
Η εταιρεία Stena Line, στα πλαίσια των προσπαθειών της για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και ελαχιστοποίησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, διενεργεί μια πιλοτική μελέτη η οποία αφορά τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης πάνω στα πλοία.
Σε στενή συνεργασία με την εταιρεία τεχνολογίας Hitachi, αναπτύσσεται ένα μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης (ΑI) το οποίο θα βοηθήσει στην πρόβλεψη του πλέον αποδοτικού τρόπου λειτουργίας ενός συγκεκριμένου πλοίου για μια συγκεκριμένη διαδρομή. Το μοντέλο θα βοηθά τον καπετάνιο και τους αξιωματικούς του πλοίου και εφόσον έχει επιτυχία, θα συμβάλει σημαντικά στην επίτευξη του στόχου βιωσιμότητας της Stena Line για μείωση της κατανάλωσης καυσίμων κατά 2,5% ετησίως.
“Το μοντέλο προσομοιώνει πολλά διαφορετικά σενάρια προτού προτείνει τις βέλτιστες επιλογές πορείας και απόδοσης. Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης μπορούμε να εξετάσουμε ένα μεγάλο αριθμό μεταβλητών, όπως θαλάσσια ρεύματα, καιρικές συνθήκες, ρηχά νερά και ταχύτητα στο νερό, σε διάφορους συνδυασμούς, κάτι το οποίο θα ήταν αδύνατο να γίνει χειροκίνητα “, αναφέρει ο κ. Lars Carlsson, επικεφαλής του τμήματος τεχνητής νοημοσύνης της Stena Line.
Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα μοντέλο που να είναι τόσο ακριβές ώστε να αποτελέσει το τελικό σύστημα υποστήριξης αποφάσεων του καπετάνιου κατά τον προγραμματισμό κάθε ταξιδιού. Για παράδειγμα, εάν η τεχνητή νοημοσύνη μπορούσε να βοηθήσει με ακριβείς προβλέψεις των θαλάσσιων ρευμάτων, η οποία είναι μια από τις πιο περίπλοκες μεταβλητές σήμερα, θα βοηθούσε ακόμα και τον πιο έμπειρο καπετάνιο ή αξιωματικό.
Φωτό: Stela Line
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ