
Tην περασμένη εβδομάδα ο Αμερικανός Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ προχώρησε στην υπογραφή νόμου, σύμφωνα με τον οποίο οι Αμερικανοί ιδιοκτήτες πολύ μεγάλων γιοτ έχουν την δυνατότητα πλέον να νηολογούν τα σκάφη τους υπό αμερικανική σημαία, χωρίς να επιβαρύνονται με τους περιορισμούς που υπάρχουν στα μεγάλης χωρητικότητας εμπορικά πλοία τα οποία είναι νηολογημένα στις ΗΠΑ . H είδηση αυτή έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις από τον αμερικανικό Τύπο αφού μέλη της δημοσιογραφικής κοινότητας θεωρούν ότι οι Ρεπουμπλικάνοι στο Κογκρέσο ‘χάνουν’ την ώρα τους με νομοθεσίες που ευνοούν ελάχιστους αντί να ασχολούνται με νομοθετικά θέματα που χρήζουν άμεσης επίλυσης.
Μέχρι πριν την υπογραφή του εν λόγω νομοσχεδίου, ο νόμος όριζε ότι «γιοτ» θεωρείται ένα σκάφος μέγιστης χωρητικότητας 300 GT. Ο συγκεκριμένος νόμος θεσπίστηκε το 1920 και έκτοτε δεν είχε τροποποιηθεί ποτέ. Κατ’ αυτόν τον τρόπο τα μεγαλύτερα σκάφη αναψυχής ‘όφειλαν’ να υιοθετούν όλες τις αυστηρές απαιτήσεις του αμερικανικού νηολογίου (σύνθεση, χώρα κατασκευής, φορολογία) αλλιώς οι ιδιοκτήτες έπρεπε να στραφούν σε ανοικτά νηολόγια και μετέπειτα να υποστούν αυστηρότατους ελέγχους από την αμερικανική ακτοφυλακή και τα αρμόδια σώματα δίωξης οικονομικών και φορολογικών υποθέσεων.
Σύμφωνα με την αμερικανική Ένωση Superyacht, η οποία συντέλεσε τα μέγιστα ώστε να υπογραφεί το νομοσχέδιο, η νομοθεσία θα εκσυγχρονίσει το απαρχαιωμένο κανονιστικό πλαίσιο νηολόγησης των γιοτ και οι ΗΠΑ θα συμβαδίσουν έτσι με τις σύγχρονες τάσεις. Πολλά ανοικτά νηολόγια όμως, ειδικά χωρών της Καραϊβικής θα χάσουν ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ