Πρόσω ολοταχώς για μία «πράσινη» ναυτιλία (;)

Πρόσω ολοταχώς για μία «πράσινη» ναυτιλία (;)

390
Πρόσω ολοταχώς για μία «πράσινη» ναυτιλία (;)

Σε μια κατάμεστη αίθουσα στο Ίδρυμα Ευγενίδου και με την παρουσία σημαντικών εκπροσώπων της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας πραγματοποιήθηκε το Greener Shipping Summit 2018, το οποίο διοργανώθηκε από την Newsfront/ Naftiliaki την Τρίτη 13 Νοεμβρίου.

Περιβαλλοντικοί κανονισμοί, τεχνολογία, εναλλακτικά καύσιμα και ο ρόλος τόσο των νηογνωμόνων όσο και των ναυτιλιακών εταιρειών για ένα καθαρότερο περιβάλλον αποτέλεσαν μερικά από τα θέματα που συζητήθηκαν στο πρωινό πάνελ της ημερίδας, του οποίου συντονιστής ήταν ο κ. Σταμάτης Μπουρμπούλης, GeneralManager της Euronav Ship Management (Hellas).

To σIMG_4332υνέδριο άνοιξε με την παρουσίαση του Δρος Γράτσου, Προέδρου της HELMEPA, ο οποίος αρχικά τόνισε ότι η ναυτιλία αποτελεί ένα μόνο μέρος της εφοδιαστικής αλυσίδας, οπότε το slow steaming δεν αποτελεί πραγματική λύση για την μείωση των αέριων εκπομπών από τα πλοία. Γιατί, κατά τον κ. Γράτσο, με αυτόν τον τρόπο θα υπάρξει μια «μετάβαση» των φορτίων από την ναυτιλία σε άλλα μέσα μεταφοράς όπως τα τρένα, τα οποία επίσης θα αυξήσουν τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Τέλος, ο Δρ Γράτσος σχολίασε ότι οι κυβερνήσεις θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη έμφαση στους κανονισμούς που προωθούν διότι θα μπορούσαν να έχουν αντίθετα αποτελέσματα απ’ ό,τι υπολογίζουν τόσο για το περιβάλλον όσο και για την κοινωνία.

IMG_4305

Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο κ. Κοκαράκης, Αντιπρόεδρος του Technology and Business Development του Βureau Veritas, ο οποίος χαρακτηριστικά σημείωσε ότι: «πλέον διαχειριζόμαστε κανονισμούς και όχι πλοία». Παράλληλα, ο κ. Κοκαράκης τόνισε ότι η ναυτιλία αναγκάζεται και αυτή να πάρει τα κατάλληλα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος παρά το γεγονός ότι αποτελεί την πλέον περιβαλλοντικά αποδοτική βιομηχανία. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε, επίσης, στο πως θα καταφέρει η βιομηχανία να ανταπεξέλθει οικονομικά στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, σημειώνοντας ότι θα πρέπει ίσως να δοθούν συγκεκριμένα οικονομικά κίνητρα.

IMG_4271

Ο κ. Φραδέλος, Director Business Development του ABS, αναφέρθηκε εκτενώς στις συζητήσεις στην τελευταία συνεδρίαση της 73ης Συνόδου της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (ΜΕPC 73) του ΙΜΟ και αναφέρθηκε στην πρόταση των Marshall Islands για την ύπαρξη δοκιμαστικής περιόδου συμμόρφωσης με τους νέους κανονισμούς, καθώς επίσης και στον ρόλο που θα κληθούν να έχουν τα port state controls.

Aπό την πλευρά του ο κ. Καζαντζής, Technical Resource Manager, Senior Principal Approval Engineer, Maritime Service Centre & Advisory του DNV GL, σημείωσε ότι η ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία θα πρέπει να βρει πρωτοπόρες λύσεις προκειμένου να ανταποκριθεί στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε στα εναλλακτικά καύσιμα όπως το LNG, το LPG, την αιθανόλη και το υδρογόνο, ενώ ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στις νέες τεχνολογίες οι οποίες θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην μείωση των εκπομπών επιβλαβών αερίων όπως οι μπαταρίες και η χρήση αιολικής ενέργειας για την πρόωση των πλοίων.

IMG_4274

Ο κ. Χατζηγρηγόρης – Maran Gas Maritime και πρόεδρος της Martecma, παρουσίασε τα διάφορα είδη αερίων που απελευθερώνουν τα πλοία. Παράλληλα, ο κ. Χατζηγρηγόρης στάθηκε στις πολιτικές των διαφόρων οργανισμών και ρυθμιστικών φορέων αλλά και τη γραφειοκρατία που τους διέπει.

IMG_4324

Τον λόγο πήρε στη συνέχεια ο κ. Μιγάδης, Newbuilding Manager της Dynacom Tankers, ο οποίος τόνισε ότι οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί του ΙΜΟ οδηγούν τις ναυτιλιακές σε μια νέα εποχή προηγμένης μηχανικής για τα πλοία. Εν συνεχεία, ο κ. Μιγάδης ανέλυσε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της εγκατάστασης scrubbers, ενώ αναφερόμενος στο LNG επεσήμανε ότι αποτελεί δαπανηρή επένδυση, αφορά κυρίως τα νεότευκτα πλοία, ενώ η χρήση του δημιουργεί θέματα στην ασφάλεια εν πλω. Τέλος, αναφέρθηκε και στο slow steaming ως την πιο βιώσιμη λύση για την μείωση των αέριων ρύπων.

Φωτό: Ναυτικά Χρονικά