
Τα ευρήματά της για τις σύγχρονες προκλήσεις και την εξέλιξη της τραπεζικής χρηματοδότησης στην διεθνή ναυτιλία κατά το 2017, εξέδωσε την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου η Petrofin.
Σύμφωνα με την έκθεση της Petrofin, η τραπεζική χρηματοδότηση στην διεθνή ναυτιλία το 2017 υποχώρησε στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 11 ετών καθώς το χαρτοφυλάκιο δανείων των κορυφαίων 40 τραπεζών διαμορφώθηκε στα $345 δις. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στο γεγονός ότι η αύξηση του παγκόσμιου στόλου χρηματοδοτήθηκε και από μη τραπεζικές πηγές και είναι χαρακτηριστικό ότι το κινεζικό leasing στην διεθνή ναυτιλία διαμορφώθηκε στα $47 δις.
Για πρώτη φορά το 2017 δύο κινεζικές τράπεζες (Bank of China και China Exim) καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις μεταξύ των κορυφαίων τραπεζών που συμμετέχουν μέσων δανείων στην χρηματοδότηση του ευρύτερου ναυτιλιακού κλάδου.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει, επίσης, το γεγονός ότι η πτωτική πορεία των ευρωπαϊκών τραπεζών αναφορικά με την συμμετοχή τους στην χρηματοδότηση της διεθνούς ναυτιλίας συνεχίστηκε και το 2017, ενώ οι αμερικανικές τράπεζες αύξησαν το χαρτοφυλάκιο δανείων τους κατά 12%, όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα:
Συγκριτικά με το 2010, το μερίδιο των ευρωπαϊκών τραπεζών στην χρηματοδότηση της διεθνούς ναυτιλίας υποχώρησε το 2017 από το 83% στο 59,6%, ενώ εκείνο των τραπεζών της Άπω Ανατολής αυξήθηκε από το 14,8% στο 35%.
Εστιάζοντας στα χαρτοφυλάκια των ευρωπαϊκών τραπεζών, η Petrofin παρατηρεί ότι η συμμετοχή των σκανδιναβικών και γερμανικών τραπεζικών ιδρυμάτων στην χρηματοδότηση του κλάδου διαρκώς επιβραδύνεται. Αντιθέτως, οι γαλλικές τράπεζες ενδυνάμωσαν την παρουσία τους ελαφρώς το 2017, ενώ τα χαρτοφυλάκια των ολλανδικών κυμαίνονται μεταξύ $21-$22 δις, όπως παρουσιάζεται στο διάγραμμα που ακολουθεί:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ