
Η Υποεπιτροπή για τη Μεταφορά Φορτίων & Εμπορευματοκιβωτίων του ΙΜΟ (CCC5) ολοκλήρωσε το σχέδιο των προσωρινών κατευθυντήριων γραμμών, που καλύπτουν την ασφάλεια των πλοίων, που χρησιμοποιούν μεθυλική ή αιθυλική αλκοόλη ως καύσιμο.
Η Υποεπιτροπή, μάλιστα, κάλεσε την 100ή Σύνοδο της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (Maritime Safety Committee – MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, που θα λάβει χώρα τον Δεκέμβριο, να εγκρίνει την παραπομπή προς εξέταση των θεμάτων ασφαλείας που απαιτούν περαιτέρω συνεισφορά σε άλλες τεχνικές υποεπιτροπές και εν συνεχεία να δοθεί στην επόμενη Υποεπιτροπή για τη Μεταφορά Φορτίων & Εμπορευματοκιβωτίων, τον Σεπτέμβριο του 2019, όλη η πληροφόρηση που θα έχει συλλεχθεί. Οι προσωρινές κατευθυντήριες γραμμές θα πρέπει να είναι έτοιμες για επίσημη έγκριση από την MSC το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Πρόκειται για μία σημαντική εξέλιξη καθώς ο ΙΜΟ πρέπει να εκδίδει κατευθυντήριες οδηγίες και κανονισμούς για θέματα ασφάλειας για όλα τα πιθανά καύσιμα που χρησιμοποιούνται ή πρόκειται να χρησιμοποιηθούν στα πλοία. Η μεθανόλη είναι ένα καύσιμο που συμμορφώνεται με τις εκπομπές SOx (CAP2020) και κερδίζει την προσοχή και το ενδιαφέρον της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας. Ωστόσο, με δεδομένο πως είναι ένα καύσιμο χαμηλού σημείου ανάφλεξης υπάρχει ανάγκη ο ΙΜΟ να δώσει τις κατευθυντήριες γραμμές ως προς τα ζητήματα ασφάλειας. Για παράδειγμα ζητήματα που έχουν να κάνουν με την αποθήκευση, με το bunkering, κτλ.
Να σημειωθεί ότι η μεθανόλη όταν καίγεται παράγει αμελητέα ποσότητα SOx, αλλά δεν συμμορφώνεται με τους κανονισμούς περί NOx. Έτσι, οι κινητήρες που χρησιμοποιούν μεθανόλη χρειάζονται εξοπλισμό με επιλεκτική καταλυτική αναγωγή (Selective Catalytic Reduction – SCR) ή με ανακυκλοφορία καυσαερίων (Exhaust Gas recirculation – EGR) για να συμμορφώνονται με τους κανονισμούς NOx Tier III. Επιπλέον, το φαινόμενο GHG (υπερθέρμανση της ατμόσφαιρας) της μεθανόλης είναι υψηλότερο σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα, δηλαδή ενδιάμεσα καύσιμα (Intermediate Fuel Oil – IFO) ή Marine Gas Oil (MGO).
Για να καταστεί εφικτό η μεθανόλη να έχει μειωμένη συμμετοχή την παραγωγή αερίων του θερμοκηπίου θα πρέπει η παραγωγή της να προέλθει από βιομάζα με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, κάτι που στην παρούσα φάση δεν είναι πραγματοποιήσιμο. Σήμερα, η μεθανόλη κατά κύριο λόγο παράγεται από το φυσικό αέριο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ