
Μέσα σε πανηγυρικό κλίμα εγκαινιάστηκε σήμερα Δευτέρα 29 Οκτωβρίου, ημέρα της 95ης επετείου της ίδρυσης της Τουρκικής Δημοκρατίας, από τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, το Istanbul Airport το οποίο αναμένεται να εξυπηρετεί τουλάχιστον 90 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Εκτιμάται πως έως το 2023 ο αριθμός αυτός αναμένεται να ανέλθει στα 150 εκατομμύρια.
Το νέο, τρίτο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, μετά το Ataturk και το Sabiha Gokcen, βρίσκεται στην περιοχή Arnavutkoy, στο βορειοδυτικό τμήμα της ευρωπαϊκής πλευράς της επαρχίας, κοντά στα παράλια της Μαύρης Θάλασσας.
Το κολοσσιαίο αεροδρόμιο που προορίζεται να γίνει το μεγαλύτερο του κόσμου, θα καταστήσει την Τουρκία παγκόσμιο αεροπορικό κόμβο αλλά και την Turkish Airlines έναν από τους κυρίαρχους στις αερομεταφορές μεταξύ Ασίας, Ευρώπης και Αφρικής.
Στη συνέντευξη του ο Τούρκος πρόεδρος τόνισε τις υπεράνθρωπες προσπάθειες για την ολοκλήρωση του αεροδρομίου μόλις σε 42 μήνες, αναφερόμενος ότι υπό άλλες συνθήκες θα χρειαζόταν τουλάχιστον μία δεκαετία για την ολοκλήρωσή του.
Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί πως από αρκετές πλευρές στη γείτονα χώρα ασκήθηκε έντονη κριτική σχετικά με τις δυσμενείς συνθήκες εργασίας των 34.000 εργατών που απασχολήθηκαν στα έργα κατασκευής του γιγαντιαίου αεροδρομίου, ενώ δεν έλειψαν και οι διαδηλώσεις διαμαρτυρίας με αιτήματα την έγκαιρη καταβολή των μισθών τους.
Παρά το γεγονός ότι η κατασκευή του αεροδρομίου πραγματοποιήθηκε σε χρόνο ρεκόρ, εντούτοις αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία μετά από δύο μήνες, στις 29 Δεκεμβρίου. Μέχρι τότε το υφιστάμενο αεροδρόμιο Κεμάλ Ατατούρκ θα παραμείνει το κεντρικό αεροδρόμιο της Κων/πολης καθώς μόνο 5 πτήσεις ημερησίως θα πραγματοποιούνται από το «Istanbul Airport» με πρώτη αυτή της Turkish Airlines προς την Άγκυρα την Τετάρτη 31 Οκτωβρίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ