Επιθεωρήσεις στην Αυστραλία: τι να προσέχουν οι ναυτικοί

Επιθεωρήσεις στην Αυστραλία: τι να προσέχουν οι ναυτικοί

530
Επιθεωρήσεις στην Αυστραλία: τι να προσέχουν οι ναυτικοί

Η HELMEPA σε συνεργασία με την AMSA (Australian Maritime Safety Authority) διοργάνωσαν την Τρίτη 30 Οκτωβρίου σεμινάριο στο “Hellas Liberty” στον Πειραιά με θέμα τις απαιτήσεις για τα πλοία ξένης σημαίας τα οποία πλέουν και επιχειρούν στις θάλασσες της Αυστραλίας.

Ο κ. Allan Schwartz, General Manager του τμήματος Operations της AMSA, επεσήμανε ότι η συγκεκριμένη Ναυτιλιακή Αρχή της Αυστραλίας, η οποία έχει συμβάλει σημαντικά στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος της χώρας, αποτελεί έναν κρίκο στη μεγάλη αλυσίδα της θαλάσσιας ασφάλειας έχοντας ως αποστολή της την ασφαλή λειτουργία των πλοίων, την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης στην χώρα αλλά και την προστασία της ανθρώπινης ζωής.

Στο πλαίσιο του σεμιναρίου HELMEPA – AMSA ο κ. Schwartz παρουσίασε ορισμένες συστάσεις για τα πλοία που ελέγχονται από επιθεωρητές Port State Control της Αυστραλίας τονίζοντας ότι οι πλοίαρχοι των πλοίων κατά τη διαδικασία των επιθεωρήσεων θα πρέπει να είναι ειλικρινείς, να παρέχουν όλα τα απαραίτητα έγγραφα, να μην προσπαθούν να κρύψουν ενδεχόμενες ελλείψεις του πλοίου αλλά και να είναι πλήρως ενημερωμένοι για την κατάσταση και τις λειτουργίες του πλοίου.

Στη συνέχεια ο κ. Reza Vind, Manager του Maritime Operations Division της AMSA στην περιοχή της Δυτικής Αυστραλίας, επικεντρώθηκε κυρίως στο ζήτημα των επιθεωρήσεων (PSC) στους λιμένες της χώρας τονίζοντας ότι η AMSA σε συνεργασία με τους πλοιοκτήτες και τα flag states έχει συμβάλλει στη μείωση των καταγεγραμμένων κρατήσεων πλοίων λόγω ελλείψεών τους.

Κατά τη διάρκεια του 2018 η AMSA έθεσε υπό κράτηση 133 πλοία, συγκριτικά με τα 165 πλοία του 2017. Ωστόσο, όπως ανέφερε ο κ. Vind, προβληματισμό αποτελεί η συνεχής “πτωχή” επίδοση που καταγράφεται κατά τη διάρκεια των επιθεωρήσεών της Αρχής στα containerships, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 16% του συνολικού αριθμού των πλοίων που προσεγγίζουν σε αυστραλιανούς λιμένες.

Στο πλαίσιο του σεμιναρίου ο κ. Vind αναφέρθηκε και στο ενδεχόμενο διεξαγωγής επιθεωρήσεων στα πλοία από την AMSA προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσο συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις του MLC (Maritime Labour Covention), παρουσιάζοντας ορισμένα case studies όπου δεν τηρήθηκαν τα πρότυπα εργασιακής ασφάλειας σε πλοία που επιθεωρήθηκαν από την εν λόγω Ναυτιλιακή Αρχή της Αυστραλίας.

untitled
(Α-Δ): Η κ. Κριστιάνα Πρεκεζέ, Εκτελεστική Συντονίστρια της HELMEPA, ο κ. Reza Vind, Manager του Maritime Operations Division της AMSA στην περιοχή της Δυτικής Αυστραλίας και ο κ. Allan Schwartz, General Manager του τμήματος Operations της AMSA.

Το 2000 η HELMEPA με την συμβολή της AMSA εξέδωσε στα ελληνικά και αγγλικά τον “Οδηγό για τους Έλληνες Ναυτικούς στα Νερά της Αυστραλίας”. Το 2018 εκδόθηκε μια αναθεωρημένη ηλεκτρονική μορφή του παραπάνω οδηγού με την ονομασία “Guide for Greek and Foreign Seafarers on board ship operations in Australian Waters”, το οποίο και αποτελεί ένα σημαντικό βοήθημα για τους αξιωματικούς των πλοίων που ταξιδεύουν στην Αυστραλία.

Μεταξύ των περιεχομένων του νέου αναθεωρημένου οδηγού περιλαμβάνεται η καταγραφή των πλοίων που βρίσκονται στα θαλάσσια ύδατα της Αυστραλίας, οι ειδικές προϋποθέσεις για ασφαλή ναυσιπλοΐα στη Μεγάλη Κοραλλιογενή Ύφαλο (Great Barrier Reef) και στον Πορθμό Τόρες της χώρας, οι απαιτήσεις της Αυστραλίας αναφορικά με το Ballast Water Management, η πρόληψη θαλάσσιας ρύπανσης από τα πλοία, η ανάγκη αντιμετώπισης εκτάκτων θαλάσσιων περιστατικών κ.ά.