
Η BHP, ένας κολοσσός στον τομέα της ενέργειας και των εξορύξεων, δοκιμάζει την χρήση drones προκειμένου να επιταχύνει τις δραστηριότητές της. Η εταιρεία σκοπεύει να αναπτύξει μικρά μη επανδρωμένα αεροσκάφη για να παίρνουν μετρήσεις του βυθίσματος και να επιθεωρούν τα αμπάρια σε γιγάντια φορτηγά πλοία καθώς αυτά περιμένουν να φορτώσουν, αντί να στέλνει επιθεωρητές για το συγκεκριμένο σκοπό.
Ο κ. Rashpal Bhatti, VP of Marketing Freight στην BHP ανέφερε: “Η διαδικασία επιθεώρησης των αμπαριών αφορά πλοία τα οποία έχουν πέντε έως εννέα αμπάρια τα οποία ελέγχει κάποιος κατεβαίνοντας σκάλες. Ο επιθεωρητής πρέπει να είναι σωματικά κατάλληλος, να χρησιμοποιεί προστασία έναντι πτώσεων και να μεταφέρει μετρητή οξυγόνου για να βεβαιωθεί ότι υπάρχει επαρκής αέρας μέσα στο αμπάρι. Επιπλέον για την όλη διαδικασία χρειάζεται πολύς χρόνος.” Η BHP αναμένει ότι η επιθεώρηση των πλοίων με τη χρήση drones θα μπορούσε να μειώσει τον απαιτούμενο χρόνο μέχρι και κατά τρία τέταρτα. Επιπλέον, ο κ. Bhatti πιστεύει ότι αισθητήρες που έχουν τοποθετηθεί στα drones θα μπορούσαν να ανιχνεύσουν πράγματα που οι άνθρωποι δεν θα μπορούσαν, όπως “ρωγμές ή άλλες συγκεκριμένες παραμέτρους που δεν μπορούν να παρατηρηθούν με γυμνό μάτι”.
Η BHP ναυλώνει πλοία τα οποία πραγματοποιούν περίπου 1.500 δρομολόγια μεταφοράς ξηρού φορτίου, κάτι που αντιστοιχεί σε 300 εκατομμύρια τόνους φορτίου ετησίως, δίνοντάς της μια σημαντική θέση στην παγκόσμια αγορά. Ο όγκος των δραστηριοτήτων της σημαίνει ότι μικρές βελτιστοποιήσεις σε κάθε διαδικασία φόρτωσης – όπως και ο περιορισμός των χρόνων επιθεώρησης – θα μπορούσαν να μεταφραστούν σε μεγάλες αποταμιεύσεις.
Η εταιρεία έχει ήδη μεγάλη εμπειρία στην χρήση των drones στις δραστηριότητές της. Τα χρησιμοποιεί στα ανθρακωρυχεία της στο Queensland της Αυστραλίας για επιτόπιες έρευνες, έλεγχους ασφαλείας, παρακολούθηση της κυκλοφορίας και για τη μέτρηση των αποθεμάτων. Ακόμη, χρησιμοποιεί drones για την πραγματοποίηση επιθεωρήσεων στις εγκαταστάσεις επεξεργασίας πετρελαίου και αερίου που διαθέτει.
Φωτό: ΑΠΕ- ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ