
Οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί του ΙΜΟ για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων από τα πλοία αποτελεί μόνιμο πλέον αντικείμενο συζήτησης. Μία πρόταση η οποία βρίσκει ξανά αρκετούς υποστηρικτές αλλά και πολέμιους είναι το λεγόμενο «slow steaming», η μείωση δηλαδή της ταχύτητας με την οποία κινούνται τα πλοία προκειμένου να μειωθούν οι ρύποι.
Μιλώντας σε διεθνή μέσα ενημέρωσης, o κ. Faig Abbasov του Transport & Environment, φορέας ο οποίος αντιπροσωπεύει 52 περιβαλλοντικές και όχι μόνο ομάδες από 26 χώρες της Ευρώπης, τόνισε ότι τα υποχρεωτικά όρια ταχύτητας προσαρμοσμένα στο εκάστοτε είδος πλοίου, αποτελούν μια αξιόπιστη λύση προκειμένου να επιτευχθούν οι περιβαλλοντικές προδιαγραφές του ΙΜΟ.
Παράλληλα, ο κ. Abbasov προσέθεσε ότι το slow steaming δεν αποτελεί μια καινούργια πρόταση καθώς από το 2008, όταν και ξέσπασε η παγκόσμια οικονομική κρίση, μέχρι το 2012, πολλοί μεταφορείς αναγκάστηκαν να μειώσουν έως και 30% τις ταχύτητές τους. Κατά τον ίδιο η πρόταση αυτή βρίσκει σύμφωνες πολλές εταιρείες καθώς μειώνει το κόστος καυσίμων ενώ η εφαρμογή δεν απαιτεί χρονοβόρες και απαιτητικές διαδικασίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ