
Σημαντική είναι η συμβολή του θαλάσσιου τουρισμού στο ΑΕΠ και την απασχόληση, σύμφωνα με τα αποτελέσματα σχετικής μελέτης για τον κλάδο, που εκπόνησε το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ).
Ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελείται από τον τομέα του yachting, της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας, έχοντας άμεση οικονομική επίδραση 2,3 δις ευρώ ή 1,3% του ΑΕΠ. Οι άμεσα απασχολούμενοι στον κλάδο, ανέρχονται σε 22.500. Λαμβάνοντας υπόψη τις έμμεσες επιδράσεις, ο συνολικός αντίκτυπος στην ελληνική οικονομία εκτιμάται μεταξύ 5 και 6 δις ευρώ, αντιπροσωπεύοντας από 2,9% έως 3,5% του ΑΕΠ.
Ο οικονομικός αντίκτυπος του yachting, εκτιμάται σε 800 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται η μελέτη από το Διεθνές Συμβούλιο Ενώσεων Ναυτικής Βιομηχανίας (ICOMIA) στην Ελλάδα υπάρχουν 170.052 σκάφη, εκ των οποίων τα 125.137 ανήκουν στην κατηγορία των πλαστικών σκαφών, περιλαμβανομένων και των σκαφών με εξωλέμβια μηχανή. Η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία είναι τα φουσκωτά σκάφη, τα οποία ανέρχονται σε 21.400. Σε ότι αφορά τις οικονομικές επιπτώσεις, την ισχυρότερη θέση κατέχουν τα ιστιοπλοϊκά σκάφη που ανέρχονται σε 4.060 και τα 13.445 μηχανοκίνητα με εσωτερική μηχανή, συνολικής δυναμικότητας 17.505 σκάφη. Αξίζει να σημειωθεί, ότι το Διεθνές Συμβούλιο Ενώσεων Ναυτικής Βιομηχανίας (ICOMIA) θα πραγματοποιήσει από τις 25 έως τις 27 Οκτωβρίου στην Αθήνα το Παγκόσμιο Συνέδριο Μαρίνων, το οποίο είναι το μεγαλύτερο και σημαντικότερο συνέδριο για τουριστικούς λιμένες στον κόσμο. Η Ελλάδα διαθέτει 22 οργανωμένες μαρίνες, συνολικής δυναμικότητας 8.924 θέσεων. Εκτιμάται ότι υπάρχουν συνολικά 13.500 θέσεις ελλιμενισμού, στις οποίες περιλαμβάνονται οι μαρίνες, οι τουριστικοί λιμένες και τα καταφύγια τουριστικών σκαφών.
Σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται η μελέτη από την Ένωση Λιμένων Ελλάδος, το 2017 προσέγγισαν τα ελληνικά λιμάνια 3.415 κρουαζιερόπλοια, πραγματοποιώντας 4,62 εκατ. αφίξεις επιβατών. Η άμεση συμβολή της κρουαζιέρας στην οικονομία ήταν σχεδόν 600 εκατ. ευρώ.
Τέλος, αναφορικά με την ακτοπλοΐα, ο συνολικός αριθμός επιβατών που μεταφέρθηκε στις εγχώριες ακτοπλοϊκές γραμμές το 2016, έφθασε σε 17,4 εκατ. Επίσης, καταγράφηκαν 1,52 εκατ. μεταφορές επιβατών στα διεθνή δρομολόγια. Η συνολική άμεση απασχόληση στον τομέα της ακτοπλοΐας, εκτιμάται σε 6.000 θέσεις εργασίας ενώ η συμβολή της στο ΑΕΠ σε 900 εκατ. ευρώ.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ