
Η Υποεπιτροπή για τη Μεταφορά Φορτίων & Εμπορευματοκιβωτίων του ΙΜΟ (CCC5) ολοκλήρωσε το σχέδιο των προσωρινών κατευθυντήριων γραμμών, που καλύπτουν την ασφάλεια των πλοίων, που χρησιμοποιούν μεθυλική ή αιθυλική αλκοόλη ως καύσιμο.
Η Υποεπιτροπή, μάλιστα, κάλεσε την 100ή Σύνοδο της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (Maritime Safety Committee – MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, που θα λάβει χώρα τον Δεκέμβριο, να εγκρίνει την παραπομπή προς εξέταση των θεμάτων ασφαλείας που απαιτούν περαιτέρω συνεισφορά σε άλλες τεχνικές υποεπιτροπές και εν συνεχεία να δοθεί στην επόμενη Υποεπιτροπή για τη Μεταφορά Φορτίων & Εμπορευματοκιβωτίων, τον Σεπτέμβριο του 2019, όλη η πληροφόρηση που θα έχει συλλεχθεί. Οι προσωρινές κατευθυντήριες γραμμές θα πρέπει να είναι έτοιμες για επίσημη έγκριση από την MSC το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Πρόκειται για μία σημαντική εξέλιξη καθώς ο ΙΜΟ πρέπει να εκδίδει κατευθυντήριες οδηγίες και κανονισμούς για θέματα ασφάλειας για όλα τα πιθανά καύσιμα που χρησιμοποιούνται ή πρόκειται να χρησιμοποιηθούν στα πλοία. Η μεθανόλη είναι ένα καύσιμο που συμμορφώνεται με τις εκπομπές SOx (CAP2020) και κερδίζει την προσοχή και το ενδιαφέρον της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας. Ωστόσο, με δεδομένο πως είναι ένα καύσιμο χαμηλού σημείου ανάφλεξης υπάρχει ανάγκη ο ΙΜΟ να δώσει τις κατευθυντήριες γραμμές ως προς τα ζητήματα ασφάλειας. Για παράδειγμα ζητήματα που έχουν να κάνουν με την αποθήκευση, με το bunkering, κτλ.
Να σημειωθεί ότι η μεθανόλη όταν καίγεται παράγει αμελητέα ποσότητα SOx, αλλά δεν συμμορφώνεται με τους κανονισμούς περί NOx. Έτσι, οι κινητήρες που χρησιμοποιούν μεθανόλη χρειάζονται εξοπλισμό με επιλεκτική καταλυτική αναγωγή (Selective Catalytic Reduction – SCR) ή με ανακυκλοφορία καυσαερίων (Exhaust Gas recirculation – EGR) για να συμμορφώνονται με τους κανονισμούς NOx Tier III. Επιπλέον, το φαινόμενο GHG (υπερθέρμανση της ατμόσφαιρας) της μεθανόλης είναι υψηλότερο σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα, δηλαδή ενδιάμεσα καύσιμα (Intermediate Fuel Oil – IFO) ή Marine Gas Oil (MGO).
Για να καταστεί εφικτό η μεθανόλη να έχει μειωμένη συμμετοχή την παραγωγή αερίων του θερμοκηπίου θα πρέπει η παραγωγή της να προέλθει από βιομάζα με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, κάτι που στην παρούσα φάση δεν είναι πραγματοποιήσιμο. Σήμερα, η μεθανόλη κατά κύριο λόγο παράγεται από το φυσικό αέριο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ