
Πιθανό είναι το ενδεχόμενο, σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης, τα ινδικά διαλυτήρια πλοίων να μην προλάβουν να ενταχθούν στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων. Ο Κανονισμός της Ε.Ε. ορίζει ότι τα πλοία κρατών μελών θα πρέπει να ανακυκλώνονται σε μονάδες που πληρούν ορισμένες ελάχιστες προδιαγραφές και περιλαμβάνονται στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης. Ο κανονισμός ο οποίος ψηφίστηκε το 2013, αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2019.
Ο χρόνος όμως που απομένει για την έναρξη της ισχύος του Κανονισμού φαίνεται να μην επαρκεί, καθώς οι εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων στην Ινδία δεν έχουν ακόμα επιθεωρηθεί πλήρως από τους αρμόδιους ελεγκτές της Ε.Ε. για να μπορέσουν να λάβουν την πολυπόθητη έγκριση.
Από μέρους των πλοιοκτητών είναι επιτακτική ανάγκη να ενταχθούν στον κατάλογο οι εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων στην Ινδία, καθώς σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, δεν υπάρχει επαρκής αριθμός εγκαταστάσεων ανακύκλωσης οι οποίες να συμμορφώνονται με τον «εγκεκριμένο» κατάλογο της Ε.Ε.
Όπως αναφέρουν ξένα δημοσιεύματα, αρμόδιοι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν προγραμματίσει επιθεωρήσεις το επόμενο διάστημα σε εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων που βρίσκονται σε Ινδία και Τουρκία, με απώτερο στόχο να εντάξουν στον «εγκεκριμένο» κατάλογο όσες περισσότερες μονάδες γίνεται.
Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα ότι μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες διαδικασίες για την ένταξη επιπλέον μονάδων στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/REHAN KHAN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ