
Πιθανό είναι το ενδεχόμενο, σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης, τα ινδικά διαλυτήρια πλοίων να μην προλάβουν να ενταχθούν στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων. Ο Κανονισμός της Ε.Ε. ορίζει ότι τα πλοία κρατών μελών θα πρέπει να ανακυκλώνονται σε μονάδες που πληρούν ορισμένες ελάχιστες προδιαγραφές και περιλαμβάνονται στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης. Ο κανονισμός ο οποίος ψηφίστηκε το 2013, αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2019.
Ο χρόνος όμως που απομένει για την έναρξη της ισχύος του Κανονισμού φαίνεται να μην επαρκεί, καθώς οι εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων στην Ινδία δεν έχουν ακόμα επιθεωρηθεί πλήρως από τους αρμόδιους ελεγκτές της Ε.Ε. για να μπορέσουν να λάβουν την πολυπόθητη έγκριση.
Από μέρους των πλοιοκτητών είναι επιτακτική ανάγκη να ενταχθούν στον κατάλογο οι εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων στην Ινδία, καθώς σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, δεν υπάρχει επαρκής αριθμός εγκαταστάσεων ανακύκλωσης οι οποίες να συμμορφώνονται με τον «εγκεκριμένο» κατάλογο της Ε.Ε.
Όπως αναφέρουν ξένα δημοσιεύματα, αρμόδιοι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν προγραμματίσει επιθεωρήσεις το επόμενο διάστημα σε εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων που βρίσκονται σε Ινδία και Τουρκία, με απώτερο στόχο να εντάξουν στον «εγκεκριμένο» κατάλογο όσες περισσότερες μονάδες γίνεται.
Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα ότι μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες διαδικασίες για την ένταξη επιπλέον μονάδων στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/REHAN KHAN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ