
Η εταιρεία Stena Line, στα πλαίσια των προσπαθειών της για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, διενεργεί μια πιλοτική μελέτη η οποία αφορά τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης πάνω στα πλοία.
Σε στενή συνεργασία με την εταιρεία τεχνολογίας Hitachi, αναπτύσσεται ένα μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης (ΑI) το οποίο θα βοηθήσει στην πρόβλεψη του πλέον αποδοτικού τρόπου λειτουργίας ενός συγκεκριμένου πλοίου για μια συγκεκριμένη διαδρομή. Το μοντέλο θα βοηθά τον καπετάνιο και τους αξιωματικούς του πλοίου και εφόσον έχει επιτυχία, θα συμβάλει σημαντικά στην επίτευξη του στόχου βιωσιμότητας της Stena Line για μείωση της κατανάλωσης καυσίμων κατά 2,5% ετησίως.
“Το μοντέλο προσομοιώνει πολλά διαφορετικά σενάρια προτού προτείνει τις βέλτιστες επιλογές πορείας και απόδοσης. Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης μπορούμε να εξετάσουμε ένα μεγάλο αριθμό μεταβλητών, όπως θαλάσσια ρεύματα, καιρικές συνθήκες, ρηχά νερά και ταχύτητα στο νερό, σε διάφορους συνδυασμούς, κάτι το οποίο θα ήταν αδύνατο να γίνει χειροκίνητα “, αναφέρει ο κ. Lars Carlsson, επικεφαλής του τμήματος τεχνητής νοημοσύνης της Stena Line.
Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα μοντέλο που να είναι τόσο ακριβές ώστε να αποτελέσει το τελικό σύστημα υποστήριξης αποφάσεων του καπετάνιου κατά τον προγραμματισμό κάθε ταξιδιού. Για παράδειγμα, εάν η τεχνητή νοημοσύνη μπορούσε να βοηθήσει με ακριβείς προβλέψεις των θαλάσσιων ρευμάτων, η οποία είναι μια από τις πιο περίπλοκες μεταβλητές σήμερα, θα βοηθούσε ακόμα και τον πιο έμπειρο καπετάνιο ή αξιωματικό.
Φωτό: Stela Line
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ