
Tην περασμένη εβδομάδα ο Αμερικανός Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ προχώρησε στην υπογραφή νόμου, σύμφωνα με τον οποίο οι Αμερικανοί ιδιοκτήτες πολύ μεγάλων γιοτ έχουν την δυνατότητα πλέον να νηολογούν τα σκάφη τους υπό αμερικανική σημαία, χωρίς να επιβαρύνονται με τους περιορισμούς που υπάρχουν στα μεγάλης χωρητικότητας εμπορικά πλοία τα οποία είναι νηολογημένα στις ΗΠΑ . H είδηση αυτή έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις από τον αμερικανικό Τύπο αφού μέλη της δημοσιογραφικής κοινότητας θεωρούν ότι οι Ρεπουμπλικάνοι στο Κογκρέσο ‘χάνουν’ την ώρα τους με νομοθεσίες που ευνοούν ελάχιστους αντί να ασχολούνται με νομοθετικά θέματα που χρήζουν άμεσης επίλυσης.
Μέχρι πριν την υπογραφή του εν λόγω νομοσχεδίου, ο νόμος όριζε ότι «γιοτ» θεωρείται ένα σκάφος μέγιστης χωρητικότητας 300 GT. Ο συγκεκριμένος νόμος θεσπίστηκε το 1920 και έκτοτε δεν είχε τροποποιηθεί ποτέ. Κατ’ αυτόν τον τρόπο τα μεγαλύτερα σκάφη αναψυχής ‘όφειλαν’ να υιοθετούν όλες τις αυστηρές απαιτήσεις του αμερικανικού νηολογίου (σύνθεση, χώρα κατασκευής, φορολογία) αλλιώς οι ιδιοκτήτες έπρεπε να στραφούν σε ανοικτά νηολόγια και μετέπειτα να υποστούν αυστηρότατους ελέγχους από την αμερικανική ακτοφυλακή και τα αρμόδια σώματα δίωξης οικονομικών και φορολογικών υποθέσεων.
Σύμφωνα με την αμερικανική Ένωση Superyacht, η οποία συντέλεσε τα μέγιστα ώστε να υπογραφεί το νομοσχέδιο, η νομοθεσία θα εκσυγχρονίσει το απαρχαιωμένο κανονιστικό πλαίσιο νηολόγησης των γιοτ και οι ΗΠΑ θα συμβαδίσουν έτσι με τις σύγχρονες τάσεις. Πολλά ανοικτά νηολόγια όμως, ειδικά χωρών της Καραϊβικής θα χάσουν ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο πλαίσιο της επιταχυνόμενης προσπάθειας για απαλλαγή από τον άνθρακα, η Anemoi Marine Technologies Ltd ανακοινώνει νέα στρατηγική συνεργασία με τη Hafnia Limited, τα…
Με στόχο την ενίσχυση της περιφερειακής συνδεσιμότητας, η Folk Maritime επεκτείνει τον στόλο της επενδύοντας σε τρία επιπλέον πλοία. Η σαουδαραβική εταιρεία παροχής υπηρεσιών…
Οι συνεχείς βροχοπτώσεις καθυστέρησαν τη συγκομιδή σόγιας στην Αργεντινή, με μόνο το 28,7% της σοδειάς να έχει πωληθεί μέχρι τις 7 Μαΐου ‒ πολύ…
Σταθερά πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης και της ΕΕ, η ελληνική οικονομία προβλέπεται να διατηρήσει την ισχυρή της δυναμική και να αναπτυχθεί…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία απομακρυσμένης πλοήγησης, βασισμένη στη συνεχή ροή ναυτιλιακών δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, φέρνει η δανική εταιρεία Danelec σε συνεργασία με την DanPilot.…
Παρότι η κυβέρνηση Τραμπ έχει δώσει «σήμα» για αντίο στη Βενεζουέλα και στο πετρέλαιό της, οι κολοσσοί ενέργειας που συμμετέχουν σε projects στη Βενεζουέλα…
Η υπεράκτια μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα εισέρχεται σε νέα εποχή, με την καθέλκυση του «Carbon Destroyer 1», του πρώτου εξειδικευμένου πλοίου CO₂ που…
Ιδιαίτερα καρποφόρο διαφαίνεται το ταξίδι του Αμερικανικού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στη Μέση Ανατολή. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα δεσμεύτηκαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ