
Η εταιρεία Stena Line, στα πλαίσια των προσπαθειών της για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, διενεργεί μια πιλοτική μελέτη η οποία αφορά τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης πάνω στα πλοία.
Σε στενή συνεργασία με την εταιρεία τεχνολογίας Hitachi, αναπτύσσεται ένα μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης (ΑI) το οποίο θα βοηθήσει στην πρόβλεψη του πλέον αποδοτικού τρόπου λειτουργίας ενός συγκεκριμένου πλοίου για μια συγκεκριμένη διαδρομή. Το μοντέλο θα βοηθά τον καπετάνιο και τους αξιωματικούς του πλοίου και εφόσον έχει επιτυχία, θα συμβάλει σημαντικά στην επίτευξη του στόχου βιωσιμότητας της Stena Line για μείωση της κατανάλωσης καυσίμων κατά 2,5% ετησίως.
“Το μοντέλο προσομοιώνει πολλά διαφορετικά σενάρια προτού προτείνει τις βέλτιστες επιλογές πορείας και απόδοσης. Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης μπορούμε να εξετάσουμε ένα μεγάλο αριθμό μεταβλητών, όπως θαλάσσια ρεύματα, καιρικές συνθήκες, ρηχά νερά και ταχύτητα στο νερό, σε διάφορους συνδυασμούς, κάτι το οποίο θα ήταν αδύνατο να γίνει χειροκίνητα “, αναφέρει ο κ. Lars Carlsson, επικεφαλής του τμήματος τεχνητής νοημοσύνης της Stena Line.
Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα μοντέλο που να είναι τόσο ακριβές ώστε να αποτελέσει το τελικό σύστημα υποστήριξης αποφάσεων του καπετάνιου κατά τον προγραμματισμό κάθε ταξιδιού. Για παράδειγμα, εάν η τεχνητή νοημοσύνη μπορούσε να βοηθήσει με ακριβείς προβλέψεις των θαλάσσιων ρευμάτων, η οποία είναι μια από τις πιο περίπλοκες μεταβλητές σήμερα, θα βοηθούσε ακόμα και τον πιο έμπειρο καπετάνιο ή αξιωματικό.
Φωτό: Stela Line
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ