονται στη διαδικασία απόκτησης. Η Coldharbour βρίσκεται στη δεύτερη κατηγορία.

Παρά ταύτα, το πιστοποιητικό έγκρισης τύπου από την αμερικανική ακτοφυλακή δεν παρέχει την εγγύηση που όλοι νομίζουν: και πάλι οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να εξετάσουν καλά τις επιλογές τους και η USCG το αναφέρει ξεκάθαρα αυτό. Πιο συγκεκριμένα, κατά τα τέλη του προηγούμενου Νοεμβρίου, πριν ακριβώς από τη Marintec, η αμερικανική ακτοφυλακή εξέδωσε ένα δελτίου Τύπου, το οποίο αναφέρει πως η πιστοποίηση της USCG δεν εγγυάται πως το σύστημα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος θα είναι σε θέση να δουλέψει ανά πάσα στιγμή, σε οποιοδήποτε πλοίο και υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Με άλλα λόγια, και πάλι θα πρέπει κανείς να επιλέξει το κατάλληλο σύστημα για τα πλοία του.

 

Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Andrew Marshall στο τεύχος Οκτωβρίου, σελ. 106.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.