
Το πολυαναμενόμενο πρώτο σφύριγμά ενός τρένου- σύμβολου εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρομικών μεταφορών ετοιμάζεται να ηχήσει στην 83η ΔΕΘ: πρόκειται για το “Frecciargento ΕTR 485”, πιο γνωστό πλέον από τις πολυάριθμες δημοσιεύσεις και κοινωνικές αναρτήσεις ως «Ασημένιο Βέλος».
Το υπερσύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο εκτιμάται να ξεκινήσει το ταξίδι του τις επόμενες ημέρες από την Ιταλία με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, η οποία και θα αποτελέσει την αφετηρία για τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια στο τέλος της επόμενης εβδομάδας.
Με ταχύτητες που φτάνουν αρχικά έως και τα 250 χιλιόμετρα την ώρα, το «Ασημένιο Βέλος» θα μειώσει σημαντικά τη διάρκεια του ταξιδιού μεταξύ πρωτεύουσας και συμπρωτεύουσας από τις 5,5 ώρες στις 3 και 20 λεπτά και θα αποτελέσει το ταχύτερο τρένο της χώρας. Η ταχύτητα που θα αναπτύσσει αρχικά δεν είναι ίσως κάτι εντυπωσιακό ή άξιο θαυμασμού αλλά είναι ένα πρώτο μεγάλο βήμα για τη μείωση των χιλιομετρικών αποστάσεων του πανάρχαιου σιδηροδρομικού μας δικτύου αλλά και την απαραίτητη ανανέωση των τρένων που εξυπηρετούν κομβικές γραμμές στην ηπειρωτική χώρα.

Το “Frecciargento ΕTR 485” διαθέτει 9 βαγόνια με συνολική χωρητικότητα περίπου 480 ατόμων, προσφέρει όλες τις σύγχρονες ανέσεις (κλιματισμό, WIFI, οθόνες LCD, μπαρ-εστιατόριο) και ύστερα από δοκιμαστικά δρομολόγια στο σιδηροδρομικό δίκτυο Θεσσαλονίκης-Κατερίνης, θα επιστρέψει στην Ιταλία, για να επανέλθει και να μπει σε μόνιμη σταθερή τροχιά το 2019, αφού γίνει ο απαιτούμενος ανασχεδιασμός του σιδηροδρομικού δικτύου.
Η ιταλική εταιρεία FERROVIE DELLO STATO χρησιμοποιεί και το μοντέλο “Frecciarossa” (Κόκκινο Βέλος), με ταχύτητες που φτάνουν τα 300 χλμ. την ώρα, το οποίο συνδέει τις μεγαλύτερες ιταλικές πόλεις και, γιατί όχι, στο μέλλον και τις ελληνικές.

Στη χώρα μας, όπου το ταξίδι με το τρένο προτιμάται λόγω μικρών σχετικά αποστάσεων και χαμηλού κόστους ταξιδίου, μια τέτοια επένδυση μπορεί να σηματοδοτήσει την αρχή μιας «νέας εποχής» στις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες. Το αεροπλάνο θα έχει πλέον ένα ουσιαστικό ανταγωνιστή, τουλάχιστον μεταξύ των μεγάλων πόλεων στο κεντρικό μέρος της χώρας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…

Ένα τεχνολογικά εξελιγμένο πλοίο ιχθυοκαλλιέργειας παραδόθηκε την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου, στην πόλη Τζαντσιάνγκ της επαρχίας Γκουανγκντόνγκ, που είναι ένα δυναμικό οικονομικό κέντρο στη νότια…

Η VANOS Defense, τμήμα της VANOS S.A., συμμετείχε στην άσκηση “ΤΑΜΣ – Αίσιος Οιωνός 2025”, συμβάλλοντας ενεργά στη διασφάλιση επιχειρησιακής ετοιμότητας, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες…

Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ