
Τα ευρήματά της για τις σύγχρονες προκλήσεις και την εξέλιξη της τραπεζικής χρηματοδότησης στην διεθνή ναυτιλία κατά το 2017, εξέδωσε την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου η Petrofin.
Σύμφωνα με την έκθεση της Petrofin, η τραπεζική χρηματοδότηση στην διεθνή ναυτιλία το 2017 υποχώρησε στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 11 ετών καθώς το χαρτοφυλάκιο δανείων των κορυφαίων 40 τραπεζών διαμορφώθηκε στα $345 δις. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στο γεγονός ότι η αύξηση του παγκόσμιου στόλου χρηματοδοτήθηκε και από μη τραπεζικές πηγές και είναι χαρακτηριστικό ότι το κινεζικό leasing στην διεθνή ναυτιλία διαμορφώθηκε στα $47 δις.
Για πρώτη φορά το 2017 δύο κινεζικές τράπεζες (Bank of China και China Exim) καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις μεταξύ των κορυφαίων τραπεζών που συμμετέχουν μέσων δανείων στην χρηματοδότηση του ευρύτερου ναυτιλιακού κλάδου.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει, επίσης, το γεγονός ότι η πτωτική πορεία των ευρωπαϊκών τραπεζών αναφορικά με την συμμετοχή τους στην χρηματοδότηση της διεθνούς ναυτιλίας συνεχίστηκε και το 2017, ενώ οι αμερικανικές τράπεζες αύξησαν το χαρτοφυλάκιο δανείων τους κατά 12%, όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα:
Συγκριτικά με το 2010, το μερίδιο των ευρωπαϊκών τραπεζών στην χρηματοδότηση της διεθνούς ναυτιλίας υποχώρησε το 2017 από το 83% στο 59,6%, ενώ εκείνο των τραπεζών της Άπω Ανατολής αυξήθηκε από το 14,8% στο 35%.
Εστιάζοντας στα χαρτοφυλάκια των ευρωπαϊκών τραπεζών, η Petrofin παρατηρεί ότι η συμμετοχή των σκανδιναβικών και γερμανικών τραπεζικών ιδρυμάτων στην χρηματοδότηση του κλάδου διαρκώς επιβραδύνεται. Αντιθέτως, οι γαλλικές τράπεζες ενδυνάμωσαν την παρουσία τους ελαφρώς το 2017, ενώ τα χαρτοφυλάκια των ολλανδικών κυμαίνονται μεταξύ $21-$22 δις, όπως παρουσιάζεται στο διάγραμμα που ακολουθεί:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ