
Το λιμάνι του Ρότερνταμ αποτελεί ένα λιμένα πρότυπο αναφορικά με την «πράσινη» στρατηγική που έχει υιοθετήσει, ενθαρρύνοντας τα πλοία να επενδύσουν σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειεας.
Καθώς ο λιμένας του Ροτέρνταμ αποτελεί τον πιο «πολυσύχναστο» της Ευρώπης έχει προχωρήσει σε ενέργειες προκειμένου να περιορίσει τις εκπομπές αέριων ρύπων των πλοίων που προσεγγίζουν σε εκείνον, σε συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της Συμφωνίας των Παρισίων.
Η Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ παρέχει οικονομικά κίνητρα σε όσα πλοία επενδύουν σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θέτοντας ως στόχο να μειωθούν οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία που προσεγγίζουν τον λιμένα κατά 49% μέχρι το 2030 και κατά 90% έως το 2050.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του World Economic Forum, μία από τις ενέργειες στις οποίες έχει προχωρήσει η Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ στο πλαίσιο της πράσινης στρατηγικής της είναι η δημιουργία φιλικών προς το περιβάλλον λιμενικών εγκαταστάσεων, οι οποίες να μην στηρίζονται για την λειτουργία τους στην χρήση ορυκτών καυσίμων.
Επιπλέον η Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ έχει συνάψει συμφωνία με την Skoon Energy B.V. και τα ολλανδικά ναυπηγεία Damen με στόχο την ηλεκτρική πρόωση των πλοίων, μέσω διαχείρισης ενός δικτύου κοινής χρήσης μπαταριών και στρατηγικά τοποθετημένων κόμβων φόρτισης με παροχή 100% «καθαρής» ενέργειας.
Τα παραπάνω σχέδια τίθενται σε εφαρμογή με τις ευλογίες της ολλανδικής κυβέρνησης η οποία ανακοίνωσε εντός του τρέχοντος έτους ότι θα προσφέρει 1,25 εκατ. ευρώ για έργα που θα προωθήσουν την βιώσιμη ναυτιλία.
Φωτό: Port of Rotterdam
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
H πρόσφατα καταγραφείσα ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των containerships συνεχίστηκε για ακόμα μία εβδομάδα, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει άνοδο…
Η ενσωμάτωση τεχνολογιών ψηφιακού διδύμου και έξυπνων συστημάτων διασφάλισης ποιότητας στις γραμμές παραγωγής ναυπηγείων είναι πλέον πραγματικότητα. Η HD Hyundai MIPO Dockyard (HMD) και…
Σε αναθεώρηση των εκτιμήσεών του για την παγκόσμια απασχόληση προχώρησε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), στο πλαίσιο της ανανεωμένης έκδοσης της έκθεσης «World Employment…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ