
Τα 40 της χρόνια από την ίδρυσή της γιόρτασε η CMA CGM την Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου.
Η ιστορική πορεία του ομίλου διαμορφώνεται ως ακολούθως: Εν μέσω του εμφύλιου πολέμου στον Λίβανο, ο Jacques R. Saadé αποφασίζει να εγκατασταθεί μόνιμα στην Μασσαλία προκειμένου να προστατεύσει την οικογένειά του.
Όντας βαθύτατος οραματιστής διέκρινε από νωρίς τις εξελίξεις του διεθνούς εμπορίου και στις 13 Σεπτεμβρίου του 1978, ο ιδρυτής του γαλλικού κολοσσού ξεκινά την πρώτη διά θαλάσσης τακτική γραμμή μεταξύ Μασσαλίας και Βηρυτού με μόνο ένα πλοίο και τέσσερα μέλη πληρώματος. Το 1983 το «VILLE DE SAHARA» αποτελεί το πρώτο πλοίο της εταιρείας που διασχίζει την Διώρυγα του Σουέζ, ενώ το 1992 δημιουργείται το πρώτο ναυτιλιακό πρακτορείο της CMA στην Σαγκάη.
Ακολουθεί μια σειρά στρατηγικών κινήσεων της CMA όπως η εξαγορά της CGM το 1996, της ANL το 1998, της Delmas το 2005, της APL το 2016 και πιο πρόσφατα των Sofrana και Mercosul το 2017.
40 χρόνια μετά την ίδρυσή της η CMA CGM αποτελεί σήμερα ηγέτιδα δύναμη του ευρύτερου ναυτιλιακού κλάδου παγκοσμίως με παρουσία σε πάνω από 160 χώρες, απασχολώντας παράλληλα προσωπικό 34.000 εργαζομένων, πάντα πιστή στις αρχές και τις αξίες που τη διέπουν αισίως τέσσερις δεκαετίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ