Το slow steaming επανέρχεται στο προσκήνιο

Το slow steaming επανέρχεται στο προσκήνιο

876
Το slow steaming επανέρχεται στο προσκήνιο

Οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί του ΙΜΟ για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων από τα πλοία αποτελεί μόνιμο πλέον αντικείμενο συζήτησης. Μία πρόταση η οποία βρίσκει ξανά αρκετούς υποστηρικτές αλλά και πολέμιους είναι το λεγόμενο «slow steaming», η μείωση δηλαδή της ταχύτητας με την οποία κινούνται τα πλοία προκειμένου να μειωθούν οι ρύποι.

Μιλώντας σε διεθνή μέσα ενημέρωσης, o κ. Faig Abbasov του Transport & Environment, φορέας ο οποίος αντιπροσωπεύει 52 περιβαλλοντικές και όχι μόνο ομάδες από 26 χώρες της Ευρώπης, τόνισε ότι τα υποχρεωτικά όρια ταχύτητας προσαρμοσμένα στο εκάστοτε είδος πλοίου, αποτελούν μια αξιόπιστη λύση προκειμένου να επιτευχθούν οι περιβαλλοντικές προδιαγραφές του ΙΜΟ.

Παράλληλα, ο κ. Abbasov προσέθεσε ότι το slow steaming δεν αποτελεί μια καινούργια πρόταση καθώς από το 2008, όταν και ξέσπασε η παγκόσμια οικονομική κρίση, μέχρι το 2012, πολλοί μεταφορείς αναγκάστηκαν να μειώσουν έως και 30% τις ταχύτητές τους. Κατά τον ίδιο η πρόταση αυτή βρίσκει σύμφωνες πολλές εταιρείες καθώς μειώνει το κόστος καυσίμων ενώ η εφαρμογή δεν απαιτεί χρονοβόρες και απαιτητικές διαδικασίες.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.